Skocz do zawartości

Mt 125 dla wysokiego jeźdźca 195 cm / alternatywa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
chciałbym kupić pierwszy motocykl na kat. B, nigdy w życiu nie miałem żadnego, kilka razy jechałem na jakiś skuterkach czy Simsonie 50, więc z jednośladów to głównie rower, zarówno mtb jak i kolarzówa, no i w kolarzówach nie ma problemów, są ramy dla karłów 150 cm i 2 metrowych skubańców. W motocyklach niestety nie ma wersji S, M, L, XL, a by się przydały (mój TREK Alpha miał chyba z 7 różnych rozmiarów ram do wyboru).
W grę wchodzi coś na czym ma się wygodną pozycję, służyłby mi do rekreacyjnych wypadów za miasto, na wycieczki, jazdy dla przyjemności, ewentualnie do dojazdów do pracy (20 km w jedna strona), są to obrzeża miasta i droga krajowa, biegnąca przez kilka wioseczek, raczej sporadycznie ścisłe centrum.
Moim głównym problemem jest to, że mam 195 cm wzrostu i na mały motocykl konstruowany dla Azjatów nie zmieszczę się, więc potrzebuję przede wszystkim:
1. czegoś dla wysokiego jeźdźca 195 cm 90 kg
2. czegoś na czym zajmę wygodną w miarę wyprostowaną pozycję, naked lub turystyk
3. czegoś co ma zadowalające osiągi, żeby spod świateł nie blokować innych, i nie stresować się startując z pierwszej linii, a poza miastem, móc polecieć te 100 km/h, bez większego wysiłku, żeby każde auto na krajówce czy obwodnicy nie próbowało na siłę mnie wyprzedzać, więc celuję w coś 15 KM
4. motocykl używany, czegoś co nie straci na wartości w perspektywie 1-2 lat, jeśli wkręcę się to, pewnie pójdę na A, za kilka-kilknaście miesięcy, jeśli nie to, żeby móc go sprzedać bez dużych strat (tj. mniej niż 1k na rok)
Budżet sam nie wiem, chciałem wydać 5k, ale za tyle nic chyba nie znajdę, więc zacząłem zwiększać widełki, ale przy założeniu, że nie straci na wartości i zmieniając go na jakąś np. 600, albo karbonową kolarzówę ;) nie stracę 1/3 na wartości po 2 latach
Znalazłem 3 motocykle które spełniają większość z tych kryteriów.
Honda Varadero 125
Yamaha MT 125
KTM Duke 125
Varadero, na pewno nie straci już na wartości czyli kupię za 10 za rok sprzedam za 9,5 pewnie bez problemu, fajny dźwięk silnika, wydaje się idealna dla wysokich, ale nie wiem czy tą 100 poleci, no i to już trochę starsza konstrukcja
KTM z wyglądu za bardzo niepoważny z tym malowaniem, nie podoba mi się wyzulanie, ale silniczek daję radę, jedyna konkurencja dla mt
Yamaha zdecydowany faworyt, jest piękna, mocna, wydaje się, że dla wyższych się też nadaje (mam taką nadzieję) tylko nie wiem czy aż tak wysokich, cena najwyższa 12-14 k trzeba dać w tej chwili, dużo jak na 125, ale ma dobre osiągi, poza dukiem nie widzę dla niej alternatywy, ale pytanie jak będzie z jej wartością po roku i dwóch czy utrzyma się czy będzie spadała więcej niż 1k na sezon, przy przebiegu rzędu 3-4k rocznie?
Macie jakieś inne propozycje? Chińczyki mnie nie odstraszają, ale one mają raczej 10-12 KM i raczej 100 km/h z trudem przekraczają, już nie mówiąc żeby utrzymywać tą prędkość przez wiele km, a MT, 120 poleci spokojnie, a 100 przelotową utrzyma bez żyłowania na 100%, jest to mój zdecydowany faworyt, tylko najważniejsze pytanie czy będzie dobra dla wysokiego jeźdźca?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3. czegoś co ma zadowalające osiągi, żeby spod świateł nie blokować innych, i nie stresować się startując z pierwszej linii, a poza miastem, móc polecieć te 100 km/h, bez większego wysiłku, żeby każde auto na krajówce czy obwodnicy nie próbowało na siłę mnie wyprzedzać, więc celuję w coś 15 KM

 

Mam Shadowa 125, ten sam piec co varadero czyli 15km i obawiam się że te sprzęty niestety nie spełniają tego podpunktu. Sam ważę jedynie 60 kilo i nie powiem że to leci 100km/h bez wysiłku, trzeba to chwile bujać, i niby leci to 120 ale trzeba na to już konkretną prostą. Na krajówkach co chwile ktoś cię będzie wyprzedzał a pierwsza napotkana ciężarówka cię zablokuje ( raz się wziąłem za wyprzedzanie tira i nigdy więcej :D )

 

Ja ogólnie sobie bardzo chwalę swoją popierdółkę, ale to dlatego że mam wobec niej zerowe oczekiwania, ma jeździć i mało palić. Z twoimi oczekiwaniami i gabarytami może być tak że cię szybko wkurwi taka 125 :D Rozważ propozycje kolegów z prawkiem na A i czymś normalnym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Shadowa 125, ten sam piec co varadero czyli 15km i obawiam się że te sprzęty niestety nie spełniają tego podpunktu. Sam ważę jedynie 60 kilo i nie powiem że to leci 100km/h bez wysiłku, trzeba to chwile bujać, i niby leci to 120 ale trzeba na to już konkretną prostą. Na krajówkach co chwile ktoś cię będzie wyprzedzał a pierwsza napotkana ciężarówka cię zablokuje ( raz się wziąłem za wyprzedzanie tira i nigdy więcej :D )

 

Ja ogólnie sobie bardzo chwalę swoją popierdółkę, ale to dlatego że mam wobec niej zerowe oczekiwania, ma jeździć i mało palić. Z twoimi oczekiwaniami i gabarytami może być tak że cię szybko wkurwi taka 125 :D Rozważ propozycje kolegów z prawkiem na A i czymś normalnym ;)

 

Święta racja i ten przypadek może być dosyć częsty. Weź jeszcze pod uwagę że na nakedzie nie masz praktycznie żadnej osłony przed wiatrem i przy tym wzroście będziesz brał wszytko na klate- większy opór powietrza= mniejszy V-max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam,
chciałbym kupić pierwszy motocykl na kat. B, nigdy w życiu nie miałem żadnego, kilka razy jechałem na jakiś skuterkach czy Simsonie 50, więc z jednośladów to głównie rower, zarówno mtb jak i kolarzówa, no i w kolarzówach nie ma problemów, są ramy dla karłów 150 cm i 2 metrowych skubańców. W motocyklach niestety nie ma wersji S, M, L, XL, a by się przydały (mój TREK Alpha miał chyba z 7 różnych rozmiarów ram do wyboru).
W grę wchodzi coś na czym ma się wygodną pozycję, służyłby mi do rekreacyjnych wypadów za miasto, na wycieczki, jazdy dla przyjemności, ewentualnie do dojazdów do pracy (20 km w jedna strona), są to obrzeża miasta i droga krajowa, biegnąca przez kilka wioseczek, raczej sporadycznie ścisłe centrum.
Moim głównym problemem jest to, że mam 195 cm wzrostu i na mały motocykl konstruowany dla Azjatów nie zmieszczę się, więc potrzebuję przede wszystkim:
1. czegoś dla wysokiego jeźdźca 195 cm 90 kg
2. czegoś na czym zajmę wygodną w miarę wyprostowaną pozycję, naked lub turystyk
3. czegoś co ma zadowalające osiągi, żeby spod świateł nie blokować innych, i nie stresować się startując z pierwszej linii, a poza miastem, móc polecieć te 100 km/h, bez większego wysiłku, żeby każde auto na krajówce czy obwodnicy nie próbowało na siłę mnie wyprzedzać, więc celuję w coś 15 KM
4. motocykl używany, czegoś co nie straci na wartości w perspektywie 1-2 lat, jeśli wkręcę się to, pewnie pójdę na A, za kilka-kilknaście miesięcy, jeśli nie to, żeby móc go sprzedać bez dużych strat (tj. mniej niż 1k na rok)
Budżet sam nie wiem, chciałem wydać 5k, ale za tyle nic chyba nie znajdę, więc zacząłem zwiększać widełki, ale przy założeniu, że nie straci na wartości i zmieniając go na jakąś np. 600, albo karbonową kolarzówę ;) nie stracę 1/3 na wartości po 2 latach
Znalazłem 3 motocykle które spełniają większość z tych kryteriów.
Honda Varadero 125
Yamaha MT 125
KTM Duke 125
Varadero, na pewno nie straci już na wartości czyli kupię za 10 za rok sprzedam za 9,5 pewnie bez problemu, fajny dźwięk silnika, wydaje się idealna dla wysokich, ale nie wiem czy tą 100 poleci, no i to już trochę starsza konstrukcja
KTM z wyglądu za bardzo niepoważny z tym malowaniem, nie podoba mi się wyzulanie, ale silniczek daję radę, jedyna konkurencja dla mt
Yamaha zdecydowany faworyt, jest piękna, mocna, wydaje się, że dla wyższych się też nadaje (mam taką nadzieję) tylko nie wiem czy aż tak wysokich, cena najwyższa 12-14 k trzeba dać w tej chwili, dużo jak na 125, ale ma dobre osiągi, poza dukiem nie widzę dla niej alternatywy, ale pytanie jak będzie z jej wartością po roku i dwóch czy utrzyma się czy będzie spadała więcej niż 1k na sezon, przy przebiegu rzędu 3-4k rocznie?
Macie jakieś inne propozycje? Chińczyki mnie nie odstraszają, ale one mają raczej 10-12 KM i raczej 100 km/h z trudem przekraczają, już nie mówiąc żeby utrzymywać tą prędkość przez wiele km, a MT, 120 poleci spokojnie, a 100 przelotową utrzyma bez żyłowania na 100%, jest to mój zdecydowany faworyt, tylko najważniejsze pytanie czy będzie dobra dla wysokiego jeźdźca?

 

Mój kolega ma Yamahe mt, ma z 186 cm i wyglada na niej dobrze, ja majac 184 czułem sie na niej dosyc dobrze wygodna pozycja, jak to twoj faworyt to mysle, ze ci posluzy ten rok czy dwa, i z cenami ciagle dobrze stoi

 

 

Witam,
chciałbym kupić pierwszy motocykl na kat. B, nigdy w życiu nie miałem żadnego, kilka razy jechałem na jakiś skuterkach czy Simsonie 50, więc z jednośladów to głównie rower, zarówno mtb jak i kolarzówa, no i w kolarzówach nie ma problemów, są ramy dla karłów 150 cm i 2 metrowych skubańców. W motocyklach niestety nie ma wersji S, M, L, XL, a by się przydały (mój TREK Alpha miał chyba z 7 różnych rozmiarów ram do wyboru).
W grę wchodzi coś na czym ma się wygodną pozycję, służyłby mi do rekreacyjnych wypadów za miasto, na wycieczki, jazdy dla przyjemności, ewentualnie do dojazdów do pracy (20 km w jedna strona), są to obrzeża miasta i droga krajowa, biegnąca przez kilka wioseczek, raczej sporadycznie ścisłe centrum.
Moim głównym problemem jest to, że mam 195 cm wzrostu i na mały motocykl konstruowany dla Azjatów nie zmieszczę się, więc potrzebuję przede wszystkim:
1. czegoś dla wysokiego jeźdźca 195 cm 90 kg
2. czegoś na czym zajmę wygodną w miarę wyprostowaną pozycję, naked lub turystyk
3. czegoś co ma zadowalające osiągi, żeby spod świateł nie blokować innych, i nie stresować się startując z pierwszej linii, a poza miastem, móc polecieć te 100 km/h, bez większego wysiłku, żeby każde auto na krajówce czy obwodnicy nie próbowało na siłę mnie wyprzedzać, więc celuję w coś 15 KM
4. motocykl używany, czegoś co nie straci na wartości w perspektywie 1-2 lat, jeśli wkręcę się to, pewnie pójdę na A, za kilka-kilknaście miesięcy, jeśli nie to, żeby móc go sprzedać bez dużych strat (tj. mniej niż 1k na rok)
Budżet sam nie wiem, chciałem wydać 5k, ale za tyle nic chyba nie znajdę, więc zacząłem zwiększać widełki, ale przy założeniu, że nie straci na wartości i zmieniając go na jakąś np. 600, albo karbonową kolarzówę ;) nie stracę 1/3 na wartości po 2 latach
Znalazłem 3 motocykle które spełniają większość z tych kryteriów.
Honda Varadero 125
Yamaha MT 125
KTM Duke 125
Varadero, na pewno nie straci już na wartości czyli kupię za 10 za rok sprzedam za 9,5 pewnie bez problemu, fajny dźwięk silnika, wydaje się idealna dla wysokich, ale nie wiem czy tą 100 poleci, no i to już trochę starsza konstrukcja
KTM z wyglądu za bardzo niepoważny z tym malowaniem, nie podoba mi się wyzulanie, ale silniczek daję radę, jedyna konkurencja dla mt
Yamaha zdecydowany faworyt, jest piękna, mocna, wydaje się, że dla wyższych się też nadaje (mam taką nadzieję) tylko nie wiem czy aż tak wysokich, cena najwyższa 12-14 k trzeba dać w tej chwili, dużo jak na 125, ale ma dobre osiągi, poza dukiem nie widzę dla niej alternatywy, ale pytanie jak będzie z jej wartością po roku i dwóch czy utrzyma się czy będzie spadała więcej niż 1k na sezon, przy przebiegu rzędu 3-4k rocznie?
Macie jakieś inne propozycje? Chińczyki mnie nie odstraszają, ale one mają raczej 10-12 KM i raczej 100 km/h z trudem przekraczają, już nie mówiąc żeby utrzymywać tą prędkość przez wiele km, a MT, 120 poleci spokojnie, a 100 przelotową utrzyma bez żyłowania na 100%, jest to mój zdecydowany faworyt, tylko najważniejsze pytanie czy będzie dobra dla wysokiego jeźdźca?

 

 

Dodam, ze ten kolega o ktorym wspominalem sprzedaje takowa yamahe, w łódzkim 70 km od Opola, silnik ma przejechane 8 tys okolo, jak cos to pisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega ma Yamahe mt, ma z 186 cm i wyglada na niej dobrze, ja majac 184 czułem sie na niej dosyc dobrze wygodna pozycja, jak to twoj faworyt to mysle, ze ci posluzy ten rok czy dwa, i z cenami ciagle dobrze stoi

 

Dodam, ze ten kolega o ktorym wspominalem sprzedaje takowa yamahe, w łódzkim 70 km od Opola, silnik ma przejechane 8 tys okolo, jak cos to pisz

 

I tak zanim bym A robił coś bym chciał mieć, do wprawienia się gdzieś na bocznych drogach, choćby CBF125 czy Junaka 125, myślę, że na tej MT-125 skoro ma dobre opinie, bym dużo nie stracił, myślę że poniżej 10k szybko nie zejdzie i sprzedając za praktycznie ten sam hajs, może już po 3 msc może dopiero za 2 lata wymieniam np. na XJ6 czy co mi się tam spodoba już z tych prawdziwych maszyn ;)

Myślałem raczej o wiosennym zakupie, ale skoro jest nie daleko fajny sprzęt warto rozważyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak zanim bym A robił coś bym chciał mieć, do wprawienia się gdzieś na bocznych drogach, choćby CBF125 czy Junaka 125, myślę, że na tej MT-125 skoro ma dobre opinie, bym dużo nie stracił, myślę że poniżej 10k szybko nie zejdzie i sprzedając za praktycznie ten sam hajs, może już po 3 msc może dopiero za 2 lata wymieniam np. na XJ6 czy co mi się tam spodoba już z tych prawdziwych maszyn ;)

Myślałem raczej o wiosennym zakupie, ale skoro jest nie daleko fajny sprzęt warto rozważyć

Myślę że do rozjeżdżenia to zupełnie niezły pomysł, natomiast przemyśl jeszcze viaderko. To zupełnie inne moto niż wymienione. Wygląda jak sześćsetka, bardzo wygodne. Silnik (dwucylindrowa vka) to zupełnie inna kultura pracy i dźwięk od tych małych singli. Miałem dwa lata, przejechałem 22tyś. i na prawdę wiem o czym piszę. Prawdę rzekłszy to sprzedając zrobiłem bardzo duży błąd, bo trzeba sobie było zostawić na kulanie się po mieście :(. Edytowane przez Wertyder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...