Skocz do zawartości

Pytanie o honda cbr 600rr a2


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam 22 lata i zastanawiam się nad kupnem hondy cbr 600rr a2, lecz najpierw czeka mnie egzamin na prawo jazdy. Czy ktoś mógłby mi coś doradzić na temat tej hondy? Zawsze o takiej marzyłem, lecz nasuwa się kilka pytań. Wydaje mi się, że wolę robić teraz a2 żeby zdobyć wprawe na osłabionym motocyklu, bo jeździłem jedynie na tzr50. Czy ktoś wie ile taka rr na a2 ma v max? (nie chodzi mi o to żeby zapieprzać ile fabryka dała tylko chciałbym mieć taki motor na lata bez zdawania na następną kategorie ).

Pozdrawiam, jeśli zły dział to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo całkiem jest takich. Powinno być to karalne na dzień dobry a nie dopiero zmartwienie jest jak policja zatrzyma dowód. Albo co gorsza wypadek się zdarzy. Ja nie kumam jak to podbijają na stacjach diagnostycznych.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli według prawa podczas wypadku lub kontroli policji nie miałbym uprawnień do kierowania nawet gdybym miał wszystko wbite w papierach i zablokowane?

http://i64.tinypic.com/19wpzt.jpg tu jest odpowiedź od sprzedawcy, dlatego tutaj pytam, bo chyba nie ma oryginalnego moto stworzonego na a2 żeby osiągnąć taką prędkość.

Edytowane przez CeTe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo całkiem jest takich. Powinno być to karalne na dzień dobry a nie dopiero zmartwienie jest jak policja zatrzyma dowód. Albo co gorsza wypadek się zdarzy. Ja nie kumam jak to podbijają na stacjach diagnostycznych.

 

Pozdr.

F.

A to czasami nie jest tak, że można sobie zblokować obojętnie jaki motocykl do tych 35 kW tylko później zostaje kwestia legalności poruszania się na A2? Bo mając pełną kategorię A to chyba mogę legalnie jechać R1 co ma wbite w dowodzie 35 kW?

 

Jak wiadomo samo 35 kW w dowodzie nie świadczy o tym, że można śmigać na A2, pozostają jeszcze kwestie:

 

- stosunek mocy do masy nie przekraczający 0,2 kW/kg

- pierwotna moc motocykla z fabryki nie mogła być wyższa niż 70 kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyobraź sobie że nie jesteś jedyny na całym świecie który chciał by polatać na A2 czysta /h

i wielu z tych EUgeniuszy pisze tutaj a inni mu odpowiadają . Wystarczy poszukać

Jeśli to jest odpowiedź do mnie to zaznaczyłem, że nie muszę mieć prędkości jak zwykłe 600 czy 1000, bo nie mam doświadczenia na takie motocykle. Przeglądając tyle ofert na internecie myślałem, że nie ma problemu skoro jest masa motocykli cbr600 a2 na sprzedaż. No ale niestety widząc tu opinie będę musiał zastanowić się nad cbr500r, bo chciałbym pracować w służbach mundurowych i nie chce sobie upaprać kartoteki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to jest odpowiedź do mnie to zaznaczyłem, że nie muszę mieć prędkości jak zwykłe 600 czy 1000, bo nie mam doświadczenia na takie motocykle. Przeglądając tyle ofert na internecie myślałem, że nie ma problemu skoro jest masa motocykli cbr600 a2 na sprzedaż. No ale niestety widząc tu opinie będę musiał zastanowić się nad cbr500r, bo chciałbym pracować w służbach mundurowych i nie chce sobie upaprać kartoteki.

Powiem ci tak, jest dużo motocykli które powinny być zarejstrowane ale sa zarejstrowane na a2, przeważnie sa one blokowane w Niemczech i sprzedawane, według mnie to fajna sprawa ponieważ możesz od 18 już sobie pomykać na takim ścigu czy turystyku i nie musisz zaraz sprzedawać bo zrobisz kategorie A i chcesz coś mocniejszego, dobra też sprawa, żeby się poduczyć jazdy na takim cięższym i mocniejszym motocyklu później idziesz tylko zdajesz teorie robisz kursy i łatwa praktyka, przy wypadku wątpie żeby się czepiali, a nawet jeśli to jak motocykl nie będzie chciał odpalić to nie sprawdzą czy jest zablokowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci tak, jest dużo motocykli które powinny być zarejstrowane ale sa zarejstrowane na a2, przeważnie sa one blokowane w Niemczech i sprzedawane, według mnie to fajna sprawa ponieważ możesz od 18 już sobie pomykać na takim ścigu czy turystyku i nie musisz zaraz sprzedawać bo zrobisz kategorie A i chcesz coś mocniejszego, dobra też sprawa, żeby się poduczyć jazdy na takim cięższym i mocniejszym motocyklu później idziesz tylko zdajesz teorie robisz kursy i łatwa praktyka, przy wypadku wątpie żeby się czepiali, a nawet jeśli to jak motocykl nie będzie chciał odpalić to nie sprawdzą czy jest zablokowany

A czy przy samej kontroli byłby problem? Czy tylko sprawdzają papiery lub hamowania? Bo jeśli tak to wszystko by wyszło na 35kw i nie byłoby problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie rozumiesz zapisów z ustawy odnośnie warunków technicznych dotyczących A2. Motocykl o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,2 kW/kg oraz niepochodzące od pojazdów o mocy przekraczającej dwukrotność mocy takiego motocykla. Czyli motocykl fabrycznie nie może dysponować mocą większą niż 70 kW i bez problemu policjant to zweryfikuje na miejscu, chyba że trafisz na kompletnego tumana.

 

Właśnie stosunek mocy do masy i początkowa moc powyżej 70 kW dyskwalifikuje te wszystkie R1, R6 czy inne sporty 600ccm co mają oryginalnie po 120 KM. Oczywiście możesz sobie założyć blokadę do 35 kW na taki sprzęt ale jazda nim na A2 będzie nielegalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie rozumiesz zapisów z ustawy odnośnie warunków technicznych dotyczących A2. Motocykl o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,2 kW/kg oraz niepochodzące od pojazdów o mocy przekraczającej dwukrotność mocy takiego motocykla. Czyli motocykl fabrycznie nie może dysponować mocą większą niż 70 kW i bez problemu policjant to zweryfikuje na miejscu, chyba że trafisz na kompletnego tumana.

 

Właśnie stosunek mocy do masy i początkowa moc powyżej 70 kW dyskwalifikuje te wszystkie R1, R6 czy inne sporty 600ccm co mają oryginalnie po 120 KM. Oczywiście możesz sobie założyć blokadę do 35 kW na taki sprzęt ale jazda nim na A2 będzie nielegalna.

Rozumiem co piszesz tylko miałem nadzieję to co napisałeś na końcu. Czyli mając zablokowany motocykl na 35kw policja(zakładając im brak znajomości modeli) by się nie przyczepiała na kontroli. Dużo osób tak pisało w różnych tematach, stąd brak mojej wiedzy w tej kwestii znajomości policji. Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem, czy przy każdej kontroli miałbym problem, bo żadna przyjemność z jazdy jakbym miał się cały czas stresować i łapać mandaty. Także dziękuję bardzo za pomoc. Poszukam tematów tutaj na forum o cbr 500.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policja to jedno, ale pomyśl co się dzieje jak masz wypadek a poruszałeś się nielegalnie motocyklem (bo tak by było gdybyś na A2 jeździł CBR600RR). Sprawa pewnie kończy się w sądzie a odszkodowanie płacisz z kieszeni, bo ubezpieczyciel nie będzie chciał wypłacić za Ciebie OC skoro poruszałeś się nielegalnie. Poza tym nie miej policjantów za głupków, bo oni jednak trochę pojęcia mają.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wypadku wątpie żeby się czepiali, a nawet jeśli to jak motocykl nie będzie chciał odpalić to nie sprawdzą czy jest zablokowany

...i tu się gruuubo mylisz. Jesteś następnym, potencjalnym płaczącym na forum z postem typu "a co to regres i przecież miałem OC"?

Nic nie musi odpalać, wystarczą dokumenty. Ani policjanci nie są idiotami ani firmy ubezpieczeniowe.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...