wiciu_r Opublikowano 1 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2018 Cześć!Poszukuję paru informacji.Na alledrogo są crossy pędzone Loncinem 250 i w opisach widzę moce 21 lub 24 kuce. To fantazja sprzedawców czy to faktycznie różne silniki. Poza tym nie mogę znaleźć zwymiarowanego schematu mocowań tego silniczka. Chcę kupić takiego crossa i do swojego 125 swapować 250, a w crossika wstawić swój 156FMI, aby dzieciaki zaczynały na czymś słabym. Kasy na osobno crossa i silnik nie mam, więc tak kombinuję. P.S. Tak, wiem że chińczyk, ale cięższych sprzętów w teren już nie chcę. 650ccm w piachach po parę kilometrów już pchałem.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 7 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Swap silnika 156FMI na 163FML, może komuś sie przyda lub mnie poprawi. Pacjent trafił na stół. Co prawda miał być najpierw umyty, ale nie ściemniając nie chciało mi się czekać aż wyschnie... Zbiornik, zdemontowane gmole, gaźnik... Rozpięta elektryka..... Z tym spaliniaczem był problem bo Chińczak krzywo śrubę wkręcił i do zaślepienia trzeba będzie jedną śrubę na ósemkę przegwintować... Odkręcone i zdemontowane wszystkie śruby poza jedną. Tę jedną owinąłem sznurkiem (już bez nakrętki), sznurek w zęby, uniosłem silnik, ząbkami szarpnąłem, śruba wyskoczyła i silniczek łagodnie wylądował na stole podnośnika... Na stół trafił dawca.... Operacja analogiczna jak w ADV-ce... Z powrotem ADV-ka na stół i montaż Loncinka. Zacząłem od mocnych, ramowych tylnych mocowań, pasują, przednie pasują. Jedynie górne blachy nie bardzo, trzeba jedno oczko pilnikiem o 5mm zjechać. Zginęła mi jedna ze śrub mocowania przednich blach. Znalazłem ją po 2h szukania. Jest widoczna na jednej z fotek. Kto znajdzie??? Obejrzałem stan zębatki i jest w zasadzie nowa. Ten silniczek raczej nie jest skatowany :) Znalazłem wybity typ. Jak widać jest to 200cc a nie 250, ale zbiera się w Piciaku świetnie. Jutro dalsza rzeźba bo czasu zabrakło. Z ekipą KCM-u trzeba było asfaltu nawinąć... PozdroNuuuuuda.................................... Po podpięciu wtyczek silnika Loncina i instalacji ADV-ki wszystko od razu działa. Silniczek odpalił od strzała, kontrolki świecą, wskaźniki biegów i paliwa też. Teraz idę dosmażyć wydech i jeszcze dzisiaj test terenowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Kufa jakie to proste :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Mam dziwne wrazenie ze przelozyles silnik z jednego do drugiego crossa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 7 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Romet ADV 125 produkowany przez Yingang to tania, lekka i toporna (zaleta) przeprawówka. Po tjuningu udało mi się nią przejechać wodę do poziomu baku, ale te 10 kucy Yinganga nie dają rady w błocie. Ale nawet fabrycznie da się to całkiem pokaźnie obładować i te 70 przelotowo jechać. Piecyk Loncina powinien dodać mu sporo werwy, co już sprawdzili koledzy. Nadal będzie lekki i tani w utrzymaniu, czyli bez stresu można norać po krzaczorach :-) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 9 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 Przylazł kumpel, wychyliliśmy co nieco i wziąłem się za przerabianie elektryki, typu to można skrócić, tamto przepiąc i okazało się że moto już nie pali bo brak iskry. Zapewne mieszając kablami spaliłem moduł, ale fakt, mogłem chwilami tych kabli widzieć więcej niż faktycznie ich jest, taki wieczór... Dzisiaj walczę dalej.Dobra, moduł i cewka wymienione (bo to raptem koszt kraty piwa), moto pracuje, ale bardzo nierówno i ma bardzo dziwną iskrę, tak jakby było ich w jednym cyklu kilka zamiast jednej. Impulsator ma równo 150 ohm, tyle że nie mogę się nigdzie doszukać ile faktycznie powinien mieć. Cewka zasilająca moduł 290 ohm. Macie namiar może na serwisówkę tego loncinowego 163FML ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 12 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 DOBRA KURŁA ZROBIŁNEM :P Czarno czerwony kabel z iskrownika musi iść na żółty kabel wtyczki oryginalnej instalacji ADV-ki. Po prostu zasilałem moduł z niewłaściwej cewki. ADV-ka teraz aż skacze aby jechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j.marcin Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 Brawo TY :clap: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 12 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 W zasadzie poza szczegółową regulacją gaźnika skończone. Powiem, że ja pierniczę jak to teraz fajnie chodzi. Te 18 kucy to naprawdę pełne optimum dla ADV-ki. Jutro powinna być trasa z kamerką. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 21 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 Będzie kolejny mały tjuning. Nowy silnik pokazał że zawias ADV-ki nie najlepiej współpracuje z terenem. Właśnie zakupiłem i będę szczepił cały przód od deerki 650 :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 21 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 Potem tył od japońca, potem ramę, potem silnik bo ten będzie za słaby i koniec końców a mogłem kupić xt 600 za 4k :D Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 22 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 ale za to ile radości z zabawy...XTZ-a stoi do wzięcia u sąsiada za płotem za 4, Trampek 600V obok u kumpla za 3, ale po cholerę mi takie ciężkie klamoty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 23 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 Zawias pewnie jutro lub pojutrze dotrze, ale już sobie gdybam, czy aby nie ruszać ramy nie można by dorobić przejściówek. Mam ślusarza, który ma 30 lat doświadczenia, sprzęt i materiały. No tego jeszcze nie robiłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 24 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Na pierwszy rzut oka można by się zastanowić czy zbyt daleko nie odpłynąłem w swoich planach swapu, ale z drugiej strony lagi deerki tak pięknie pracują... Będę rzeźbił ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 26 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2018 Jutro będę dalej kombinował, ale jawi mi się taka wizja jak na fotce: Pytanie czy mniej więcej takie łożyska są dostępne. Kielich łożysk kulkowych ADV-ki ma mieć zewnętrzną kryzą wzmacniającą. Sztyca na 99% będzie dorabiana, a półki na 80% bo nie miałem na razie czasu znaleźć odpowiednich. Jak macie uwagi ze swojego doświadczenia to podzielcie się. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.