Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem Silnik Suzuki GT 380


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem zielony w sprawach elektryki i w moich okolicach niema nikogo zaufanego aby pomógł ładowaniem w silniku od GT 380 oto opowiem historyjkę

z początku niemialem ani regulatora napięcia ano diod prostowniczych znalezienie oryginalnych graniczyło z cudem w sensownych cenach i sprawne, diody w ziołem od Suzuki GS 550 a z początku regulator 6diodowy elektroniczny od dużego fiata.

Jakimś cudem udało mi się zdobyć oryginalny regulator Suzuki, i teraz się komplikuje sprawa, według instrukcji HAYNES ładowanie powinno być 13.5-14.5V przy 1.500rpm a natomiast w moim silniku rośnie dopiero od 4000rpm i osiąga dopiero 14.5V przy 5500rpm na oryginalnym regulatorze na regulatorze od fiata było jeszcze gorzej. Ładowanie pod obciążeniem jest w granicach 14V ale nadal przy bardzo wysokich obrotach a na wolnych nic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze alternator w tym zabytku jest jednofazowy, a one daja nadwyzke pradu ladowania nad pobieraniem podczas jazdy przy 3 tys obr.

Ile i jakie kable masz laczace alternator z reglerem ?

Jak wyglada sam regler ( zdjecie ) ile ma przewodow ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze alternator w tym zabytku jest jednofazowy, a one daja nadwyzke pradu ladowania nad pobieraniem podczas jazdy przy 3 tys obr.

Ile i jakie kable masz laczace alternator z reglerem ?

Jak wyglada sam regler ( zdjecie ) ile ma przewodow ?

 

Dzięki za zainteresowaniem sie tematem.

Zdjęcia są z internetu bo wszystko jest poskładane ale wygląda tak samo

3 żółte i 2 kable od szczotek kable oryginalne

post-32290-0-83073700-1530824861_thumb.jpg

post-32290-0-50368100-1530824930.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK z tego co przeczytalem to jest normalny 3 fazowy alternator, tyle ze szczotkowy.

Jego wydajnosc mozna sprawdzic mierzac voltarz miedzy kazda para zoltych przewodow ( 12, 23, 13 ) i powinien on byc na poziomie 50 - 80 volt pradu zmiennego bez roznic miedzy parami przekraczajacych 20%.

Oryginalnie regulacja pradu odbywala sie przez osobny prostownik i regulator, ale mozna do tego alternatora podlaczyc jaikikolwiek zintegrowany regler 5 przewodowy i wszystko powinno dzialac wlasciwie.

Tak ze w twoim przypadku trzeba zaczac od pomierzenia altka na chodzacym silniku i jesli tam jest dobrze zalozyc dobry regler.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro na pewno sprawdzę wydajność. Regulator raczej jest dobry wygląda jak nowy nawet niema grama rdzy na nim, a fiatowski kupiłem nowy ze sklepu powinien być również dobry, może diody nie przepuszczają prądu przy mniejszych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie regler padł, również mogło polec uzwojenie wirnika zmierz omomierzem ile ma ohm ,dokładnie nie wiem ile powinno mieć ale u mnie w starej Japonii to jest od 3,5 do około 5 ohm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wydajność alternatora mierząc żółte przewody wyszło mi 1-1 18v 2-2 5v 3-3 5v. Według książki alternator denso powinien mieć przy 1500rpm 18v a przy 2500rpm 32v na tych obrotach z 5v robiło się ledwo 11v jak widać jest uszkodzony. Założyłem 2 alternator który posiadam Kokusan który powinien mieć przy 1500 22v a mój ma 18 ale za to na wszystkich przewodach wiec jest o niebo lepiej po złożeniu wszystko na sztukę aby sprawdzić czy to wo gole działa, i jest dużo lepiej. Ładować zaczyna od 2000rpm a 14v przy 4000rpm osiąga i po włączeniu świateł jest znikomy spadek wiec jest o niebo lepiej niż na denso.

Zobacze co będzie jak poskładam to jak należy i wyminie szczotki bo są juz na wykonczeniu.

I Wiecie może gdzie można taki alternator zregenerować? Bo kupno dobrego graniczy z cudem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi te Twoje pomiary nie pasują , na tych żółtych przewodach masz napięcie przemienne trójfazowe (takie samo jakie zasila Ci silnik przy krajzedze albo hydroforze) i międzyfazowo powinno być ok. 50do 80 volt (mierzymy na zakresie prąd zmienny) jeśli sa to tak małe napięcia to masz uszkodzone uzwojenie wirnika tak na 90 procent zmierz jego rezystancję zwykłym miernikiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam 1 sondę do masy 2 do 1 żółtego kabelka dobrze rozumiem pomiar rezystancji? I to jest skan strony zz alternatorem,

 

 

Obie sondy przykładasz do dwóch wybranych żółtych kabli (przez kostkę) i porównujesz każdą kombinację.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz zmierzyć napięcie miedzyfazowe czyli jedna sonda z miernika do żółtego przewodu i druga sonda do następnego żółtego przewodu masz trzy kombinacje, oczywiście napiecia mierzysz przy pracującym silniku miernik ustawiasz na pomiar napięcia zmiennego taka fala poziomo.Pomiar rezystancji wykonujesz na wyłączonym silniku i proszę zmierz rezystancję uzwojenia WIRNIKA to jest to co się kręci, jego uzwojenie jest zakończone pierścieniami po których slizgaja sie szczotki mierzysz na omach przykładając sondy do pierścieni ślizgowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...