Skocz do zawartości

Honda rebel 125 1998r. Zablokowana pomoy


Aneta1978
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niszczenie wydechu jest bzdura, ktora nic nie daje oprocz glosniejszego, choc nie zawsze lepszego dzwieku.

Jego najczestszym efektem jest utrata momentu i mocy w przejsciu z wolnych na wyzsze obroty, oraz lekkie zwiekszenie mocy max. ( co nie znaczy szybkosci ).

Juz lepszym wyjsciem bylaby zamiana tlumika na jakis przelotowy, to by chociaz czesc utraty mocy podczas przyspieszania byla uratowana.

Dalej nie odpowiedzialas na moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak..jedynka dwójka i trójka zgodnie z oznaczeniem na liczniku czwprka i piatka już nie....silnik przyspiesza prawidłowo na kazdym biegu ale na 4 mam około 70 km/h a na 5 mam 80km/h nic nie odcina zapłonu nic nie trzeszczy silnik nie wyskakuje z ramy obroty nie są jak w załączonej szlifierce po prostu 80km/h i nic wiecej ..silnik pracuje poprawnie i sprawia wrazenie jak by to był jego v max...ta sama kultura co pod czas np.110km/h absolutnie cic podejrzanego ..Motocykl z Niemie od pierwszej właścicielki..przebieg prawie na pewno nie kombinowany 18tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak..jedynka dwójka i trójka zgodnie z oznaczeniem na liczniku czwprka i piatka już nie....silnik przyspiesza prawidłowo na kazdym biegu ale na 4 mam około 70 km/h a na 5 mam 80km/h nic nie odcina zapłonu nic nie trzeszczy silnik nie wyskakuje z ramy obroty nie są jak w załączonej szlifierce po prostu 80km/h i nic wiecej ..silnik pracuje poprawnie i sprawia wrazenie jak by to był jego v max...ta sama kultura co pod czas np.110km/h absolutnie cic podejrzanego ..Motocykl z Niemie od pierwszej właścicielki..przebieg prawie na pewno nie kombinowany 18tys.

 

Wiec tak..jedynka dwójka i trójka zgodnie z oznaczeniem na liczniku czwprka i piatka już nie....silnik przyspiesza prawidłowo na kazdym biegu ale na 4 mam około 70 km/h a na 5 mam 80km/h nic nie odcina zapłonu nic nie trzeszczy silnik nie wyskakuje z ramy obroty nie są jak w załączonej szlifierce po prostu 80km/h i nic wiecej ..silnik pracuje poprawnie i sprawia wrazenie jak by to był jego v max...ta sama kultura co pod czas np.110km/h absolutnie cic podejrzanego ..Motocykl z Niemie od pierwszej właścicielki..przebieg prawie na pewno nie kombinowany 18tys.

 

Wydech planuję rozwiercić tylko dla lepszego brzmienia .. nie chce ciąć oryginału by zamontować przelot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rzeczy samej.

Z tej odpowiedzi wynika ze moj pomysl ze zmiana zebatki zdawczej o jeden zab w gore moze sie nie udac, bo silnik poprostu jest zdlawiony do tego stopnia ze moze nie pociagnac takiej zmiany i wieksza od obecnej szybkosc bedziesz mogla osiagnac tylko z gory lub z silnym wiatrem w plecy.

No ale ja bym sprobowal, zawsze mozna wlozyc oryginalna zebatke z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogła bym jeszcze prosić o info na temat rozwiercenia wydechu? Chce nadać jej lekki basowy pomruk nic wiecej ..nie chcę nic wiecej tym osiągnąć..tylko lepszy dźwięk..czy wystarczy kilka odwiertów czy wybebeszyc je całkiem jeśli całkiem to czy macie jakiś gotowy film jak wyjąć ten środek? Szukałam ale nie wiele znalazłam co mogło by mi pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii tej prędkości proponowałbym serwis maszyny włącznie z pomiarem kompresji w cylindrach, luzów zaworowych, wymiany oleju i czyszczenie filtra, ciśnienia w oponach, stan łożysk w kołach, hamulce oraz przegląd gaźnika i rozmiarów dysz. Jaki masz łańcuch? W 125-tkach najlepiej używać niskooporowe łańcuchy, fajnie jakby też był nowy, niezardzewiały. Bo możesz stracić konika z tych aż 11KM. Kolejnego konika albo dwa możesz stracić po amatorskiej przeróbce wydechu. Zawory trzeba pomierzyć b.dokładnie, w takim małym sprzęcie nie slychać ich zbyt dobrze na ucho.

Co do prędkości trzeba rozróżnić prędkość maksymalną dla tego modelu ~110 km/h przy sprzyjających warunkach i prędkość przelotową ~85 km/h. Na pewno po przeglądzie motocykl zareaguje lepszą pracą :)

Na lepszy vigor pomogłaby zmiana góry od CM 200 ale może być ciężko znaleźć w PL.

Znasz tą stronkę? http://tngab.solar-car.club na pewno warto sobie pooglądać :crossy:

Przyda się serwisówka do tego modelu, najlepiej jakiś Service Manual.

 

pzdr, J.

 

Aha i podaj konkretnie jakie są tam zębatki przód/tył bo temat kwitnie a nie widzę ile zębów jest. Albo zmęczony już jestem/ Z tyłu ile 42?

Edytowane przez J.Pastor

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałam przód 13 tył 39 czyli fabryka...gaznik perfekt motocykl chodzi jak nowy dobrze zapala plynnie sie wkreca na obroty ladnie z nich schodzi..cisnienie jest poprawne opony troszke leciwe ale jest ok.chamulce sprawdzone nic nie trzyma ..licznik mierzy poprawnie ..to zadbany model nic mu nie dolega..nie jest ubrana wiec nie jest obciążona..udalo mi się ja rozpędzić wvzoraj max do 90km/h ale pół Śląska z tym zjechalam..dysze mam jeszcze bue sprawdzone..słyszałam od osoby która sprzedaje kilkanaście sztuk rocznie tego wlasnie modelu że one były blokowane tylko na gazniku i na wysechu bardzo rzadko na module ..ale w papiwrach powinna byc o tym ingormacja a u mnie jej nie ma czyli nie powinna być zablokowana.

 

Łańcuch jak nowy nasmarowany nie daje żadnego oporu..musze dodać tylko ze nie należę do osób szczupłych i wiadomka że z kimś kto ma 60kg poleci więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana na 14 trochę poprawi. Warto sprawdzić kolor świec i ew. podnieść iglicę. Pozostałe czyli kompresja, luzy zaworowe, opona tylna czy jest w rozmiarze fabrycznym czy ciut mniejsza do sprawdzenia. Bo tego nie podałaś jeszcze. Ogólnie tragedii nie ma,ciesz się jazdą :crossy:

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...

    Witam. podepne sie do tematu. orginalne zebatki u mnie to 13/39. po wymianie zebatki zdawczej na 14z predkosc podskoczyła do 95, wymiana gaznika na dwugardzielowy i nowy uklad dolotowy ze stozkowym filtrem powietrza(w orginalnym deklu za ktorym jest zamkniety filtr powietrza zrobilem dolot powietrza ze stalowej siatki zeby wlot powietrza do stozka nie byl zamkniety) dala  lepsze przyspieszenie,zrywniejsza jest, pod gore i pod wiatr motocykl nie traci predkosci.  w tej konfiguracji wymina tylnej zebatki z 39 na 33 niestety nic niepomoze gdyz po wrzuceniu 5 biegu motor nie ma wystarczajacej mocy zeby wiecej niz 90km/h osiagnac i  ta predkosc utrzymac w rezultacie czego predkosc spada. konfiguracja 14/33 i 13/33 nie nadje sie do tego motocykla. wiec powrocilem z powrotem do ustawienia 14/39. w chwili obecnej czekam na nowy modul zplonowy z hondy 250 oraz na zebatke zdawcza z hody shadow 15Z(nie wiem czy sie zmiesci). ciekawe jak sprawowal by sie motor na zebatkach 14/37 lub 13/37?

Edytowane przez Grafu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

hej. odnosnie modułu z 250 to nie działa w 125 takze szkoda kupowac. zebatka 15Z z  wchodzi na styk ale trzeba najpierw łancuch rozpac do zalozenia. no i obecnie testuje ale chyba powroce do zebatki 14z bo na 5 biegu motor troche słaby jest. wiec sumujac wszystkie wydatki i poswiecony czas proponuje zakup tylko zebatki zdawczej 14Z i nic wiecej szkoda kasy bo efekt marny i tak bedzie. ja zakonczylem modyfikacje i jezdze tak jak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...