Skocz do zawartości

Magnum

Forumowicze
  • Postów

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    kujawsko-pomorskie

Osobiste

  • Płeć
    Kobieta

Ostatnie wizyty

349 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Magnum

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Witam ponownie. Wczoraj powstał kolejny artykuł dotyczący możliwości zwiększenia mocy w Hondzie Rebel 125 ccm. Zainteresownaych zapraszam do lektury. http://cyclone-motor.blogspot.com/2019/09/tuning-progresywny-w-hondzie-rebel-125.html
  2. No Honda dała d... niestety w tej kwestii. Co do mechanika to akurat powiem Ci szczerze, że gadał do rzeczy bo taka prawda- chłop zasugerował najrozsądniejsze wyjście z sytuacji a to nie jego wina, że takie właśnie rozwiązanie zastosowali w fabryce. Raczej mało prawdopodobne, że to rozwiązanie było tylko na Niemcy, ponieważ wtedy fabryka musiałaby wypuszczać dwa rodzaje silników z innymi głowicami w każdym modelu :dry: , a to jest naprawdę mało realne (właściwie niemożliwe). Aneta, ja już nie będę tu więcej się udzielać, weszłam na ten wątek z przekierowania z naszego bloga, przeczytałam i postanowiłam, że Ci pomogę zanim usłyszysz stek bzdur i idiotycznych porad, które narażą Cię na niepotrzebne koszta. Skoro zębatki masz ok. to pomyśl o zmianie gaźnika na ten komplet który podesłałam Ci wczoraj w linku, warunek, że ktoś Ci to musi prawidłowo ustawić. Wiele nie pomoże, ale zawsze coś. A jak nie chcesz zmieniać motocykla to rozważ propozycję tego mechanika bo niestety miał rację. Życzę powodzenia i pozdrawiam.
  3. No dokładnie o tym mówię- problem tkwi w fabrycznym zdławieniu w kanale dolotowym. Kilka wpisów wyżej Nazirro przytoczył artykuł na ten temat (napisany zresztą przez mojego męża). Jest tam dokładnie opisane i zobrazowane zdjęciami na czym to zdławienie polega. Jest też szczegółowy opis przeróbki poparty zdjęciami. Mój mąż przerobił kolektory, zmienił gaźniki i teraz efekt jest taki, że Rebelka córki nie ma żadnego problemu z odwinięciem do 105- 110 na godzinę. Koszt oczywiście jest jakiś i trzeba się zastanowić czy warto (pod warunkiem, że ma się mechanika, który będzie potrafił to wykonać). Sama zmiana gaźnika tez powinna trochę pomóc. Gdyby jednak ktoś zechciał pokusić się o przeróbkę to tu jest dokładny jej opis. http://cyclone-motor.blogspot.com/2017/06/tuning-regresywny.html
  4. Ten moduł nie jest zablokowany, zablokowany ma oznaczenie takie jak na zdjęciu w załączniku. Można jeszcze spróbować zmienić dyszę w gaźniku lub sam gaźnik na większy a nawet na dwa. Tak czy owak, taka już uroda Hondy Rebel 125, że 90 km/h to wszystko na co ją stać i do tego w sprzyjających warunkach. Na pocieszenie powiem, że nie jesteś jedyna, która ma ten problem. Rebelka naszej córki jechała dokładnie z tą samą prędkością- kiedy jechała córka lub ja to jeszcze jakoś ciągnęła, gdy wsiadał mąż to już było gorzej chociaż waży niewiele więcej niż my. Wszystko miało znaczenie- masa jeźdźca, wiatr, wzniesienia itp. Ludziska szukają na siłę blokad i sposobów odblokowania wydając kasę a wynik i tak mizerny z tej prostej przyczyny, ze kanały są zdławione fabrycznie. Poniżej podsyłam linki z proponowanymi gaźnikami, lecz tak jak napisałam spodziewana poprawa to wzrost o około 10 km/h. Tak naprawdę pomoże tylko rozwiercenie kanałów w głowicy + ten zestaw gaźnikowy- wówczas można się spodziewać około 105-110 km/h. https://www.ebay.com/itm/carby-carb-Carburetor-for-Honda-Rebel-250-CB250-CMX250-CA250-CBT125-CB125T-CB125/323250073728?hash=item4b4334b080%3Ag%3AyRAAAOSw77pa9ETK https://www.ebay.com/itm/RUBBER-INTAKE-DUCT-BOOT-For-Honda-Rebel-250-CMX250-1985-2012/181649615949?epid=878091960&hash=item2a4b292c4d%3Ag%3AMpYAAOSw0e9UxP-e https://www.ebay.com/itm/RUBBER-INTAKE-DUCT-BOOT-For-Honda-Rebel-250-CMX250-1985-2012/181649616192?epid=878091960&hash=item2a4b292d40%3Ag%3Ac2AAAOSwm8VUxP-m W załączniku zdjęcie zblokowanego modułu z sygnaturą 80KM Ale najpierw warto sprawdzić jeszcze te zębatki, jeśli jest przełożenie 13/39 to znaczy, że jest fabryczne, ale może być tak, że ktoś zwiększył przednią do 14 i wtedy paradoksalnie prędkość maksymalna może spaść.
  5. Witam. Jeśli jest jakakolwiek blokada to jest ona w module zapłonowym- wówczas moduł będzie miał sygnaturę 80 KM, z tego co mi wiadomo innych blokad się nie stosuje poza fabrycznymi opisanymi w przytoczonym wyżej artykule. Nie ma blokad spotykanych w innych motocyklach np. dławienie na krućcu kolektora ssącego lub kolektora wydechowego, choć pomaga nieco rozwiercenie końcówki wydechu. Problem nie leży też w zębatce tylko w braku mocy, o czym świadczyć może fakt, że motocykl osiąga prawie tą sama prędkość maksymalną zarówno na czwartym jak i na piątym biegu. Reasumując zwiększając zębatkę zdawczą z 13 na 15 możemy wręcz pogorszyć prędkość maksymalną na piątym biegu a na pewno przyspieszenie. Największe dławienie mocy jakie występuje w tym silniku to z przyczyny zbyt małego kanału dolotowego w głowicy, przy czym nie jest to typowe zdławienie mocy lecz założenie konstrukcyjne. Aby sobie z tym poradzić trzeba dysponować dużą wiedzą i doświadczeniem mechanicznym, nie wykona tej usługi pierwszy z brzegu mechanik motocyklowy. P.s. Zważywszy na fakt, że motocykl na czwartym biegu osiąga prawie ta samą prędkość co na piątym należałoby spróbować czy zmniejszenie zębatki zdawczej o 1 lub max. 2 zęby nie poprawi osiągów przez zwiększenie prędkości obrotowej silnika na poszczególnych biegach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...