Skocz do zawartości

Cagiva W16 nieregularna utrata mocy, strzelanie z tłumika


RevDNS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Od niedawna stałem się (nie)szczęśliwym posiadaczem Cagiva W16 z 1994 roku.

Motocykl jak na swój wiek wygląda całkiem okey, aczkolwiek męczy go jedna dolegliwość.

Czasami po rozgrzaniu, czasami i na zimnym silniku traci moc i strzela z tłumika.

 

(na filmie tylko w trakcie schodzenia z obrotów strzela, ale często to robi przy normalnej jeździe - zbyt często)

 

Po wyciągnięciu świecy zapłonowej, zastałem taki oto widok:

post-92823-0-73319900-1529232201.jpg

 

Więc kupiłem nową świecę z NGK (odpowiednik z manual'a) i sprawdziłem iskrę przy kręceniu rozrusznikiem.

Iskra jest, mała ale jest.

 

Dokonałem zatem pomiarów statora i jego wyprowadzeń na moduł zapłonowy.

post-92823-0-62955000-1529232746_thumb.jpg

 

Rezystancja między czerwonym przewodem a czarnym - 268 Ohm

Napięcie między czerwonym przewodem a czarnym przy kręceniu rozrusznikiem - ~60V

Wszystkie pomiary, włącznie z trzema fazami wyszły prawidłowe, brak przebić do masy.

 

Pożyczyłem od znajomego cewkę WN i podłączyłem ją zastępczo zamiast mojej, iskra była taka sama.

 

Postanowiłem wyregulować zawory, według instrukcji - zawory ssące na 0.05mm oraz wydechowe na 0.1mm.

Faktycznie, ktoś dawno tego nie robił, motocykl od razu zmienił charakterystykę pracy oraz troszkę ucichł.

Pełen optymizmu wyjechałem w dalszy teren, 20minut później pchałem motocykl parę kilometrów :)

 

Silnik nie wbija się na wysokie obroty (albo robi to z trudem), strzela w tłumik czasami są to pojedyńcze strzały a nie raz potrafi strzelać w całej partii obrotów.

Wygląda to troszkę tak jakby brakowało paliwa.

Świeca za każdym razem jest okopcona.

 

Chcę zabrać się za regulację gaźnika, nigdy tego nie robiłem w tym motocyklu i zastanawiam się,

czy podana instrukcja w manual'u dotyczy tylko wolnych obrotów, czy regulacja mieszanki odbywa się w całym zakresie?

post-92823-0-99441800-1529316468_thumb.png

 

Może ktoś z forumowych kolegów ma jeszcze jakieś propozycje co mógłbym sam sprawdzić?

Dziękuję za pomoc!

Edytowane przez RevDNS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie gaźnik i kranik, u mnie w xr650r takie same rzeczy (tj. strzały w wydech i utrata mocy) dzieją gdy braknie paliwa i trzeba przełączyć się na rezerwę. Może poprostu sitko kranika w zbiorniku jest zapchane i silnik nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szahrajj, okey, dzisiaj w końcu znajdę chwilkę, żeby coś pogrzebać. Sprawdzę kranik i gaźnik, dam znać! Dzięki!

 

- - - dodano dnia 20.06.2018 - - -

Gaźnik wyregulowałem poprzez kręcenie dwoma śrubami od składu mieszanki i obrotów jałowych.

Chodzi lepiej, aczkolwiek podczas gazowania sytuacja się nie zmieniła.

Świeca nadal okopcona.

 

Zauważyłem, że po przytkaniu filtra powietrza motocykl się zadusza, więc lewego powietrza nie dostaje.

Po zdjęciu filtra i chwilowym odpaleniu bez, strzela w tłumik praktycznie cały czas - czyli dostaje takich objawów jak w poście #1.

I tak przydałoby się wyczyścić gaźnik i go porządnie wyregulować, więc oddaje motocykl do warsztatu.

Niestety wszyscy są tak zawaleni z terminami, że o rezultacie czyszczenia napiszę pewnie z tydzień\ dwa.

 

Ale zastanawiam się czy przepuszczające zawory również mogłyby skutkować takim zachowaniem?

Edytowane przez RevDNS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie za bogato ma , widac na filmie jak puscil czarnego bąka z komina .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć ja mam podobny problem . Mianowicie kupiłem w16 która była dawno odpalana. Teraz kiedy kręcę rozrusznikiem na ssaniu bez zapłonu motocykl zasysa paliwo. Wyłączam ssanie włączam zapłon motocykl odpala na krótką chwilę i gaśnie. Kolejne próby są bez powodzenia. Wykręcam świece a ta jest opalona na czarno. W czym jest problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ten motocykl ledwo kręci z otwartym ssaniem lub manetką gazu. 

 

 

44 minuty temu, Adam M. napisał:

Dlaczego wylaczasz ssanie przed odpaleniem silnika?

Cześć ja mam podobny problem . Mianowicie kupiłem w16 która była dawno odpalana. Teraz kiedy kręcę rozrusznikiem na ssaniu bez zapłonu motocykl zasysa paliwo. Wyłączam ssanie włączam zapłon motocykl odpala na krótką chwilę i gaśnie. Kolejne próby są bez powodzenia. Wykręcam świece a ta jest opalona na czarno. W czym jest problem? 

Ludzie z którymi rozmawiałem o Cagiva w16 też zgłaszają problem słabego rozrusznika w stosunku do kompresji silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo czegos nie wiem, albo nie rozumiem.

Ssanie otwiera dodakowy przewod paliwowy w gazniku, ktory daje wieksza dawke paliwa potrzebna do zapalenia silnika. W jaki spsob moze to wplywac na szybkosc obrotow silnika kreconego przez rozrusznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik to Mikuni Corp 40 ,podciśnieniowy, przy dodaniu gazu obroty silnika przy rozruchu spadają o co najmniej 40%.  Z zaciągniętym ssaniem też. 

Już nawet szukam na allegro prostownika z funkcją rozruchu tak żeby mieć w zapasie 320A na rozruchu. Bo już mi akumulator pada i rozrusznik po kilku próbach robi się gorący. Jak tylko zaciągnę ssanie to automatycznie zwalnia silnik do tego stopnia, że nie wystarcza na obudzenie silnika nieodpłatnego kilka lat. Poczyściłem gaźnik i wszystkie dysze, a jak nie pomoże to jeszcze zamówię zestaw naprawczy. (ps. Może masz jakiś kontakt na sklep do zestawu naprawczego do chińczyka Mikuni 40?) 

Czy w tej sytuacji uważasz, że odpalanie na pych za samochodem było by wskazane? Z góry dzięki za odpowiedź. 

Nie mam dużego doświadczenia w mechanice, ale do magneta jest dokręcone duże łożysko jednokierunkowe z jeszcze większym kołem zębatym. Co czyni ten zestaw ciężki jak cholera, pierwszy raz coś takiego widziałem. A rozrusznik malutki. Każdy właściciel Cagiva w16 ma problem z odpalaniem i rozrusznikiem. Ten silnik to Rotax. Do czego zamierzam...? Ciężkie koło z magnetem + podciśnienie w gaźniku które obciąża przy rozruchu + mały rozrusznik jak na singla z dużą kompresją i to wszystko powoduje małą prędkość obrotową silnika. Akumulator jak nie ma 200A prądu rozruchu "to nawet nie podchodź" dlatego myślę o tym prostowniku z funkcją rozruchu. Albo na pych... 

Jest jeszcze opcja , że źle ustawiłem skład mieszanki bo po kolejnej próbie kręcenia potrafi strzelić, a świeca jest opalona na czarno. 

Jak bez zapłonu zasysam silnik to później zamykam ssanie i silnik lżej kręci przez co szybciej się obraca i wtedy z trudem ale odpala na chwilę. Lecz później paliwa brak i gaśnie silnik zimny i gaśnie.

Co Ty na to...??

Może za bogato na składzie mieszanki? Może tak być? To może być przyczyną że nie odpala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...