RevDNS Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 (edytowane) Witam wszystkich!Od niedawna stałem się (nie)szczęśliwym posiadaczem Cagiva W16 z 1994 roku.Motocykl jak na swój wiek wygląda całkiem okey, aczkolwiek męczy go jedna dolegliwość.Czasami po rozgrzaniu, czasami i na zimnym silniku traci moc i strzela z tłumika. (na filmie tylko w trakcie schodzenia z obrotów strzela, ale często to robi przy normalnej jeździe - zbyt często) Po wyciągnięciu świecy zapłonowej, zastałem taki oto widok: Więc kupiłem nową świecę z NGK (odpowiednik z manual'a) i sprawdziłem iskrę przy kręceniu rozrusznikiem.Iskra jest, mała ale jest. Dokonałem zatem pomiarów statora i jego wyprowadzeń na moduł zapłonowy. Rezystancja między czerwonym przewodem a czarnym - 268 OhmNapięcie między czerwonym przewodem a czarnym przy kręceniu rozrusznikiem - ~60VWszystkie pomiary, włącznie z trzema fazami wyszły prawidłowe, brak przebić do masy. Pożyczyłem od znajomego cewkę WN i podłączyłem ją zastępczo zamiast mojej, iskra była taka sama. Postanowiłem wyregulować zawory, według instrukcji - zawory ssące na 0.05mm oraz wydechowe na 0.1mm.Faktycznie, ktoś dawno tego nie robił, motocykl od razu zmienił charakterystykę pracy oraz troszkę ucichł.Pełen optymizmu wyjechałem w dalszy teren, 20minut później pchałem motocykl parę kilometrów :) Silnik nie wbija się na wysokie obroty (albo robi to z trudem), strzela w tłumik czasami są to pojedyńcze strzały a nie raz potrafi strzelać w całej partii obrotów.Wygląda to troszkę tak jakby brakowało paliwa.Świeca za każdym razem jest okopcona. Chcę zabrać się za regulację gaźnika, nigdy tego nie robiłem w tym motocyklu i zastanawiam się,czy podana instrukcja w manual'u dotyczy tylko wolnych obrotów, czy regulacja mieszanki odbywa się w całym zakresie? Może ktoś z forumowych kolegów ma jeszcze jakieś propozycje co mógłbym sam sprawdzić?Dziękuję za pomoc! Edytowane 18 Czerwca 2018 przez RevDNS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szahrajj Opublikowano 19 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 Sprawdź dokładnie gaźnik i kranik, u mnie w xr650r takie same rzeczy (tj. strzały w wydech i utrata mocy) dzieją gdy braknie paliwa i trzeba przełączyć się na rezerwę. Może poprostu sitko kranika w zbiorniku jest zapchane i silnik nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RevDNS Opublikowano 19 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2018 (edytowane) szahrajj, okey, dzisiaj w końcu znajdę chwilkę, żeby coś pogrzebać. Sprawdzę kranik i gaźnik, dam znać! Dzięki! - - - dodano dnia 20.06.2018 - - -Gaźnik wyregulowałem poprzez kręcenie dwoma śrubami od składu mieszanki i obrotów jałowych.Chodzi lepiej, aczkolwiek podczas gazowania sytuacja się nie zmieniła.Świeca nadal okopcona. Zauważyłem, że po przytkaniu filtra powietrza motocykl się zadusza, więc lewego powietrza nie dostaje.Po zdjęciu filtra i chwilowym odpaleniu bez, strzela w tłumik praktycznie cały czas - czyli dostaje takich objawów jak w poście #1.I tak przydałoby się wyczyścić gaźnik i go porządnie wyregulować, więc oddaje motocykl do warsztatu.Niestety wszyscy są tak zawaleni z terminami, że o rezultacie czyszczenia napiszę pewnie z tydzień\ dwa. Ale zastanawiam się czy przepuszczające zawory również mogłyby skutkować takim zachowaniem? Edytowane 20 Czerwca 2018 przez RevDNS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2018 Zdecydowanie za bogato ma , widac na filmie jak puscil czarnego bąka z komina . Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RevDNS Opublikowano 1 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2018 Witam, dziękuję serdecznie za pomoc.Faktycznie, regulacja gaźnika pomogła, charakterystyka pracy poza strzelaniem w tłumik znacząco się polepszyła.Temat można zamknąć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_tabula Opublikowano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 Cześć ja mam podobny problem . Mianowicie kupiłem w16 która była dawno odpalana. Teraz kiedy kręcę rozrusznikiem na ssaniu bez zapłonu motocykl zasysa paliwo. Wyłączam ssanie włączam zapłon motocykl odpala na krótką chwilę i gaśnie. Kolejne próby są bez powodzenia. Wykręcam świece a ta jest opalona na czarno. W czym jest problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 Dlaczego wylaczasz ssanie przed odpaleniem silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_tabula Opublikowano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 Bo ten motocykl ledwo kręci z otwartym ssaniem lub manetką gazu. 44 minuty temu, Adam M. napisał: Dlaczego wylaczasz ssanie przed odpaleniem silnika? Cześć ja mam podobny problem . Mianowicie kupiłem w16 która była dawno odpalana. Teraz kiedy kręcę rozrusznikiem na ssaniu bez zapłonu motocykl zasysa paliwo. Wyłączam ssanie włączam zapłon motocykl odpala na krótką chwilę i gaśnie. Kolejne próby są bez powodzenia. Wykręcam świece a ta jest opalona na czarno. W czym jest problem? Ludzie z którymi rozmawiałem o Cagiva w16 też zgłaszają problem słabego rozrusznika w stosunku do kompresji silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2022 Albo czegos nie wiem, albo nie rozumiem. Ssanie otwiera dodakowy przewod paliwowy w gazniku, ktory daje wieksza dawke paliwa potrzebna do zapalenia silnika. W jaki spsob moze to wplywac na szybkosc obrotow silnika kreconego przez rozrusznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_tabula Opublikowano 13 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2022 Gaźnik to Mikuni Corp 40 ,podciśnieniowy, przy dodaniu gazu obroty silnika przy rozruchu spadają o co najmniej 40%. Z zaciągniętym ssaniem też. Już nawet szukam na allegro prostownika z funkcją rozruchu tak żeby mieć w zapasie 320A na rozruchu. Bo już mi akumulator pada i rozrusznik po kilku próbach robi się gorący. Jak tylko zaciągnę ssanie to automatycznie zwalnia silnik do tego stopnia, że nie wystarcza na obudzenie silnika nieodpłatnego kilka lat. Poczyściłem gaźnik i wszystkie dysze, a jak nie pomoże to jeszcze zamówię zestaw naprawczy. (ps. Może masz jakiś kontakt na sklep do zestawu naprawczego do chińczyka Mikuni 40?) Czy w tej sytuacji uważasz, że odpalanie na pych za samochodem było by wskazane? Z góry dzięki za odpowiedź. Nie mam dużego doświadczenia w mechanice, ale do magneta jest dokręcone duże łożysko jednokierunkowe z jeszcze większym kołem zębatym. Co czyni ten zestaw ciężki jak cholera, pierwszy raz coś takiego widziałem. A rozrusznik malutki. Każdy właściciel Cagiva w16 ma problem z odpalaniem i rozrusznikiem. Ten silnik to Rotax. Do czego zamierzam...? Ciężkie koło z magnetem + podciśnienie w gaźniku które obciąża przy rozruchu + mały rozrusznik jak na singla z dużą kompresją i to wszystko powoduje małą prędkość obrotową silnika. Akumulator jak nie ma 200A prądu rozruchu "to nawet nie podchodź" dlatego myślę o tym prostowniku z funkcją rozruchu. Albo na pych... Jest jeszcze opcja , że źle ustawiłem skład mieszanki bo po kolejnej próbie kręcenia potrafi strzelić, a świeca jest opalona na czarno. Jak bez zapłonu zasysam silnik to później zamykam ssanie i silnik lżej kręci przez co szybciej się obraca i wtedy z trudem ale odpala na chwilę. Lecz później paliwa brak i gaśnie silnik zimny i gaśnie. Co Ty na to...?? Może za bogato na składzie mieszanki? Może tak być? To może być przyczyną że nie odpala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 13 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2022 Trzeba wyczyścić gaźnik, naprawić rozrusznik/ i/lub sprzęgło rozrusznika... i sprzedać jak najdalej.... bo to tego sprzętu nie ma żadnej logistyki... Dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_tabula Opublikowano 13 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2022 Gaźnik jest wyczyszczony, rozrusznik jest po regeneracji a łożysko sprzęgła jest nowe . Także musi odpalać. Ja nie odpuszczę. Ale masz rację ten motocykl nie jednego doprowadził do białej gorączki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.