kevyyyn Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 (edytowane) Cześć, ostatnio wymieniałem u mechanika łożysko główki ramy w sradzie. Po odebraniu motocykla i przejechaniu 50 km zauważyłem, że coś dziwnego się dzieje. Motocykl prowadzi się strasznie nerwowo, kierownica myszkuje, momentami mam wrażenie jakby nagle przechyliło mnie na jedną stronę, walczę na nierównościach z kierownicą.. Znajomy powiedział, że mam na przednim kole w powietrzu poobracać kierownicą - tak też uczyniłem i zauważyłem, że jak obracam kierownicą przy przednim kole w powietrzu, to kierownica zostaje w takiej pozycji, jaką jej nadam, nie jestem pewny, czy nie powinna swobodnie opadać? Wydaje mi się, że łożysko może być za mocno dokręcone. Czy te objawy faktycznie mogą być skutkiem za mocno dokręconego łożyska ? Jest gdzieś podane z jaką siłą je dokręcać ?Dodam, że nie jestem w stanie puścić w trakcie jazdy kierownicy, bo momentalnie motocykl ściąga na jedną, tudzież drugą stronę.. co wydaje mi się, tłumaczyłaby zbyt ciasna kierownica, która nie prostuje się sama, tylko zostaje w jednej pozycji.. Bardzo proszę o zdanie, chciałem mniej więcej to potwierdzić przed reklamacją u mechanika. Pozdrawiam,Marcel. Edytowane 19 Kwietnia 2018 przez kevyyyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Objawy wskazują rzeczywiście na zbyt mocne dokręcenie.Dane dotyczące momentów dociągania są w serwisówkach.Mechanik widocznie albo robi z pamięci albo nie ma pojęcia o tym, co robi...Tak, czy inaczej, twoje nowe łożyska mogą się nadawać znów do wymiany bo przegięcie z siłą jest w stanie zniszczyć ich bieżnie.Inna kwestia, czy w ogóle stare zostały wymienione, bo może tylko dokręcił...Poszukaj sobie lepszego mechanika, który wie, co robi. Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Żużu, bzdury gadasz. Procedura dokręcania jest właśnie taka że najpierw do oporu, żeby łożyska się ułożyły a potem luzujesz o ćwierć obrotu, żeby kierownica się nie zacinała. Wystarczy lekko poluzować i będzie dobrze. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 I tutaj "Limo" ma dużo racji ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Wracajac do tematu lozysko jest za mocno dokrecone i trzeba je troche odkrecic.Tak zeby w pozycji z podniesionym przednim kolem przod swobodnie opadal na obie strony pod wlasnym ciezarem, ale zeby nie mial zadngo luzu.To z kolei sprawdzamy chwytajac dol teleskopow i strajac sie je ugiac w gore i w dol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.