Gładzior Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 (edytowane) Witam,nie znalazłem podobnego tematu, więc zakładam. Jak sobie radzicie z używaniem nawigacji na dalekich podróżach? Trudno spotkać cruisera z gniazdkiem do ładowania, a powerbank raczej nie wytrzyma całego dnia i w podróży nie zawsze się go da naładować. Tradycyjna mapa, czy jakieś montujecie gniazdka? Edytowane 8 Lutego 2018 przez Gładzior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 http://allegro.pl/motocyklowe-gniazdo-do-zapalniczki-12v-usb-5v-2w1-i6997882292.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_MTRZCJ_plaean_motoryzacja&ev_adgr=Motoryzacja&ev_ln=PRODUCT+GROUP&gclid=Cj0KCQiAh_DTBRCTARIsABlT9Mb-HvToT31OWvuy8VI6C0xoBsHNhNOfWEp6BlNrk-TjzhVzeNykwUMaAsxIEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CP2z7fCeltkCFdQm4AodwwgFfQ Montujesz i po problemie. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Gniazdo, dobra navi i nic cię nie ogranicza.Ja w drodze ładuję telefon, aparat foto, interkom... Jedyna różnica, to że mam 800W alternator zewnętrzny. Tak że prądu nie brakuje. Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gałas1 Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Gniazdo z kablem i bezpiecznikiem kupisz bez problemu w sklepie czy na allegro.Polecam podwójne z jednym gniazdem typu USB a drugim jak gniazdo 12V "zapalniczka".U mnie zamocowałem to na elemencie który trzyma kierownicę w półce zawieszenia (to chyba risery), dzięki temu gniazdo nie rzuca się w oczy, jest blisko nawigacji którą mocuję do szyby "od środka" i jak pada to jest w miarę osłonięte przed deszczem (o ile szyba w ogóle jest).Dodatkowo navi zabezpieczam smyczką w razie odpadnięcia przyssawki.Używam zwykłej samochodowej navigacji za zawrotne 260 zł i spisuje się dobrze, kumpel kupił Navroad Moto2 i same z nią problemy (kosztowała 750 :-/ ).Nie polecam chowania navi w jakieś wodoodporne etui, po pierwsze ciężko się obsługuje a po drugie navi w gorący dzień może się przegrzać i wyłączyć/zepsuć (wiem z doświadczenia).Ja podłączyłem gniazdo bezpośrednio do aku co wiąże się z ciągłą obecnością prądu w gniazdku i koniecznością pamiętania założenia zaślepki gumowej po odłączeniu urządzenia Np. na okoliczność deszczu.Jak jesteś sprytniejszy w elektryce to najlepiej jakby prąd pojawiał się po przekręceniu kluczyka w stacyjce.Kumpel ma w Rockecie fabryczne dodatkowe włączniki na kierownicy i bez problemu podłączyłem mu gniazdo właśnie pod ten włącznik. A z elektryki jestem noga, także powinieneś sobie poradzić. Ps. Navi pobiera sporo prądu, ładowarki które oglądałem dają 1,5 A prądu, dobrze by było mieć alternator z zapasem mocy. Żużu77 zewnętrzny alternator? tzn. co? Dynamo??? ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 (edytowane) Alternator jest typu "samochodowego", umieszczony "na polu" i napędzany paskiem wielorowkowym.Na grafice umieszczony na samej górze silnika.Konstrukcyjnie różni się zasadniczo od mokrych alternatorów chłodzonych olejem i stosowanych w większości motocykli. Aha. Sprzęgło też jest suche ;) Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Edytowane 8 Lutego 2018 przez żużu77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gałas1 Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Heh... z pierwszej wypowiedzi zrozumiałem że masz jakiś dodatkowy lub inny alternator wstawiony żeby było dużo prądu.W Valcu też jest alternator typu samochodowego,ale chyba 550 W (są dostępne wzmacniane na ebay w stanach). 800W w serii to naprawdę sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Nie popadajcie w paranoję. Nie trzeba elektrowni do naładowania telefonu, navi i kamery.Samowzbudny alternator i jego regulator ma najlżejsze życie jak jest obciążony w okolicach mocy nominalnej. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gałas1 Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Elektrowni nie trzeba ale akurat nawigacja potrzebuje więcej prądu jak np. do samego ładowania telefonu czy jakiejś kamerki.Kiedyś też myślałem że byle ładowarka i będzie hulać ale ze wspomnianym Moto2 "byle" ładowarka spowodowała jakieś problemy które skończyły się całkowitym wysypaniem się tej nawigacji w drugim dniu tygodniowej wyprawy w alpy (dopiero serwis odpalił ten sprzęt na nowo).Piszę o tym żeby ktoś mógł uniknąć takiej niemiłej niespodzianki z dala od domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 RT-ki mają grzane kanapy w opcji, stąd potrzeba dużych alternatorów. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Ok, Ty piszesz o ładowarce. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 Wracając do meritum - wybierając gniazdo zwróć uwagę, żeby ta metalowa tulejka masy miała jakieś pogłębienia, żebrowania wewnątrz, co pozwoli na miejscu utrzymać się wtyczce. Tanie gniazda mają masę zwiniętą z kawałka blachy, bez wklęśnięć.Druga sprawa, możliwość kapturkowania gniazda, żeby nie napadało.Trzecia, to broń Boże żadnych światełek, podświetleń, które ssają aku.Zestaw gniazdo "jak do zapalniczki" plus USB, które zawiera przetwornik 12->5V nie podłączone samo z siebie ssie.Fajnie podłączyć przy użyciu przekaźnika lub zasilić "po kluczyku".Pamiętać o zabezpieczaniu nowych obwodów bezpiecznikami. Z mocą tych ostatnich też nie przesadzać...Powodzenia Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mostasz Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Panowie, taka nawigacja i coś jeszcze zje po 2A max, czyli 3 urządzenia [po 2A = 3* 2A * 12V = 6A *12V = 72W Tyle da się naładować starą jawą 350 z alternatorem 180 W i to w czasie jazdy włączonymi światłami :P Nie popadajcie w paranoję :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geni Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Nie szukajcie problemów tam, gdzie ich nie ma. O ile kolega nie ma wrzuconych dodatkowych reflektorów i innych niepotrzebnych pierdoletów, to spokojnie seryjny alternator każdego motocykla udźwignie ładowanie nawigacji, telefonu itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.