lukaszn1 Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 (edytowane) Witam Panowie. Mój obrotomierz odkąd kupiłem moto, na jałowych obrotach pokazuje 0 obrotów a przy odcięciu 8,5k rpm. Kupiłem drugie zegary na aliexpress jednak nic to nie zmieniło. Moje pytania i gorąca prośba: 1. Czy jest ktoś z okolic Ostrowii Mazowieckiej ? Podjechał bym z flaszką i podmienił moduł na sekundę w celu sprawdzenia.2. Czy ktoś wie lub mógł by zmierzyć jakie powinno być napięcie dochodzące do zegarów na jałowych obrotach ? (u mnie 0.8V). Kabel zielony (-) i zielono żółty (+) pod pokrywą zegarów.3. Czy skoro zapłon działa - motocykl dobrze się wkręca,przyspiesza itd to można wykluczyć impulsator jako winowajcę? Podrzucam schemathttps://obrazki.elektroda.pl/8528907300_1364838888.png Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam ! Edytowane 21 Listopada 2017 przez lukaszn1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Sprawdź też napięcie ładowania, ewentualnie odepnij regulator napięcia i zobacz czy pomogło, jak nie to pewnie właśnie impulsator. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszn1 Opublikowano 21 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Oki. Spróbuję i dam znać. Ale skoro moto odpala i wkręca się to impulsator może być walnięty ? ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Nie, impulsator odpowiada za iskrę w odpowiednim momencie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszn1 Opublikowano 21 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 (edytowane) W takim razie skąd jest sygnał dla obrotomierza ? Wiem tylko tyle że z modułu wychodzi zielono żółty kabel ale skąd trafia w takim razie sygnał o obrotach do modułu ?? Chyba też z impulsatora ? Ma on pewnie podwójne zadanie w hornecie - zapłon i obroty. Mylę się? Edytowane 21 Listopada 2017 przez lukaszn1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Z impulsatora zapewne jednak coś w module może kwiczeć albo w zegarach. W module mogą być zimne luty, trzeba przedzwonić przewody.Na razie masz dobry plan tyle, ze wstawiaj najpierw swój moduł do sprawnego moto. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszn1 Opublikowano 21 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 (edytowane) Okej. Szkoda że nie znam nikogo z moich okolic kto miał by Horneta..... Sprawdziłem że obrotomierz tak naprawdę mierzy napięcie. 0.8V mam na jałowych a przy ok 5-6k obrotów jest 5V. Jak by ktoś miał wolną chwilę i mógłby zmierzyć jak jest u niego to byłbym wdzięczny ale w sumie komu by się chciało. Zimno jest : P Edytowane 21 Listopada 2017 przez lukaszn1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Mimo wszystko sprawdź moją sugestię. 2 razy spotkałem się w hondach z tamtego okresu że uszkodzony regulator który podawał absurdalnie wysokie napięcia na słaby aku powodował dziwne zachowanie obrotomierza.Z tym impulsatorem to sorry za zmyłe. Czytałem impulsator, pisałem impulsator a myślałem moduł. Przyjrzyj się też kostce zegarów. Coś jeszcze nie działa prawidłowo np wskaźnik paliwa, (Nie pamietam już czy hornet ma wskaźnik cy tylko kontrolke?), wskaźnik temperatury, kierunkowskazy?Pytam bo moduł to będzie droga naprawa więc lepiej się upewnić że to nie jakiś dziwny problem z elektryką? Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszn1 Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) W zasadzie na starym liczniku wskazówka temperatury pokazywała dobrą temperaturę tylko jak dałem gazu a często nie chciała wstać w ogóle np na jałowych obrotach. Edytowane 22 Listopada 2017 przez lukaszn1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Dobra ... to pasuje do tego co widziałem. Niestety w mojej f4 jak to zauważyłem było dla modułu już za późno i skończyło się jego spektakularną smiercia na trasie. Więc masz:- problemy z instalacją najpewniej z masą- uwalony regulator który może już pociągnął za sobą moduł- wariaciej obu powyższych problemów Zacznij od diagnozy regulatora. Sprawdź napiecie ładowania przy wolnych i ok 5 tys obr. Jak napięcie przekracza 15.5v kiedykolwiek to złom. Masz podklejony wyzej temat o problemach z ładowaniem. Zobacz też jak zachowuje się elektryka bez podłączonego regulatora. Jak zegary nadal świrują to masz albo problem z instalacją albo moduł się żegna. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Tylko ładowanie sprawdzaj z włączonymi długimi. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszn1 Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Jeśli chodzi o masę to odpinalem od zegarów ta fabryczna i podłączałem z kierownicy i silnika ale bez zmian. W domu sprawdze ładowanie i odepne regulator i dam znać. Myślę jeszcze wpiąć się np igłą do wyjścia zielono żółtego kabla z modułu i podłączyć bezpośrednio do licznika pomijając kable... A więc tak:Ładowanie na jałowych (choć moto zimne to może były lekko przy niskie ale bez przesady): 12,39VJak dałem więcej gazu: ok 14,2V - 14,4VI uwaga: jak dałem jeszcze większe obroty to spada: 13,6V-13,8VNapięcie na obrotomierzu na jałowych obrotach: 0,37V - wskazówka nie wstaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Z ładowaniem masz ok...no może spadki są na łączówkach ale bez tragedii, dość popularna przypadłość w motongach. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszn1 Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 No ale na jałowych obrotach 12,4 to jakby nie było prawie ładowania. Czy jak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 To normalne. Na jałowych jest słabsze ładowanie bo obroty są niższe, a do tego dochodzą spadki napięcia po drodze do odbiorników. Jak dodajesz gazu to ładowanie rośnie i szłoby dużo powyżej tych 14.4 gdyby nie regler. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.