Skocz do zawartości

[ROZ]Impulsator - nie działa obrotomierz [Hornet 600, 2000r]


lukaszn1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Mój obrotomierz odkąd kupiłem moto, na jałowych obrotach pokazuje 0 obrotów a przy odcięciu 8,5k rpm.

Kupiłem drugie zegary na aliexpress jednak nic to nie zmieniło. Moje pytania i gorąca prośba:

 

1. Czy jest ktoś z okolic Ostrowii Mazowieckiej ? Podjechał bym z flaszką i podmienił moduł na sekundę w celu sprawdzenia.

2. Czy ktoś wie lub mógł by zmierzyć jakie powinno być napięcie dochodzące do zegarów na jałowych obrotach ? (u mnie 0.8V). Kabel zielony (-) i zielono żółty (+) pod pokrywą zegarów.

3. Czy skoro zapłon działa - motocykl dobrze się wkręca,przyspiesza itd to można wykluczyć impulsator jako winowajcę?

 

Podrzucam schemat

https://obrazki.elektroda.pl/8528907300_1364838888.png

 

Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam !

Edytowane przez lukaszn1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie skąd jest sygnał dla obrotomierza ? Wiem tylko tyle że z modułu wychodzi zielono żółty kabel ale skąd trafia w takim razie sygnał o obrotach do modułu ?? Chyba też z impulsatora ? Ma on pewnie podwójne zadanie w hornecie - zapłon i obroty. Mylę się?

Edytowane przez lukaszn1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z impulsatora zapewne jednak coś w module może kwiczeć albo w zegarach. W module mogą być zimne luty, trzeba przedzwonić przewody.

Na razie masz dobry plan tyle, ze wstawiaj najpierw swój moduł do sprawnego moto.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej. Szkoda że nie znam nikogo z moich okolic kto miał by Horneta..... Sprawdziłem że obrotomierz tak naprawdę mierzy napięcie. 0.8V mam na jałowych a przy ok 5-6k obrotów jest 5V. Jak by ktoś miał wolną chwilę i mógłby zmierzyć jak jest u niego to byłbym wdzięczny ale w sumie komu by się chciało. Zimno jest : P

Edytowane przez lukaszn1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko sprawdź moją sugestię. 2 razy spotkałem się w hondach z tamtego okresu że uszkodzony regulator który podawał absurdalnie wysokie napięcia na słaby aku powodował dziwne zachowanie obrotomierza.

Z tym impulsatorem to sorry za zmyłe. Czytałem impulsator, pisałem impulsator a myślałem moduł. Przyjrzyj się też kostce zegarów. Coś jeszcze nie działa prawidłowo np wskaźnik paliwa, (Nie pamietam już czy hornet ma wskaźnik cy tylko kontrolke?), wskaźnik temperatury, kierunkowskazy?

Pytam bo moduł to będzie droga naprawa więc lepiej się upewnić że to nie jakiś dziwny problem z elektryką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie na starym liczniku wskazówka temperatury pokazywała dobrą temperaturę tylko jak dałem gazu a często nie chciała wstać w ogóle np na jałowych obrotach.

Edytowane przez lukaszn1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra ... to pasuje do tego co widziałem. Niestety w mojej f4 jak to zauważyłem było dla modułu już za późno i skończyło się jego spektakularną smiercia na trasie. Więc masz:

- problemy z instalacją najpewniej z masą

- uwalony regulator który może już pociągnął za sobą moduł

- wariaciej obu powyższych problemów

 

Zacznij od diagnozy regulatora. Sprawdź napiecie ładowania przy wolnych i ok 5 tys obr. Jak napięcie przekracza 15.5v kiedykolwiek to złom. Masz podklejony wyzej temat o problemach z ładowaniem.

Zobacz też jak zachowuje się elektryka bez podłączonego regulatora. Jak zegary nadal świrują to masz albo problem z instalacją albo moduł się żegna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o masę to odpinalem od zegarów ta fabryczna i podłączałem z kierownicy i silnika ale bez zmian. W domu sprawdze ładowanie i odepne regulator i dam znać. Myślę jeszcze wpiąć się np igłą do wyjścia zielono żółtego kabla z modułu i podłączyć bezpośrednio do licznika pomijając kable...

 

A więc tak:

Ładowanie na jałowych (choć moto zimne to może były lekko przy niskie ale bez przesady): 12,39V

Jak dałem więcej gazu: ok 14,2V - 14,4V

I uwaga: jak dałem jeszcze większe obroty to spada: 13,6V-13,8V

Napięcie na obrotomierzu na jałowych obrotach: 0,37V - wskazówka nie wstaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ładowaniem masz ok...no może spadki są na łączówkach ale bez tragedii, dość popularna przypadłość w motongach.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne. Na jałowych jest słabsze ładowanie bo obroty są niższe, a do tego dochodzą spadki napięcia po drodze do odbiorników. Jak dodajesz gazu to ładowanie rośnie i szłoby dużo powyżej tych 14.4 gdyby nie regler.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...