Skocz do zawartości

lukaszn1

Forumowicze
  • Postów

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    Hornet 600 00r
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Ostrów Mazowiecka

Osiągnięcia lukaszn1

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Ja przelatałem CB500 sezon i przesiadłem sie na Horneta 600 (silnik z CBR). I powiem Ci że drugi raz to bym się nie bawił w 600 bo to tylko 100ccm więcej i nie odczujesz skoku mocy. A to dlatego że moc jest ale na wysokich obrotach. Na niższych ja czuję wręcz muła co mnie wkurza. Za to jak wkręcisz wysoko to podrywa koło na pierwszym biegu, musisz w pewnym momencie odpuścić. Ale co z tego jak do połowy skali to muł. Hornet jest dobry na 1sze moto. Taka moja oponia
  2. DLA POTOMNYCH Napięcie 0.7V między masą a kablem zielono-żółtym jest prawidłowe. Do zasilenia obrotomierza wystarczą 2 kabelki - żółto-zielony i zielony(masa). Wygląda na to że były 2 wersje albo poprostu zamienniki są inne. W poście powyżej - na samej górze oryginały, niżej zamienniki. Moje zamienniki już działają. Okazało się, że po zdjęciu chromowanej obudowy, w tym białym plastiku jest mała dziurka a tam malutki niebieski potencjometr. Odpalamy moto na podłączonym obrotomierzu i na jałowych obrotach kręcimy w jedną i drugą. U mnie wskazówka wstała po przekręceniu bodajże w lewą. Zaczęła pokazywać obroty jałowe. Pytanie pewnie jest jak sprawdzić czy dobrze pokazuje ? Ja robiłem odcinke i patrzyłem ile pokaże. Jak pokazał 12,5k to podciągałem bardziej o te 0,5k. Teraz wszystko jest git. Wymiana modułu i impulsatora nic nie dała bo były sprawne. Kolega dla sprawdzenia podesłał mi swoje zegary. Połamane, te ze zdjęcia nr 1. W obrotomierzu tego typu da się wyciągnąć wskazówkę. Kolega składał go na pałę przez co już po przekręceniu stacyjki pokazywał 3k obrotów. wystarczyło wyjąć wskazówkę gdy pokazywał 3k i wsadzić ustawiając 0. Jednak próba wyjęcia wskazówki w zegarach typu jak na drugim zdjęciu(zamiennik) skończyło się pęknięciem ośki czyli trwałym uszkodzeniem obrotomierza (tego co miałem od zakupu). P.S mam na sprzedaż dobry modu i impulsator. Może komuś się te info przydadzą. Pozdrawiam
  3. Edit:Tak wyglądają zegary u kolegi mimo że od frontu prawie takie same. Różnią się jednym kabelkiem. Kolega też zmierzył napięcie i tez ma 0.7V ...Różnią się jednym kabelkiem. Dam znać jak będę widział więcej Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
  4. Podmieniałem bo mam swoje i drugie kupiłem. Części zawsze można sprzedać :P zegary nowe zawsze można sprzedać. Może za 400 zł ktoś weźmie. Za używane ludzie krzyczą 500. Jak dojdę co jest to dam znać.
  5. Zmieniłem moduł impulsator i nic Oo. Jaja. W weekend ściągnę bak i przelece po kablach, posprawdzam masy a jak nic nie znajdę to nie wiem. ASO?
  6. Cześć. Mam pytanie. Czemu VTR jest tańsza od np SV ? W czym jest gorsza ? Miała jakieś bolączki, poważniejsze wady ?
  7. Czyli skoro się wkręca itd to impulsatora nie ma co podejrzewać ? Bo we wtorek mam spotkać się z gościem w wawie co mi sprzeda moduł za 80 zł ale ma też impulsator za 40 i nie wiem czy brać razem z impulsatorem czy sam moduł. Jak radzicie ???
  8. Czyli mogę zmienić sam moduł bez zmiany stacyjki kluczyka itd chyba ? Zastanawiam się czy nie jest tak że impulsator skoro ma dwa przewody to jeden daje sygnał zapłonu a drugi sygnał na obroty a masę by miał z dekla. Wtedy mogło by być tak że impulsator jest połowicznie zepsuty czyli chrzani obrotomierz ale zapłon działa dobrze. Niestety nie wiem co w środku w module się dzieje. Ktoś coś ?
  9. Jesteś pewny ? To jest pc34. Chyba ma żadnego immobilisera w nich itd. Czemu miał by nie działać po wymianie samego modułu?
  10. Ja wiem że na jałowych słabsze ale że 12,4 ? to tylko 0,2 więcej niż same napięcie akumulator gdy moto jest zgaszone :P no ale może tak w moto jest. Nie chciało by się nikomu zmierzyć napięcia pod obudową zegarów ? Obrotomierz to tak naprawdę woltomierz. Im więcej V tym większe obroty pokazuje. Zielony i żółto-zielony kabel pod obudową zegarów, do zielonego minus, do żółto zielonego plus. Na jałowych mam 0,5V jak teraz patrzyłem a wstaje wskazówka chyba przy 0,8 albo i więcej. Hmmm. Wbiję się przy module w przewód który daje te napięcie na zegary i zewrę do masy a potem porównam z tym co jest na zegarach tzn sprawdzę czy nie ma spadku dużego po drodze. EDIT: Zmierzyłem napięcie na wyjściu z modułu. Na jałowych obrotach jest 0,65-0,7V. Tyle samo dochodzi do zegarów a więc żadnego spadku po drodze nie ma. 2 opcje: 1. Mam takiego pecha że oba zegary powinny przy 0,7V już pokazywać obroty jałowe a są skopane. 2. Z modułu wychodzi za małe napięcie bo jest on skopany. Jako że nikt obcemu typowi nie pójdzie do garażu zdejmować obudowy zegarów i mierzyć napięcia to muszę kupić moduł i liczyć że wtedy napięcie będzie wyższe i obrotomierz będzie działał
  11. No ale na jałowych obrotach 12,4 to jakby nie było prawie ładowania. Czy jak ?
  12. Jeśli chodzi o masę to odpinalem od zegarów ta fabryczna i podłączałem z kierownicy i silnika ale bez zmian. W domu sprawdze ładowanie i odepne regulator i dam znać. Myślę jeszcze wpiąć się np igłą do wyjścia zielono żółtego kabla z modułu i podłączyć bezpośrednio do licznika pomijając kable... A więc tak: Ładowanie na jałowych (choć moto zimne to może były lekko przy niskie ale bez przesady): 12,39V Jak dałem więcej gazu: ok 14,2V - 14,4V I uwaga: jak dałem jeszcze większe obroty to spada: 13,6V-13,8V Napięcie na obrotomierzu na jałowych obrotach: 0,37V - wskazówka nie wstaje.
  13. W zasadzie na starym liczniku wskazówka temperatury pokazywała dobrą temperaturę tylko jak dałem gazu a często nie chciała wstać w ogóle np na jałowych obrotach.
  14. Okej. Szkoda że nie znam nikogo z moich okolic kto miał by Horneta..... Sprawdziłem że obrotomierz tak naprawdę mierzy napięcie. 0.8V mam na jałowych a przy ok 5-6k obrotów jest 5V. Jak by ktoś miał wolną chwilę i mógłby zmierzyć jak jest u niego to byłbym wdzięczny ale w sumie komu by się chciało. Zimno jest : P
×
×
  • Dodaj nową pozycję...