Skocz do zawartości

Złożony problem z kawasaki kx 125 2002r


korylcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nastepujaca sytuacja – jezdzilem na torze Kawasaki kx 125 2002, nie uzywalem sprzegla przy zmianie biegow, po 8-10 okrazeniach na 3 biegu, motor co jakiś czas „szarpał”, na 1 i 2 biegu ta sytuacja nie występowala, na wyższych biegach niestety nie sprawdziłem. Zachowanie na 3 biegu było takie, jakbym ułamał któryś ząb na trybie, czyli co jakiś czas przerywał. A więc zdecydowałem rozpołowić silnik. Od razu zauważyłem, że kosz sprzęgłowy jest w fatalnym stanie – do zmiany. Po rozpołowieniu w skrzyni nie ma zadnych uszkodzen mechanicznych, nie ma zadnych metalowych opilkow w oleju, wodziki wydaja się być proste i nie wytarte. Zauwazylem luz na niektórych lozyskach w skrzyni – a więc wymienie wszystkie które są w silniku. Dodatkowo już od jakiś kilku miesięcy jak odpalam na „kopa” ostro to przeskakuje kopnik, jeśli odpalam na spokojnie to nie przeskakuje, zębatki kickstartera także nie są uszkodzone, niewytarne.

Moje pytanie jest następujące – na co zwrocic jeszcze uwagę? Co może być oprócz tego uszkodzone? Chce zrobić tak, aby już drugi raz nie rozbierać motoru. Czy uszkodzony kosz sprzeglowy ma wpływ na opisane zachowanie silnika? Czy czasami to nie jest złożony problem? Uszkodzony kosz i luzy na łożyskach -> wyskakuje bieg i przeskakuje starter?

Wrzucam dwa zdjęcia kosza sprzęgłowego, jeśli potrzebujecie jakiś dodatkowych zdjęć – napiszcie, zrobie je.

 

post-91275-0-45963800-1508688518_thumb.jpg

post-91275-0-04312600-1508688525_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprocz zuzytego kosza sprzeglowego masz prawdopodobnie zuzyte sprzegla klowe kol zebatych 3 biegu w skrzyni, stad wrazenie "przerywania" na 3 biegu.

To sa "wypustki" na czole kol zebatych ktore wchodza w otwory sasiadujacych kol. Szukaj lepszej skrzyni, bo ceny tych czesci sa dosc wysokie. Przeskakiwanie kopniaka moze byc efektem zuzycia sprzegla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M. ale zużycie tych sprzęgieł kłowych to ubytek materiału rzędu 1/3 całości? Przeglądnąłem wszystkie tryby ponownie, nie widzę żadnych uszkodzeń, w jednym trybie może jest minimalne przetarcie, ale to jest tak małe, że aż ciężko sfotografować, poniżej foty.

post-91275-0-74904400-1508778225_thumb.jpg

post-91275-0-96080200-1508778231_thumb.jpg

post-91275-0-15771000-1508778242_thumb.jpg

post-91275-0-33415100-1508778249_thumb.jpg

post-91275-0-11665200-1508778255_thumb.jpg

post-91275-0-12316200-1508778263_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerywający bieg może być efektem nieumiejętnej (siłowej) zmiany biegów bez sprzęgła - delikatnie skrzywiony wodzik, czego nie musi być widać.

Kickstarter może przeskakiwać z powodu zużytej sprężyny dociskającej zapadkę kickstartera, lub coś blokuje tę zapadkę, że nie przesuwa się swobodnie po wałku. To oczywiście jeśli zęby między zapadką a zębatką są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzegla klowe gdy sa w porzadku trzymaja kola razem i wowczas skrzywienie wodzika nie moze sie zdarzyc, gdy sa slabe kola sie rozjezdzaja i obciazaja wodzik powodujac jego skrzywienie po jakims czasie. Zeby sie zorientowac jak wygladaja sprzegla klowe trzeba obejrzec kola 3 biegu osobiscie a nie na zdjeciach. Poza tym nie znam innego powodu "przerywania", czy "przeskakiwania" podczas pracy silnika na biegu, i to na jednym z biegow ale moze istnieje.

Sprzeglo jest wyrabane w sposob nieprzytomny, nigdy czegos takiego nie widzialem ( a widzialem troche zuzytych koszy sprzeglowych ), wiec nie wierze zeby przy okazji kola skrzyni tez nie dostaly swojej porcji uderzen.

Jesli jestes jednak pewien ze sie myle zaloz ta skrzynie spowrotem i zobaczysz sam czy sie cos zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzegla klowe gdy sa w porzadku trzymaja kola razem i wowczas skrzywienie wodzika nie moze sie zdarzyc, gdy sa slabe kola sie rozjezdzaja i obciazaja wodzik powodujac jego skrzywienie po jakims czasie. Zeby sie zorientowac jak wygladaja sprzegla klowe trzeba obejrzec kola 3 biegu osobiscie a nie na zdjeciach. Poza tym nie znam innego powodu "przerywania", czy "przeskakiwania" podczas pracy silnika na biegu, i to na jednym z biegow ale moze istnieje.

Sprzeglo jest wyrabane w sposob nieprzytomny, nigdy czegos takiego nie widzialem ( a widzialem troche zuzytych koszy sprzeglowych ), wiec nie wierze zeby przy okazji kola skrzyni tez nie dostaly swojej porcji uderzen.

Jesli jestes jednak pewien ze sie myle zaloz ta skrzynie spowrotem i zobaczysz sam czy sie cos zmieni.

 

Adamie,widać jak byk na tych zdjęciach,że kły są wytarte i to nie na jednej parze kół -ta skrzynia nie wygląda lepiej od kosza :)

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Adamie,widać jak byk na tych zdjęciach,że kły są wytarte i to nie na jednej parze kół -ta skrzynia nie wygląda lepiej od kosza :)

Dzikowski, mógłbyś zaznaczyć o które dokładnie miejsce na kłach ci chodzi? chce to rozkminić i naprawić za jednym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...