Skocz do zawartości

Niemiec tlumaczy na jezyk polski


ks-rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

A czy mógłbyś to jakoś, hmmm, zwizualizować, zwłaszcza różnicę pomiędzy definicjami tego "przeciwskrętu" a "impulsu skrętu" (może z podaniem jakiegoś odchylenia kątowego kierownicy od osi pojazdu) na każdym etapie procesu skręcania?

Bo chwilowo to takie masło maślane i mam wrażenie, że występuje tu po prostu problem definicyjny.

 

Oczywiscie tyczy sie przeciwskretu, bo przeciwskret to Taki plaster na doope, i Apap, na Kazde schorzenie jak masc na szczury :icon_mrgreen:

 

Zacznijmy od slowa

 

P R Z E C I W S K R E T

 

Slowo przeciwskret sklada sie z dwoch slow

 

1. Przeciw

 

2. Skret

 

Ta zsada jest generalnie prosta jak ..... ( u kazdy wpisuje co mu pasi ) :icon_mrgreen:

 

Podczas prowadzenia jednosladow mamy doczynieniea z dwoma rodzajow ( przedzialow ) predkosci

 

1. Niestabilna

 

2. stabilna

 

Jezeli ktos ne rozum ie o co chodzi to polecam mu przy predkosci ca. 6 km/h puscic kierownice i kontrolowac tor jazdy motocykla czy to naciskiem na podnozki, naciskiem kolan o zbiornik paliwa, czy tez balansem ciala,

 

Ten experyment powinien skutecznie zadzialac na nawet najciezsze przypadki wszystkowiedzy :icon_mrgreen:

 

Po tym experymencie proponuje zwiekszyc predkosc do 40 - 50 km/h i sprobowac wykonac to samo.

 

Mozna podzielic sie tu w temacie jak wygladalo :icon_mrgreen:

 

Nie wiem jak u Was ale u mnie jezeli znajduje sie w przedziale predkosci niestabilnej to gdy chce jechac w lewo - kieruje kierownice w lewo, gdy chce jechac w prawo kieruje ja w prawo.

 

Oczywiscie znajda sie tycy ktorzy beda twierdzic, ze w tym przedziale predkosci uzywaja przeciwskretu :icon_mrgreen: ( zwlaszcza Taki jeden mlekopij :icon_mrgreen: )

 

W przedziale predkosci niestabilnej nie wystepuje jakikolwiek przeciwskret, bo po prostu wystepowac fizycznie nie moze. Sila odsrodkowa kol jest za mala aby motocykl nabral stabilnosci. Dopiero gdy sila odsrodkowa przekroczy sile X ( dla kazdego rodzaju czy typu motocykla jest inna - zblizona ).

 

To, ze ktos porusza sie w przedziale niestabilnym i przed skretem w np. lewo uzyje impulsu w prawo, nie swiadczy absolutnie o niczym. Po prostu latwiej nam sie w ten sposob balansuje. To, ze jest latwiej nie znaczy, ze jest to " konieczne " - tyczy sie rowniez przedzialu predkosci stabilnej.

 

Predkosc stabilna zaczyna sie dokladnie w momencie gdy pojechac w lewo pchamy kierownice lewa reka do przodu ( lub ciagniemy prawa reka do siebie ). I tu wlasnie wystepuje owy przeciw - skret.

 

Jednoslad bedacy w przedziale predkosci stabilnej porusza sie stabilnie, czyli mozemy sciagnac rece z kierownicy i ( do pewnego momentu ) sterowac nim naciskiem na podnozki, naciskiem kolan o zbiornik paliwa, czy tez balansem ciala,

 

Do " glebszych " pochylen zmuszeni jestesmy jednak uzyc nacisku na kierownice gdyz poprzez sile tyroskopowa motocykl ma tendencje do prostowania sie. ( o przejechaniu zakretu o zacisniajacem sie promieniu czy zmiennej geometri awet nie wspomne ).

 

Najciekawsze jednak jest zjawisko samego impulsu skretu. Aby wogloe skrecic / pojechac w zamierzana strone / kierunku jestesmy zmuszeni wybic jednoslad z jego " bezwladnosci " ( stabilnej jazdy na wprost ).

 

Aby skrecic w ( np. ) lewo ( w przedziale predkosci stabilnej ) stosujemy najpierw impuls skretu w prawo wybijajac motocykl z bezwladnosci a nastepnie ( w zaleznosci od opanowania sprzetu i techniki ) wykonjemy przeciwskret pchajac / popychajac kierownice lewa reka do przodu.

 

Tu chcialbym omowic cwiczenie ominiecia przeszkody, bo jest to generalnie najtrudniejszy manewr dla kursanta.

 

Jak wspomnialem wyzej, aby nagle ominac przeszkode powinno sie najpierw wykonac impuls w prawo a nastepnie w lewo. Generalnie im lepiej / mocniej ( bez przesady ) wykonamy impuls skretu w prawo, tym latwiej mtocykl pojdzie po wykonani impulsu ( nacisku / popchnieciu kierownicy ) w lewo w lewo.

 

I tu dochodzimy dodatkowo do paradoxu, ze ominiecie przeszkody np. w lewo da sie zrobic bez uzycia impulsu w prawo.

 

Ale to juz zupelnie inna bajka.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby skrecic w [...] lewo ( w przedziale predkosci stabilnej ) stosujemy najpierw impuls skretu w prawo wybijajac motocykl z bezwladnosci a nastepnie [...] wykonjemy przeciwskret pchajac / popychajac kierownice lewa reka do przodu.

 

A czy mógłbyś to jakoś, hmmm, zwizualizować, zwłaszcza różnicę pomiędzy definicjami tego "przeciwskrętu" a "impulsu skrętu" (może z podaniem jakiegoś odchylenia kątowego kierownicy od osi pojazdu) na każdym etapie procesu skręcania?

Bo chwilowo to takie masło maślane i mam wrażenie, że występuje tu po prostu problem definicyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mógłbyś to jakoś, hmmm, zwizualizować,

 

Baart

 

tak na szybko

 

 

 

 

0:42

 

 

 

 

tu prawie bez impulsu „ pomocniczego „

 

 

 

 

 

 

1:40

 

 

 

 

Musial bym znalscs na jednem z kilku twardych dyskow i wstawic na YT.

 

Jezeli w tym roku bedziesz jeszcze gdzies jechal, to przed wyjazdem przeczytaj sobie i sprobuj wykonac samemu, da sie.



KaeS ..... zmień tytuł tematu i nie obrażaj nas, inaczej kasuje.

 

Klod

 

a tak moze byc ?

 

Anyway, jezeli ja musze tlumaczyc slowo " Przeciw-skret " to o co sie tu obrazac ?

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że będziesz powtarzał w kółko swoją teorię nie znaczy że stanie się prawdziwa :D

 

Wyjaśnij czym się różni ten impuls skrętu od przeciwskrętu. Bo jak na razie to nadałeś temu samemu zjawisku inną nazwę i odkrywasz amerykę na nowo :D

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze rozumiem to nie podoba Ci się nazwa "zjawiska", czyli samo słowo "przeciwskręt". Jak dla mnie może się nawet nazywać "świadoma próba prawie wypierdolki kontorlowanej w stronę przeciwną niż ta w którą chcemy skręcić" - zasada dalej taka sama. Jeśli chodzi o mnie mogę nazywać to po twojemu żebyś się nie czuł samotny ;)

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że będziesz powtarzał w kółko swoją teorię nie znaczy że stanie się prawdziwa :D

Wyjaśnij czym się różni ten impuls skrętu od przeciwskrętu. Bo jak na razie to nadałeś temu samemu zjawisku inną nazwę i odkrywasz amerykę na nowo

 

Limo

 

Impuls sluzy do " wybicia " motocykla ze stabilnosci a przeciwskret do przejechania winkla w przedziale predkosci stabilnej.

 

Jezeli u Ciebie jedno i drugie to to samo, to cos Ci kuleje :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbijasz przeciwskręt na mniejsze etapy, czyli etap wytrącenia z równowagi i etap w którym pokonujesz zakręt będąc przechylonym. To teraz musisz jeszcze wymyślić nazwę na powrót do stanu równowagi :) jakiś... "Impuls powrotny"! :)

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4jku

 

Mylisz jedno z drugim. Do pokonania winkla ( przynajmniej dlugiego, przy prawidlowej tajektori nie potrzebujesz w zasadzie impulsu.

 

Przeczytaj moze dkladnie pierwszy post, moze zrozumiesz co i o czym pisalem.

 

Co zazniejsze o predkosciach nic nie wspomniales a te odgrywaja kolosalna role.

 

 

 

To że będziesz powtarzał w kółko swoją teorię nie znaczy że stanie się prawdziwa :D

 

Limo

 

To, ze wiekszosc twierdzi, ze jest inaczej nie swiadczy o tym, ze Maja racje :icon_mrgreen:

 

przypominam temat o wjezdzie na autostrade :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jezeli u Ciebie jedno i drugie to to samo, to cos Ci kuleje :icon_mrgreen:

 

:crossy:

 

 

Bo to JEST to samo zjawisko fizyczne :D. Żeby wybić motocykl ze stabilności odpychasz kierownice w kierunku odwrotnym do tego gdzie chcesz jechać. To jes ten Twój impuls hahahah :D

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baart

 

tak na szybko

 

Ja doskonale wiem, jak to działa. Chodzi mi raczej o to, dlaczego w początkowej fazie nazywasz to impulsem skrętu, a dalej przeciwskrętem, skoro kierunek siły działającej na kierownicę się nie zmienia, a zmienia się kierunek i kąt wychylenia kierownicy.

Edytowane przez baart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poczatkowej fazie, zreszta czy poczatkowa zalezy od przedialu predkosci.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja doskonale wiem, jak to działa. Chodzi mi raczej o to, dlaczego w początkowej fazie nazywasz to impulsem skrętu, a dalej przeciwskrętem, skoro kierunek siły działającej na kierownicę się nie zmienia, a zmienia się kierunek i kąt wychylenia kierownicy.

 

Może żeby zapisać sie w historii motocyklizmu jako odkrywca impulsu skrętu?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4jku

 

Mylisz jedno z drugim. Do pokonania winkla ( przynajmniej dlugiego, przy prawidlowej tajektori nie potrzebujesz w zasadzie impulsu.

 

Przeczytaj moze dkladnie pierwszy post, moze zrozumiesz co i o czym pisalem.

 

 

 

Nie nie ;) to Ty nie przeczytałeś dokładnie. Napisałem że idąc za twoim wprowadzaniem podziału przeciwskrętu na etapy, potrzebujesz "impulsu" do wyjścia z pochylenia i powrotu do że tak powiem "pionu" ;)

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...