Skocz do zawartości

Kto bylby winny ?


ks-rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

i co jeszcze należało by rozpatrywać?

może czy ktoś z nich używał akurat telefonu? a może czy miał potrzebę szybkiego dostania się do szpitala? widzę, że niektórzy lubią sobie komplikować życie

 

co do sądów - tam niestety również pracują ludzie a biegłymi są idioci. kto ma lepsze chody wygrywa sprawę

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie w ogóle nie powinienem się już odzywać, bo potem muszę nieustannie bronić swojego punktu widzenia, a ciągać w nieskończoność dyskusji o tym samym, nie bardzo mi się zazwyczaj chce :biggrin:

 

kierowca auta na skrajnym lewym pasie był na drodze z pierwszeństwem, kierowca auta z prawej wjeżdżał na drogę z pierwszeństwem z drogi podporządkowanej - sprawa jasna i bezdyskusyjna

 

Zgodziłbym się z Tobą, gdyby nie jeden drobny niuans.

W momencie, gdy pojazd znajduje się na pasie włączania, zgodnie z Twoim punktem widzenia, następuje kolizja dwóch przepisów:

- jeden związany ze znakiem A-7, który notabene wg mojej opinii nic nie wnosi, ponieważ nie następuje w miejscu jego ustawienia przecięcie kierunków ruchu; brak jest też linii P-13, która ewentualnie mogłaby sugerować dodatkowo konieczność zatrzymania się w danym miejscu w celu ustąpienia pierwszeństwa;

- drugi o zmianie pasa ruchu.

Linia P-1c oznacza tyle, że w danym miejscu (że zacytuję rozporządzenie):

 

 

Znak P-1c "linia pojedyncza przerywana - wydzielająca" (rys. 2.2.1.3) stosuje się do oddzielenia od pasa ruchu następujących pasów:

- włączania,

- wyłączania,

- przeplatania,

- dla autobusów i rowerów (odcinki początkowe i końcowe),

- wydzielonych dla pojazdów skręcających na wlotach skrzyżowań,

- zanikających.

Nie ma w naszym PoRD (nie wiem, co jest za zachodnią granicą, ale podejrzewam, że ordnung jest tam jednak lepszy, niż nasz) stopniowania pierwszeństwa w zależności od tego, jaka jest konfiguracja związana z włączaniem, wyłączaniem i przeplataniem ruchu.

W związku z powyższym uważam, że rzecz nie jest czarno-biała. Zgadzam się z ks-rider, że kierujący nie powinien się w ogóle nad tym zastanawiać, ale niestety nasza kultura prawna, razem z jej kształtem historycznym jest taka, jaka jest i nie mogę zgodzić się, że sytuacja jest jasna i niepodlegająca interpretacji.

To tyle, jeśli chodzi o literę prawa, a pamiętać należy, że problemu jak na filmie nie byłoby, gdyby na każdym kroku jeden nie próbował na drugim egzekwować swojego pierwszeństwa - co notabene też nie jest zgodne z PoRD (cały czas tym polskim).

Chciałem wrzucić jeszcze mały kontrprzykład, ale Google Maps ma nieaktualne zdjęcia, a ja nie pamiętam wszystkich obecnych szczegółów organizacji ruchu i oznakowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ks mówisz o zasadach , które wszyscy znają .Ale tu na tym filmiku jest sytuacja gdzie pojazd z lewej wymusza pierwszeństwo , bo manewr rozpoczął pierwszy, pojazd z prawej .

 

Gdyby doszło do kolizji, bez filmu pojazd z prawej pewnie byłby ukarany , ale mając filmik sytuacja jest odwrotna .

Skilos,

 

boj sie Boga bo ja juz boje sie jezdzic drogami ktorymi Ty jezdzisz ! He, he

 

Podaj moze podstawe prawna w ktorej podano, ze znaki drogpwe nie obowiazuja a obowiazuje kolejnosc wjazdu ( rozpoczecie manewru wjazdu na cokolwiek )na skrzyzowanie ?

 

O tym kto pierwszy wjezdza na czy skrzyzowanie czy autostrade czy droge expressowa decyduja znaki pionowe i poziome.

 

Pojazd jadacy autostrada jest poinformowany o tym, ze w odleglosci ustawowej od znaku bedzie " skrzyzowanie " ( na autostradach niema skrzezowan - ale to juz inna bajka ) na ktorym ma pierszenstwo przejazdu przed wlaczajacymi sie do ruchu pojazdami nadjezdzajacymi ze strony prawej.

 

Pojazd z prawej ma ustawiony na poczatku pasa rozbiegowego znak ustap pierszenstwa, ktory informuje go ze jego obowazkiem jest udzielenie pierszenstwa pojazdom znajdujacym sie w ruchu po autostradzie czy drodze expressowej.

 

Aby nie bylo jakichkolwiek watpliwosci prawodawca rozdzielil pas rozbiegowy od autostrady linia P1c lub ta druga, he, he ( co dziwne, nie jestem w stanie znalesc zrodla jak ta linia wyglada )

 

 

Rozumiem więc że uważasz iż kierowca z lewej zmieniając pas zachował się w pełni poprawnie? No moje gratulacje!

 

Jestem przekonany że w przypadku rozprawy sąd stwierdził by że jadący autostradą nie wykonał poprawnie manewru zmiany pasa. Winnym wypadku lub kolizji można być również jadąc drogą z pierwszeństwem.

Klas,

 

ja nie rozumiem, ja wiem ! Inna bajka jest czy bylo to " moralne " czy tez nie ? Moralne bylo, bo w niego nie trzelil.

 

Gdyby byl niemoralny mielibysmy nastepna Scene w filmiku " Polskie drogi "

 

Abstrachujac od tego odpowiedz na Twoje pytanie brzmi

 

Tak, kierowca pojazdu jadacego autostrada dokonal prawidlowej zmiany pasa ruchu.

 

Przekonanym mozesz byc, ale w realu przyjezdza policja, i wypisuje Mandat wlaczajacemu sie do ruchu za niezachowanie szczegolnej ostroznosci i za niedostosowanie sie do znaku Ustap pierszenstwa.

 

P.S.

 

Zanim zaczniecie dalej kontynuowac dyskusje proponuje Wam zwrocic wiecej uwagi na zastosowanie lini P1c jest ona zastosowana rowniez w innych miejscach i juz sama linia definiuje, ze trzeba ustapic bo inni Maja pierszenstwo.

 

Moja intencja nie jest udowodnienie, ze mam racje tylko uswiadomienie innych o tym, ze wyglada to wlasnie inaczej. Co gorsza w Niemczech Polacy wlasnie w Taki sposob wjezdzaja na autostrade badac swiecie przekonani, ze wlaczony kierunkowskaz i bycie przed pojazdem jadacym prawym pasem autostrady daje im pierszenstwo. Do tego dochodzi przekonanie, ze jadacy prawym pasem autostrady jest zobowiazany do zmiany pasa czy to o jeden w lewo czy to na lewy. Tak nie jest. Ci na Auto sa swietymi krowami, moga zmieniac pasy jak chca a ten wjezdzajacy ma sie do tago dostosowac / dopasowac.

 

Na pasie rozbiegowym w Niemczech nie obowiazuje ograniczenie predkosci. Kierowca wlaczajacy sie do ruchu po autostradzie powinien / jest zobowiazany do przyspieszenia swojego pajazdu ( na III - cim biegu ) tak aby wjechac na autostrade przed pajazdem znajdujacym sie juz w ruchu po autostradzie.

 

pozdro

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybanie nie mające potwierdzenia w tym co na filmie

jak mógł jechać prawym pasem skoro wyprzedzał pojazd z kamerą?

Mógł zjechać na prawy kilka sekund wcześniej. Nie zrobił tego przez co ten z prawej rozpoczął manewr prawidłowo mając wolny pas z lewej. On z kolei zmieniając pas powinien się upewnić czy jest wolny - nie, był bo ten z prawej już na niego wjeżdżał.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziggi,

 

zaloz prosze, ze pojazd ktory filmowal, przeslonil temu z lewej widocznosc.

 

Mozna duzo a czasami jeszcze mniej :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale szczegolnej ostroznosci nie zachowal wlasnie wlaczajacy sie do ruchu bo nie ustapil pierszenstwa.

Ja p........ Jedzie człowiek pasem rozpędowym, na prawym ma miejsce, sygnalizuje manewr i zmienia pas. W tym momencie jakaś ślepa pi*da z lewego zjeżdża i spycha go z powrotem z prawego na rozpędowy. Wg Ciebie to jest wymuszenie pierwszeństwa? A co miał ku*wa zrobić? Stanąć na rozpędowym i poczekać aż wszyscy przejadą i będzie pusta droga? Czy może przejść w nadświetlną i zniknąć w ułamku sekundy? Formalnie faktycznie, pewnie poniósłby winę za kolizję, ale nie rób z niego drogowego terrorysty bo to ten z lewego pasa jechał jak niedorobiony.

 

zaloz prosze, ze pojazd ktory filmowal, przeslonil temu z lewej widocznosc.

Gdzie mu cokolwiek zasłonił? Pomiędzy filmującym a tym z lewego jeszcze by się TIR zmieścił. A gdyby nawet było tak jak piszesz, to jakim prawem zmieniał pas mając ograniczoną widoczność?

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak panie ks - ja wiem że wg. ciebie i wielu innych "moje jest najmojsze".. ja wiem ,że znaki itp .itd. ... ale jeśli nie widziśz w podanej sytuacji że kierowca zmieniający pas z lewego na prawy robi to bez poszanowania innych uczestników ruchu i postępuję wg .zasady ja mogę bo jadę najszybciej to może nie powinieneś uczyć innych zasad ruchu drogowego. Nie zdarzyło mi się w ciągu niemal 30 lat prowadzenia pojadzów być w sytuacji żadnego z dwóch omawianych kierowców bo szanuję zasadę ograniczonego zaufania ale jeśli ktoś kto uczy innych zasasd ruchu uważa że kierowca zjeżdający z lewego pasa na prawy autostrady w przedstawionej na filmie sytuacji był ok. i bez winy to przestają mnie dziwić niektóre zachowania kierowców. I nie ma to znaczenia czy to jest Polska czy Niemcy. Mówisz że kierowca "lewego " auta mógł nie widzieć co się dzieje na pasie rozbiegowym bo zasłaniał mu widok pojazd z kamerką? I to wg. ciebie jest wyjaśnienie jego ignorancji i bezczelnej zmiany pasa która niemal doprowadziła do kolizji? A co gdyby na prawym pasie był np.. motocykl? Też mówił byś że kierowca pojazdu zmieniał pas po wyprzedzaniu prawidłowo i to nie jego wina że motocykl był słabo widoczny a zasada zachowania szczególnej ostrożności przy wyprzedzaniu to moja fanaberia? Jeśli nie był pewien że może bezpiecznie wyprzedzić i zjechać na prawy pas lub nie widział co jest za pojazdem wyprzedzanym to NIE WOLNO MU BYŁO TEGO ROBIĆ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enjoy

 

https://www.youtube.com/watch?v=VWZ-rNd8YwA

 

ten wjezdzajacy tez byl pewny, ze ma pierszenstwo

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale to jest zupełnie inna sytuacja - tutaj nie ma żadnych wątpliwości kto zawinił. A przyczyną był fak iż wydawało mu się że jest na tyle szybki że zdąży ( no bo nie chce mi się wierzyć żeby nie wiedział kto ma pierwszeństwo, choć różnie to bywa...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego inna sytuacja ?

 

Pierszenstwo sie zmienilo ?

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego inna sytuacja ?

 

Pierszenstwo sie zmienilo ?

 

:crossy:

Udajesz głupiego czy próbujesz zrobić głupiego z kogoś? Nie widzisz różnicy? Naprawdę dla ciebie nie ma różnicy między tymi dwoma sytuacjami? W takim razie mam nadzieję że nigdy nie spotkamy się na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego inna sytuacja ?

 

Pierszenstwo sie zmienilo ?

 

:crossy:

Bo tutaj samochody (ciężarówki) na prawym pasie jechały nim prawidłowo od dłuższego czasu. Osobówka próbowała się wcisnąć na chama i wymusiła pierwszeństwo. Kierowca na pierwszym filmiku zrobił wszystko prawidłowo tyle że został zepchnięty przez debila w połowie wykonywania manewru zjezdżania na wolny pas. Zrozum proszę bo bardziej łopatologicznie tego się wytłumaczyć nie da.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udajesz głupiego czy próbujesz zrobić głupiego z kogoś? Nie widzisz różnicy? Naprawdę dla ciebie nie ma różnicy między tymi dwoma sytuacjami? W takim razie mam nadzieję że nigdy nie spotkamy się na drodze.

Klas,

 

ja Cie prosze, czy prawdnie sytuacja jest inna ? MOze dla Ciebie, dla mnie NIE ! I nie rozmawiamy tu o tym czy bylo moralne czy tez nie, bo to w sadzie nie bedzie gralo roli.

 

Naprawde tak ciezko zrozumiec Ci, ze ten z prawej ma ustap pierszenstwa a ten z lewej jest na drodze z pierszenstwem ?

 

 

Bo tutaj samochody (ciężarówki) na prawym pasie jechały nim prawidłowo od dłuższego czasu. Osobówka próbowała się wcisnąć na chama i wymusiła pierwszeństwo. Kierowca na pierwszym filmiku zrobił wszystko prawidłowo tyle że został zepchnięty przez debila w połowie wykonywania manewru zjezdżania na wolny pas. Zrozum proszę bo bardziej łopatologicznie tego się wytłumaczyć nie da.

Ziggi,

 

No kierowca z prawej nie zrobil wszystkiego prawidlowo, bo nie udzielil pierszenstwa. wine moralna pozostwwmy, tak jak w pierwszej czesci.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klas,

 

ja Cie prosze, czy prawdnie sytuacja jest inna ? MOze dla Ciebie, dla mnie NIE ! I nie rozmawiamy tu o tym czy bylo moralne czy tez nie, bo to w sadzie nie bedzie gralo roli.

 

Naprawde tak ciezko zrozumiec Ci, ze ten z prawej ma ustap pierszenstwa a ten z lewej jest na drodze z pierszenstwem ?

 

 

 

:crossy:

Tak, sytuacja prawnie JEST inna, bo ciężarówki nie zmieniały pasa tylko jechały cały czas prawym pasem autostrady, nie zajeżdżając nikomu drogi! Czy to tak trudno odróżnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tutaj samochody (ciężarówki) na prawym pasie jechały nim prawidłowo od dłuższego czasu. Osobówka próbowała się wcisnąć na chama i wymusiła pierwszeństwo. Kierowca na pierwszym filmiku zrobił wszystko prawidłowo tyle że został zepchnięty przez debila w połowie wykonywania manewru zjezdżania na wolny pas. Zrozum proszę bo bardziej łopatologicznie tego się wytłumaczyć nie da.

Nic dodać, nic ująć .

 

Klas tez ma racje.

:)

"Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...