michal.051 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Witam usterka tak jak w temacie. Problem dotyczy vfr 750 RC 36 z 1990r. Moto kupiłem miesiąc temu i przejechałem około 600 km. Po przejażdżce z pasażerem i odkręceniu do czerwonego na każdym biegu sprzęgło zaczęło się z każdym kilometrem coraz bardziej slizgac. Zdjąłem pokrywę sprzęgła a tam nowe tarcze i przekładki wszystko w granicy max grubości. Zamówiłem nowe tarcze ale nie zmieniałem ich jeszcze. Sprężyny w długości normy wg serwisowki. Wymieniłem płyn i odpowietrzylem pompę sprzęgła. Dziś wymyłem tarcze i przekładki w rozpuszczalniku ekstrakcyjnym a ponadto zmatowilem przekładki papierem o gradacji 400. Tarcze założyłem namaczajac w oleju. Brak mi już pomysłu bo moja dzisiejsza praca nie przyniosła żadnego efektu. Macie jakieś pomysły? Dodam że olej jest świeży motul 5100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 To, że sprężyny trzymają długość nie znaczy, że posiadają odpowiednią siłę ugięcia. Tarcze mimo grubości również mogą być przepalone po wielokrotnym ślizganiu. No i masz zalany olej, który lubi powodować uślizgi sprzęgła :) Ja bym się jednak przyjrzał pracy hydraulicznego mechanizmu od sprzęgła - obstawiam, że tutaj jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wertyder Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Ja bym stawiał na sprężyny. Olej wymień na castrola ;)...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Olej powinien spełniać normę Ma lub lepiej Ma2.To jest olej do pracy ze sprzęgłem mokrym. Marka to sprawa drugorzędna.Jeżeli części sprzęgła mieszczą się w górnej normie grubości, to dwie rzeczy odpowiadają za poślizg:-niewłaściwy olej (brak dodatków zwiększających tarcie okładzin)-słaby docisk sprężynTyle. Wyeliminuj obie przyczyny. Żużu77, Cieszyn, R12RT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wertyder Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Marka to sprawa drugorzędna. Hmmm... w idealnym świecie może i tak ale z praktyki by wynikało, że jednak marka ma znaczenie ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2017 Praktyka pokazuje, że tzw popularne marki nie są najlepszym wyborem....Ale to wiedza tylko ci, co robią mechanikę, nie posiadacze. A mechanikom nie zależy, żeby sprzęt był długo bezawaryjny. Podtrzymuję zdanie o normach a nie nazwach. Żużu77, Cieszyn, R12RT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Sprężyny zamówione, na dniach zakładam, dziękuję za zainteresowanie. W drugiej kolejności zmieniam olej Szkoda mi bo ten motul jest nowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j.marcin Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Jak masz pewność,że ten olej jest oryginalny to nie wymieniaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Sprężyny zamówione, na dniach zakładam, dziękuję za zainteresowanie. W drugiej kolejności zmieniam olejSzkoda mi bo ten motul jest nowy... Daj spokój, to jest półsyntetyk a droższy od syntetyków innych marek. Jaki sens go w ogóle kupować? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Dostałem go do motocykla, oleju nie kupowalem. Osobiście wcześniej do zr7 lalem olej Carlube bo wychodził przyzwoicie jak na studencka kieszeń - wymiana coś koło 60 zł za 10w40. Ale ciężko go teraz znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 2 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Sprężyny zmienione, problem nie ustąpił. Zmienić olej czy założyć nowe tarcze sprzęgłowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wertyder Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Sprężyny zmienione, problem nie ustąpił. Zmienić olej czy założyć nowe tarcze sprzęgłowe?Nie sądzę żeby olej aż tak dużo tu zmiemił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 3 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2017 Zawsze to powtarzałem: jak robisz sprzęgło to rób cały komplet, nie baw się w sztukowanie. Bo potem będziesz 3 razy wszystko rozbierał i ponownie składał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 7 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 Zawsze to powtarzałem: jak robisz sprzęgło to rób cały komplet, nie baw się w sztukowanie. Bo potem będziesz 3 razy wszystko rozbierał i ponownie składał.3 to nie ale z 7 razy to rozbierałem😃 Dziś po wymianie tarcz i wcześniejszej wymianie sprężyn udało się naprawić usterkę. Dziękuję wszystkim za pomoc. Temat można zamknac. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.