Skocz do zawartości

Nowe sprzęgło się ślizga vfr 750 RC 36


michal.051
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam usterka tak jak w temacie. Problem dotyczy vfr 750 RC 36 z 1990r. Moto kupiłem miesiąc temu i przejechałem około 600 km. Po przejażdżce z pasażerem i odkręceniu do czerwonego na każdym biegu sprzęgło zaczęło się z każdym kilometrem coraz bardziej slizgac. Zdjąłem pokrywę sprzęgła a tam nowe tarcze i przekładki wszystko w granicy max grubości. Zamówiłem nowe tarcze ale nie zmieniałem ich jeszcze. Sprężyny w długości normy wg serwisowki. Wymieniłem płyn i odpowietrzylem pompę sprzęgła. Dziś wymyłem tarcze i przekładki w rozpuszczalniku ekstrakcyjnym a ponadto zmatowilem przekładki papierem o gradacji 400. Tarcze założyłem namaczajac w oleju. Brak mi już pomysłu bo moja dzisiejsza praca nie przyniosła żadnego efektu. Macie jakieś pomysły? Dodam że olej jest świeży motul 5100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że sprężyny trzymają długość nie znaczy, że posiadają odpowiednią siłę ugięcia. Tarcze mimo grubości również mogą być przepalone po wielokrotnym ślizganiu. No i masz zalany olej, który lubi powodować uślizgi sprzęgła :)

 

Ja bym się jednak przyjrzał pracy hydraulicznego mechanizmu od sprzęgła - obstawiam, że tutaj jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej powinien spełniać normę Ma lub lepiej Ma2.

To jest olej do pracy ze sprzęgłem mokrym.

Marka to sprawa drugorzędna.

Jeżeli części sprzęgła mieszczą się w górnej normie grubości, to dwie rzeczy odpowiadają za poślizg:

-niewłaściwy olej (brak dodatków zwiększających tarcie okładzin)

-słaby docisk sprężyn

Tyle.

Wyeliminuj obie przyczyny.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktyka pokazuje, że tzw popularne marki nie są najlepszym wyborem....

Ale to wiedza tylko ci, co robią mechanikę, nie posiadacze.

A mechanikom nie zależy, żeby sprzęt był długo bezawaryjny.

 

Podtrzymuję zdanie o normach a nie nazwach.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny zamówione, na dniach zakładam, dziękuję za zainteresowanie. W drugiej kolejności zmieniam olej

Szkoda mi bo ten motul jest nowy...

 

Daj spokój, to jest półsyntetyk a droższy od syntetyków innych marek. Jaki sens go w ogóle kupować?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem go do motocykla, oleju nie kupowalem. Osobiście wcześniej do zr7 lalem olej Carlube bo wychodził przyzwoicie jak na studencka kieszeń - wymiana coś koło 60 zł za 10w40. Ale ciężko go teraz znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze to powtarzałem: jak robisz sprzęgło to rób cały komplet, nie baw się w sztukowanie. Bo potem będziesz 3 razy wszystko rozbierał i ponownie składał.

3 to nie ale z 7 razy to rozbierałem😃 Dziś po wymianie tarcz i wcześniejszej wymianie sprężyn udało się naprawić usterkę. Dziękuję wszystkim za pomoc. Temat można zamknac. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...