zbyhu Opublikowano 12 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2004 Czolem! Mam ostatnio klopoty z Etka.Niby wszystko jest cacy, a jednak sa pewne symptomy, ktore mnie niepokoja.Zaczelo sie od tego, ze klakson stracil czyste brzmienie. Myslalem, ze sie rozregulowal, a potem zwalilem to na karb powoli zdychajacego akumulatora.Potem zaczely pojawiac sie wypadajace zaplony przy wlaczaniu kierunkowskazow. Gdy jade na duzych obrotach i cos wyprzedzam, to wyraznie czuc zahwiania w pracy silnika w takt migania kierunkow, a w najlepszym wypadku przy pierwszym mrugnieciu...Poza tym mam juz 4 przerywacz kierunkow z malacza - trzy poprzednie poszly z dymem...I na to wszystko motor zaczal mi dosyc perfidnie gasnac na wolnych obrotach. Jak sie do niedawna to nigdy nie zdazalo, tak teraz calkiem czesto... Myslalem, ze moze wszystko jest wina akumulatora, ze slaby, spadki napiecia w instalce (stad klakson, wypadajace zaplony i na niskim ladowaniu na wolnych obrotach gasniecie).Ale dzisiaj przytachalem akusa do domq, odczyscilem klemy z soli, zmierzylem... 12,6V. Idealnie... Dolalem troche wody destylowanej, bo sie troche elektrolitu wygotowalo i stracilem trop.Skoro nie akus, to co moze byc przyczyna moich problemow?Zwarcie?Jesli tak, to gdzie go szukac?Prosze pomozcie... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 12 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2004 Ale dzisiaj przytachalem akusa do domq' date=' odczyscilem klemy z soli, zmierzylem... 12,6V. Idealnie... [/quote'] 12,6 V na nieobciążonym akumulatorze to nie jest idealnie... powinien mieć chyba coś ponad 13. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilu Opublikowano 12 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2004 13,4 - jeżeli jest tak jak w NSR to tyle powinien mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 12 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2004 Zbyhu, gadaliśmy ci z Mariankiem co to prawdopodobnie jest. Zacznij od kierunkowskazów i zbadaj czy przygasa na lewych czy na prawych kierunkowskazach. To ci oszczędzi czasu na szukanie... ;) Powodzenia PS A zresztą zacznij od tego czy jest ten sam efekt na odpiętym akumulatorze. Wtedy od razu go wyeliminujesz jako przyczynę awarii Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marakuz Opublikowano 12 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2004 Albo akumulator albo ładowanie. Sprawdz obydwa ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 13 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2004 Czolem! A zresztą zacznij od tego czy jest ten sam efekt na odpiętym akumulatorze. Wtedy od razu go wyeliminujesz jako przyczynę awarii To mi wtedy moze pasc regulator, bo w elektronicznym (z tego co mi ktos mowil) wszystkie zabezpieczenia ida na mase. Jak braknie masy, to regler pojdzie z dymem... Tak slyszalem ;).Dlatego tez doradzano mi wywalic bezpiecznik masy (skoro i tak jest na plusie). Jak podladowalem akusa, to pokazal zaraz po ladowaniu 13,5V. Ale ladowalem moze 40 minut, bo szybko sie zaczal gotowac przy tym ladowaniu. Nawet na malym pradzie.Potem napiecie opadlo. Bylo 12,8V, a teraz jak przypuszczam znowu ma 12,6...Moze to jednak akumulator? Hm, mam szatanski plan podpiac na chwilke akumulator z Kawasaki od ojca ;)Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamS Opublikowano 13 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2004 Hm, mam szatanski plan podpiac na chwilke akumulator z Kawasaki od ojca I od tego zacznij !Pozdrawiam - Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 prąd ładowania kau jest 14.2 V (max) taki prod stosuje sie np. w samochodzie a w motocyklu najpopularnieszy to 13.8V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
billy Opublikowano 14 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 sprawdz tez styki kabli - moze w ktoryms miejscu jest zbyt słabe połączenie, albo może szczotki trzeba wymienić bo ładowanie zbyt słabe. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art Opublikowano 14 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2004 U mnie jest tak samo jak u ciebie zbyhu albo np gdy na ostrej przygazowce wlacze swiatla (kluczykiem) to tez wyraźnie przerwie z kierunkami to samo czasami przerwie tylko raz a czasami w rytm kierunkow, w sobote bede z tym walczyl to napisze o wynikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korba Opublikowano 15 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2004 Kiepskie ładowanie. Bankowo. Masz problem z regulatorem napięcia lub altternatorem. Miałem to samo w MZcie przed laty. Zupełnie juz nie pamiętam jak to sprawdzic, nie zostały mi schematy od MZ. Akumulator przy pracującym silniku ze sprawnym ładowaniem niewielkie ma znaczenie. Cytuj Gryf MC Poland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 15 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2004 Czolem! Hm, jeszcze nic nie sprawdzalem, ale mnie zmartwiles Korba :|.Regler mam elektroniczny, to chyba nie bedzie jego wina. A jak alternator, to juz mam miekko w spodniach ;(.No, chyba ze szczotki - ich to nie zmienialem od zakupu moto (stycznia)...Nawet tam nie zagladalem ;).Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koniaczek Opublikowano 17 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2004 Sprawdz wszystkie 3y fazy prostownika. Ja mialem takie objawy jak u Ciebie jak mi padły 2ie z 3ech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?ukasz Opublikowano 29 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2004 Podłącz sobie od kogoś inny, regulator jak masz (jeśli ten temat tak w ogóle jest aktualny Z tego co wiem to nap. ładownia na wolnych obrotach powinno wynosić 13,7 V. JA obstawiam takie przyczyny jak: 1. słabe szczotki2. wytarte pierscienie na komutatorze3. Coś nie tak z regulatorem 4 ewentualnie kierunek moze robic zawarcie ale moze być kiepska masa, spróbój podłaczyć jakis inny kabel od masy na szybko i bedziesz widział Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 30 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2004 akumulator odpada na 100% poniewaz nawet jesli bylby trup niesamowity to na wysokich obrotach powinien motocykl wyrobic na ladowanie zarowno swiatel , kierunkow jak i zaplonu (jak mialem akumulator padniety to co prawda przy wlaczaniu swiatel silnik lubial przerwac ale to tylko wtedy jak obrotomiesz mial ponizej 2000 obrotow). o ile pamietam to alternator w MZ ma 180 W tj 70 w swiatla jakies 40 na kierunki i pozostaje ci 70 na zaplon wiec chyba nie w tym problem.przejedz sie bez swiatel i stopniowo wlaczaj wszystko po kolei . zobacz czy tylko przy kierunkach wystepuja te spadki mocy czy moze rowniez przy wlaczaniu swiatel.ja proponuje tak : najpierw wlacz swiatla a potem kierunki a nastepnie najpierw wlacz kierunki a dopiero potem swiatla-zobaczysz czy tylko przy kierunkach ma takie reakcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.