SintexRF Opublikowano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2017 (edytowane) Witam , otóż usłyszałem dziwne stuki z okolicy rozrządu przy odpaleniu i zimnym silniku , zanikają po zagrzaniu , lecz schodząc z obrotów w czasie jazdy jest taki metaliczny dźwięk który pojawił się nagle z nikąd .Naczytałem sporo tematów że srady miały przypadłość uszkodzonych napinaczy / slizgaczy łańcucha. Więc zdemontowałem własny i powiem że ma luz na końcówce i na boki się rusza cały ten wysuwający się element , jednakże nie zacina sie ani nie cofa więc chyba ok ? I tu właśnie pytanie bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi : Jak stwierdzić że napinacz jest uszkodzony ?Przebieg właśnie mignął 32 000 jeśli wierzyć niemcom. Teraz dopiero mam czas się tym zająć bo wcześniej nawet nie miałem kiedy ruszyć moto :(Pozdrawiam wszystkich Edytowane 16 Czerwca 2017 przez SintexRF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 Wymień ten napinacz zanim się rozleci. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Wymień z łańcuchem, łańcuch jest tańszy niż napinacz. Nie sprawdzisz czy napinacz jest OK cofa się od wibracji.Mógłbym ci jeszcze zasugerować zmianę napinacza na APE manualny lub klon z allegro twój wybór. Tu ma gość ewidentnie uszkodzony napinacz, twój pewnie jest taki sam, są jeszcze zapadkowe ale częściej w Kawach. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Fakt nowego napinacza do srada nigdzie nie kupisz tylko w aso ,koszt około 700zł.Czasami pomaga jeszcze nawinięcie spręzyny od nowa, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SintexRF Opublikowano 28 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Pit widziałem ten filmik więc luz ma taki jak na filmiku i na tym trzpieniu też ma luz . Jak mam go w rekach cisnę z całej siły to trzyma . Zamówiłem napinacz niecałe 2 tygodnie temu a po tygodniu od zamówienia panowie z Suzuku Poznań po telefonie stwierdzili że nie mają zamówienia , komedia po prostu :D Ma być ponoć na dniach to je porównam . Rozebrałem cały i jest tam taka żmijka i popycha ją sprężyna , na moje nie fachowe oko jest ok . Samotny Wilk też myślałem nad manualnym jednak wezmę bezobsługowy , czasem się jeszcze okaże że łańcuch bedzie do wymiany :DNo wiec komedii ciąg dalszy , dziś się dowiedziałem że napinacz płynie z Japonii , nie wiadomo kiedy będzie , kupiłem na ebayu niemieckim nowy za 120 euro i dostałem nawet datę dostawy , drogo co zrobić ... data mnie dusi bo za tydzień zlot w Łagowie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
otzi Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 Trzeba było zamówić manualny APE za 72$ z przesyłką i miałbyś z głowy. Sam taki mam w innym moto i wolę raz na jakiś czas go wyregulować niż ryzykować, że padnie. A oryginały za ponad 500 zł padają niektórym po 10 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SintexRF Opublikowano 3 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 Napinacz jest już zamontowany . Po odpaleniu silnik miał inny odgłos niż zwykle . Ciszej chodził od rozrzadu . Po przejechaniu na lajcie kilku kilometrów objawy wróciły jakby łańcuszek . Później ostro dałem w palnik przejechałem kilkanaście kilometrów i hałas ustal całkowicie . Mam nadzieję że jeszcze trochę na nim pojeżdze. Różnica była kolosalna, zero luzu na tej końcówce i trzpieniu. Pozdrawiam wszystkich serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Sprawdź jeszcze czy łańcuch nie jest wyciągnięty. Możliwe że twoj stary napinacz ucierpiał właśnie na skutek zbyt dużego luzu na łańcuchu i co za tym idzie musiał bardziej wsunąć trzpień a to z kolei spowodowało ze duzo wieksze siły jakie na niego działaly spowodowały luz który zaobserwowałeś na starym napinaczu. W takim przypadku twój nowy napinacz może wkrótce wyglądać jak ten stary. Dodatkowo bedziesz miał problemy z lekko rozjechanymi fazami rozrządu. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SintexRF Opublikowano 5 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 Dzięki za info zajmę się tym na pewno za 2 tygodnie :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SintexRF Opublikowano 31 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Hehe tak sie zająłem że dopiero teraz miałem czas na grzebanie samemu .. więc tak , cały czas klepie jak klepało . Wymieniony rozrząd kompletny wraz z napinaczem również nowym . Stary łańcuszek mało że był nierownomiernie rozciągnięty to jeszcze miał wżery na całej długości . Krzywki w stanie idealnym . Luz na plytkach skontrolowany jest ok. Czy może ktoś miał by jakiś pomysł ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.