krystiann44 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 Witam,Miesiąc temu zakupiłem crossa i po kilku jazdach zobaczyłem, że po jeździe cross ubrudzony jest olejem. Pomyślałem, że jest to spowodowane zbyt bogatą mieszanką paliwa z olejem bo taką lał poprzedni właściciel po remoncie. Po kilku jazdach zabrałem się za zmianę oleju w przekładni i okazało się, że jest go bardzo mało i tu rozwiązał się problem oleju z tłumika. Olej przedostawał się do komory spalania wiec zabrałem się za wymiane simeringu na wale. Simering został wymieniony lecz po tej operacji mam problem ze sprzęgłem, gdy wbijam 1 bieg cross gaśnie, zawsze trzeba dać gazu żeby nie zgasł i ruszyć. Przed wymianą simeringu aż tak źle nie było, czasem na zimnym silniku trzeba było dac lekko gazu ale na ciepłym już było dobrze. Po zdjęciu kosza sprzęgłowego i obejrzeniu tarcz wszystko wygląda dobrze. Przejrzałem książke serwisową i wszystko robione było zgodnie z instrukcją. Macie jakies pomysły co może być źle ? jak to sprzegło wyregulować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 (edytowane) Simmering. Taki sam wymiar, jak starego? Montaż. Taka sama głębokość założenia? Wygląda, jakby gdzieś wytworzył się dodatkowy opór, który dusi silnik po zapięciu biegu. Nie pogubiłeś jakichś podkładek dystansowych? Żużu77, Cieszyn, R12RT Edytowane 4 Czerwca 2017 przez żużu77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystiann44 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 Wracam właśnie z jazdy, sprzęgło wydaje mi się, że chodzi dobrze, po skończonej jeździe na wolnych obrotach i wbitym biegu motocykl nie gasł. Natomiast dalej mam problem chyba z tym simmeringiem bo po jeździe motor znowu ubrudzony olejem. Założony simmering to: Simmeringi wału korbowego PROX42.3219raczej nic nie zgubiłem po drodze, simmering równo wciskany i chyba wszedł dobrze.Olej do przekładni leje motul transoil 10w40Do paliwa castrol power 1 racing Jeszcze odnośnie sprzęgła, pewien mechanik doradził żeby lać do przekładni olej do 4t, bo tarcze sprzęgła się aż tak bardzo nie kleją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RolniC Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 (edytowane) Może simmering włożyłeś nie tą stroną? Też tak miałem myślałem ,że cały simmering mi poszedł, kupiłem nowe a okazało się ,że po przedni właściciel włożył simmering nie tą stroną wiec wyjąłem stary simmering i włożyłem nowy tak jak powinien być i oleju nie pije, nie grzeje się i wszystko gra. A co do sprzęgła to też na początku miałem ,że jak wbiłem bieg to od razu gasł jak by nie było sprzęgła wiec rozebrałem go ponownie i doszedłem do wniosku ,że mogłem zgubić taką kuleczkę od popychacza.Znalazłem kuleczkę włożyłem i sprzęgło działa pięknie. Ja mam zalanego motula 10w40 do 4T ,ponieważ w mojej okolicy nie było transoil i powiem ,że motocykl na tym oleju zachowuje się bez zastrzeżeń. A zapomniałem napisać ,że nie w każdym motocyklu jest taka kuleczka. Edytowane 4 Czerwca 2017 przez RolniC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystiann44 Opublikowano 4 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 Cytat z artykułu:"Podczas jazdy trzeba mieć na uwadze, że sprzęgło i skrzynia działa dobrze, ale dopiero po rozgrzaniu oleju. Dopiero wtedy można komfortowo ruszać i zmieniać biegi. Niekiedy może pojawić się problem podczas próby włączenia pierwszego biegu na postoju. W takim wypadku należy poruszyć motocyklem do przodu lub tyłu albo puścić lekko sprzęgło, co spowoduje ewentualne rozłączenie sklejonych tarcz i załączenie biegu. Czasem, gdy motocykl stoi na centralnym stojaku, mimo wciśniętego sprzęgła i włączonego biegu, tylne koło może się obracać. Nie jest to powód do zmartwienia. Sprzęgło nawet po rozłączeniu przenosi moment, więc nic nie trzeba regulować" Tak więc ze sprzęgłem jest wszystko dobrze raczej. U mnie tej kuleczki nie ma. Pozostaje kwestia simmeringu. Jeżeli zobaczę, że ubywa mi oleju w przekładni to tak jak kolega wyżej pisze możliwe, że ktos poprzednio włozył simmering odwrotnie i ja zrobiłem tak samo. Oby to był niedopalony tłumik i resztki oleju, bo będzie trzeba kolejny raz rozbierać. Pozostanie kwestia wyciągnięcia simmeringu bez jego uszkodzenia, macie jakies propozycje jak to zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RolniC Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 No właśnie z tym simmeringiem będzie problem. A co do układu wydechowego masz racje wymieniałem simmering 3 dni temu to do tera mam jeszcze resztki oleju lecą z wydechu ale tera nie leci po tłumiku tak jak wcześniej. Jeżeli oleju nie ubywa to wyczyść układ wydechowy albo poczekaj aż sam się wyczyści :biggrin: Ja jak na razie nie czułem potrzeby ściągania całego układu wydechowego tylko po prostu daje mu wysokie obroty po lesie i to tylko kwestia czasu. Jeżeli jednak simmering założyłeś dobrze i znowu się uszkodził to może być przez to ,że za dużo nalałeś oleju do przekładni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystiann44 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 W weekend pojeżdżę to się dowiemy :D Jest jeszcze jakaś inna droga którą może uciekać olej z przekładni do komory spalania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.