Skocz do zawartości

3 bieg gsxr 1000 k1


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Miałem kupić enduro ale wpadła w oko gsxr-a 1000 k1 więc zostałem jej szczęśliwym właścicielem (do czasu) Motocykl kupiłem od handlarza (2 dni temu) który posiada salon z motocyklami używanymi (ma ich tam z 50). Sprzet jest wizualnie w b.dobrym stanie. Zawieszenie hamulce praca silnika itp jest wzorowa nie ma się do czego przyczepić. Popełniłem niestety jeden ale poważny błąd. Nie przejechałem się nim przed zakupem głownie dlatego iż motocykl nie był zarejestrowany a po okolicy kręciła się policja poza tym było już bardzo późno, ale do rzeczy. Silnik pracuje poprawnie nie kopci pali na dotyk itp. Niestety skrzynia biegów a konkretnie 3 bieg po zapięciu strasznie stuka (częstotliwość stukania narasta wraz ze wzrostem prędkości). Reszta biegów pracuje wzorowo. Dodam też że trzeci bieg nie szarpie ani nie wyskakuje. Motocyklem przejechałem raptem 3 km i nie będę już nim jeździł ponieważ gość od którego go kupiłem zapewnił mnie że zabierze motocykl na serwis i usunie usterkę, ale do czego zmierzam. Facet który mi go sprzedał stwierdził że mechanik z jego serwisu był się nim przejechać i nie zaobserwował żadnych nieprawidłowości. zauwarzył tylko że jakoś kuriozalnie była ustawiona dzwignia zmiany biegów więc ją przestawił. Znajomy mechanik mówił coś o zapięciu dwóch biegów jednocześnie czy to możliwe i faktycznie brzmi to tak jak by faktycznie tak było. Zastanawiam się czy może ustawienie dzwigni zmiany biegów może mieć na to jakiś wpływ? Może to faktycznie jakaś duprela i można ją usunąć samemu i nie będzie trzeba wozić motocykla 250km na serwis. Mógl by się ktoś wpowiedzieć. Z drugiej strony nie chce samemu nic robić przy tym sprzęcie aby mi nie zarzucono że coś zepsułem chciał bym tylko abyście się wypowiedzieli czy takie coś jest wogle możliwe?.

Edytowane przez Arczibreslau
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Położenie zewnętrznego mechanizmu wybierania biegów nie ma wpływu na pracę wewnętrznego wybieraka. Stukanie, jeśli się potwierdzi, może świadczyć np o braku zęba koła zębatek 3 biegu.

Konstrukcja wybieraka wyklucza możliwość zapięcia dwóch biegów równocześnie. Jeżeli moto ma w historii przewrócenie na lewą stronę, być może doszło do uszkodzenia wewnętrznego mechanizmu wybierania biegów.

Zalecam dużą ostrożność bo naprawa wiąże się z wybudowaniem silnika i demontażem skrzyni. Znaczne koszty.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To naprawdę dziwne. Facet pojechał właśnie do Włoch i będzie dopiero w wekeend a w poniedziałek może wtorek ma zabrać motocykl do siebie na serwis i usunąć usterkę. Najbardziej jednak dziwi mnie to że oni tego nie zauwarzyli ponieważ ja tym motocyklem przejechałem tak jak pisałem może ze 3 km przez osiedle i zauwarzyłem usterekę to odrazu po wyjechaniu z obszru zabudowanego i wzuceniu 3 biegu. Jechałem na trójce dosłownie chwilkę ale chałas był dokładnie taki jak by bieg nie do końca się zapiął bądź zazębiał się nie tak jak trzeba lecz nie towarzyszyło temu żadne szarpanie czy wypadnie biegu. Wracając do domu wrzuciłem trójkę jeszcze raz na chwilkę i objawy były akie same więc zredukowałem i powoli wróciłem pod dom. Nie chcę pisać tu na forum jaka firma sprzedała mi ten motocykl żeby nie robić komuś antyreklamy ale człowiek który mi sprzedał to moto naprawdę sprawia wrażenie uczciwego człowieka a sam salon to nie jest klitka w garażu pod blokiem tylko poważna firma z własnym serwisem zapleczem sklepem itp.

 

Gdyby brakowało jednego zęba w trybie powinno być czuć szarpanie a tu nic. Gdyby jechał tym motocyklem głuchy to zapewne nic by nie zauwarzył.

 

Motocykl też jest raczej na 99% procent bezwypadkowy. nie ma na nim żadnych śladów czy otarć a lakier jest oryginaln(przynajmniej tak wygląda)

Edytowane przez Arczibreslau
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl też nie ma chyba 6 tego biegu. Teraz dopiero zorientowałem sięczytając dane techniczne żę skrynia biegów jest 6 biegowa ale podczas jazdy było tylko 5 Pomyślałem że skrzynia jest pięciobiegowa jak np w yamaha fzr 1000 ale widzę że powinno być 6 a ona zachowuje się tak jak by po 5 już nic nie było dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włąściciel stwierdził że usunie usterkę ,a ja nie chcę go oddawać ponieważ motocykl jest ogólnie w b.dobrym stanie i ciężko jest znaleźć gsxr 1000 k1 w pełni oryginalne nie poskładane na druty i wkrety do drewna. Poza tym silnik pracuje wzorowo i wygląda na to że przebieg jest oryginalny. Chciał bym tylko aby skrzynia została naprawiona i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl też jest raczej na 99% procent bezwypadkowy. nie ma na nim żadnych śladów czy otarć a lakier jest oryginaln(przynajmniej tak wygląda)

 

 

Weź nie łudź się. Co za problem kupić komplet plastików i przełożyć.

 

Fakty są takie że ktoś go musiał dobrze katować skoro skrzynia padła. A handlarz będzie chciał "usunąć usterkę" po kosztach bo jakby miał wyjmować silnik to musiałby dołożyć do tego interesu.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej naprawy trzeba rozpolowic silnik, z czego mozliwe ze wlasciciel firmy nie zdaje sobie sprawy i liczy na to ze to sprawa mechanizmu zmiany biegow.

Rozpolowienie silnika to rozpiecie panewek glownych, poza tym mozliwe ze trzeba bedzie zakupic pare kol zebatych i wspolpracujacy z nimi wodzik, mozliwe ze rowniez wyrobiony jest walek prowadzacy wodziki.

Same nowe czesci moga tu kosztowac $500 - $800 + robocizna.

To delikatna i skomplikowana naprawa, jakiekolwiek pojscie na skroty zaowocuje tym ze skrzynia dalej bedzie miala problemy.

Mozliwe ze motocykl jest w dobrym stanie silnikowym i wizualnym a sprzedany zostal handlarzowi z powodu tej jednej usterki, jako

ze koszt tej naprawy w Niemczech przekracza wartosc motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl na bank nie był zapiłowany na torze ponieważ nie tylko plastiki ale tez takie rzeczy jak np złota powłoka na rurach nośnych czy górna półka zawieszenie felgi siedzenia są nie naruszone. Pod tylną kanapą jest nawet oryginalny nigdy nie używany zestaw narzedzi. Nie został on też specjalnie nawet umyty przez gościa który mi go sprzedał ponieważ ja tak naprawdę jechałem do niego obejżeć takiego gixa ale w biało niebieskim malowaniu a ten dopiero co przyjechał transportem do polski. Cena też nie była niska. Gość mówił że nie zna jego przeszłości w niemczech i sam nim nie jeżdził ale jego człowiek który defacto ma takiego gixa tylko przeobionego na tor był się nim przejechać i wszystko jest ok. Nie miałem mu powodu nie ufać ponieważ nie był to ktoś kto dla zarobku 2-3 tys zł robił by coś takiego i narażał się na nieprzyjemnosci. wystawił fakturę na pełną kwotę oraz dał komplet dokumentów. Albo jest tak że faktycznie ktoś źle przestawil na wieloklinie dzwignię zmiany biegów i przez to trzeci bieg sie nie dopina co objawia się stukaniem samego wybieraka bądź jakiegoś innego mechanizmu po drodze albo nikt tego u niego nawet nie sprawdził a on nieświadomie sprzedał mi ten motocykl o niczym nie wiedząc. Próbuje to sobie jakoś wyjasnić ponieważ gryby faktycznie skrzynia była zajechana to reszta przełożeń teżpowinna nie działać najlepiej a tu wszystko jet ok. Powiedział bym nawet że reszta biegów pracuje idealnie. Nie ma nawet specjalnie żadnych luzów w przeniesieniu napędu które zazwyczaj występują w tego typu sprzętach. Może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić właściwe położenie tego mechanizmu dziwigniowego na wieloklinie? Łatwo jest kogoś oskarżyć i nazwać oszustem . Jeżeli faktycznie okaże się że mtocykl jest trefny to go oddam a jak będzie problem to poproszę znajomego. gość jest dobrym prawnikiem i powinien załatwić temat bez problemu tymbardziej że mam wszystkie kwity. Na tą chwilę chciał by się upewnić iż zmiana ustawienia tego mechanizmu nie wpłynęła na prace skrzyni biegów zanim jeszcze facet przyjedzie zabrać motocykl do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt go oszustem nie nazywa, wyraznie napisalem ze po prostu nie zdaje sobie sprawy ze skomplikowania i kosztu naprawy.

Co do "polozenia tego mechanizmu dzwigniowego na wieloklinie" to nie rozumiem dlaczego ktos mialby tam cokolwiek przestawiac w bezwypadkowym, nieruszanym motocyklu ?

Dla mnie to jest sprawa zgietego wodzika, na skutek wyrobienia sprzegiel klowych 6 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam obawy co do ewentualnej naprawy tego motocykla, ale gość ma własny serwis i fachowców którzy na codzień rozbierają takie silniki a o używaną skrzynie biegów w dobrym stanie do gsxr 1000 wcale nie jest trudno. Tak więc jedne koszty jakie ponosi to ewentualny koszt skrzyni biegów oraz oleju. wiadomo że mechanik będzie musiał poświęcić czas aby ją rozebrać i naprawić ale nie skasuje go tak jak np szarego człowieka z ulicy bo w końcu to jego szef i to on mu płaci pensje za robote tak?

 

Szkoda mi tego sprzętu silnik poza tym 3 biegiem jest w super stanie a uwierzcie mi że widziałem sporo tych motocykli .



Gadałem z kolega i wygląda na to żę chyba macie racje. Motocykl trzeba będzie zwrócić i żądać zwrotu gotówki. Mam na niego fakturę vat więc chyba nie będzie problemu. Może ktoś miał podobny problem i powie mi jak to załatwić?

Edytowane przez Arczibreslau
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam i chlop swoje a pop swoje. Powiedz mi, po jaka cholere zalozyles ten watek skoro i tak obstajesz przy swoim? A o kosztach rozprucia i zlozenia pieca nie masz chlopie pojecia.

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...