Skocz do zawartości

power commander i inne moduły "tuningowe"


Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś się orientuje czy są jakieś moduły/rozwiązania, które można zastosować w motocyklach z silnikami zasilanymi gaźnikami?

chodzi mi konkretnie o możliwość zmiany mapy zapłonu w silniku v4

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że na gaźnikach niewiele zdziałasz...wymiana dysz, zmiana punktu zapłonu (ewentualnie kątów) i tu chyba wszystko... ECU dla gaźnika nie zwiększy Ci i nie zmniejszy dawek paliwa bo i nie ma jak gaźnik tego wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi tylko o zmianę mapy zapłonu a najlepiej możliwość skorzystania z dwóch różnych map dostępnych z przełącznika

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z ilu czujników korzysta moduł zapłonowy ? jeśli tylko z czujnika położenia wału to kiepsko widzę ingerencję , ewentualnie budowa jakieś modułu zapłonowego z uP ale to nie takie proste

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może jeszcze raz - interesuje mnie tylko i wyłącznie ingerencja w zapłon

sygnały podaje najprawdopodobniej tylko czujnik położenia wału (impulsator sztuk jeden) oraz ewentualnie czujnik położenia przepustnicy (ale tego nie jestem pewien)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki motocykl?I dlaczego chcesz dwa rodzaje ustawień zapłonu?

Tylko troszkę nie rozumiem po co dwie mapy zapłonu. I tak zapłon jest zmieniany przez ECU-instrukcja określa opóźnienie/przyśpieszenie przy takich a takich obrotach np. 10 stopni przy 1500 i 30 stopni przy 4000 i dla biednego ECU gaźnika zmianę uzyskasz tylko kołem impulsatora. Skoro piszesz, że tylko impulsator daje dane, a nie ma np. czujnika położenia przepustnic, czujnika aktualnego biegu... to chyba tylko zmiana tego kółka z palcami na wale może pomóc. Możliwe, że jest możliwość dorzucenia opcji np. przyśpieszenie...hmmm... parę stopni ale nawet nie wiadomo co Twoje ECU da sobie zrobić, możliwe, że nic się nie da bo jest za biedne. U siebie robiłem między innymi przyśpieszenie zapłonu, ale ECU na to pozwoliło i nie bawiłem się w dodatkowe pstryczki bo to bez sensu przy tej mocy, a robić drugą mapę na np 100KM uznałem za zbędne, bo do niczego mi się nie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurna - jakbym rozmawiał w sklepie z gościem co tylko katalog umie obsłużyć

to samo właśnie często miałem okazję słyszeć gdy ojciec kupował różne części do auta - tłumaczył o co lotto, podawał wymiary itd. a jelenie za ladą pytali "panie - a do czego to"

wtedy odpowiadał - "do SAM-a" i była beka :D

 

to może faktycznie Ci wyjaśnię o co chodzi

mam motocykl napędzamy silnikiem z Hondy ST1100 Paneuropean, silnik V4 zasilany gaźnikowo (co już pisałem w pierwszym poście) oraz czterema mikserami

chcę mieć możliwość przestawienia zapłonu (jego przyspieszenia) o parę stopni (o ile to chcę dojść metodą prób i błędów) w całym zakresie obrotów oraz chcę mieć możliwość korzystać z obu map zapłonu (oryginalnej i przyspieszonej)

wybór mapy chcę mieć z przycisku zatem odpada mechaniczne sterowanie położeniem impulsatora względem wału

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz nie doczytałem w poście, że chodzi o konkretny silnik, a pytałem bo dużo jest zasilanych gaźnikami i nie tylko japonia... apropos gości ze sklepu... gdybym się Ciebie spytał czy zrobisz mi ECU, też byś się chciał dowiedzieć do jakiego moto, żeby upewnić się czy możesz cokolwiek zrobić. Wiem z autopsji, że Honda np.CBR1100XX(wtryskowa) ma ECU nie do ruszenia jeśli chodzi o mapy czy zapłon i to samo z ZX12R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisali Ci już, że tego na gaźnikach zrobić się nie da. Załóż temat na forum Pan Europy. Tam jest kilku fachowców i może pomogą

 

to, że pewnych rzeczy nie wiesz nie oznacza, że się nie da

 

widzisz nie doczytałem w poście, że chodzi o konkretny silnik, a pytałem bo dużo jest zasilanych gaźnikami i nie tylko japonia... apropos gości ze sklepu... gdybym się Ciebie spytał czy zrobisz mi ECU, też byś się chciał dowiedzieć do jakiego moto, żeby upewnić się czy możesz cokolwiek zrobić. Wiem z autopsji, że Honda np.CBR1100XX(wtryskowa) ma ECU nie do ruszenia jeśli chodzi o mapy czy zapłon i to samo z ZX12R.

 

j.w.

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, nie ma opcji dołożenia drugiego impulsatora, który będzie właśnie przełączany na zmianę z fabrycznym? Masz jakieś foto koła z impulsatorem coby polookać?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety opcja z drugim impulsatorem odpada z tego samego względu, dla którego nie chcę przesuwać położenia oryginalnego

jest w wujowym miejscu i nie chcę nawet tam się dostawać

chcę podpiąć jakiś moduł pomiędzy impulsator a oryginalny moduł zapłonowy aby otrzymać możliwość przyspieszenia zapłonu o kilka stopni w całym zakresie obrotów, ewentualnie podpiąć się pomiędzy moduł a cewki

trochę poszukałem i w zasadzie będę się kierował w stronę "samochodowych" wariatorów (niemnie myślałem, że są dostepne urządzenia typowo do motocykli pozwalające zmienić mapy zapłonu w silniku zasilanym gaźnikami) - muszę tylko pogadać/skontaktować się z kimś biegłym w temacie

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegrzeb elektrodę , ludzie budowali moduł zapłonowe na uP gdzie sami programowali i wgrywali mapy zapłonu , ja jestem za cienki w temacie ......

 

w razie jak coś nie wyjdzie nie uszkodzisz wtedy oryginalnego modułu .......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...