betus Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Witam !Kupiłem okazyjnie Honde Hornet CB600 z 1998 r. Sprzęt od znajomego który wywalił się na nim połamał trochę plastików i teoretycznie nic więcej. Silnik chodził chwilę po upadku po czym został zgaszony. Niby wylało się trochę oleju przez filtr powietrza. Twierdził że coś stuka w silniku, ale po wyczyszczeniu gaźników (tak dla sprawdzenia) udało się odpalić silnik i jedynie co hałasowało to trochę sprzęgło. Silnik odpala , jednak bardzo kopci. Na pewno są gaźniki do regulacji bo cały czas muszę trzymać go na ssaniu. Dokonałem pomiaru ciśnienia na tłokach, z ciekawości na zimnym i na ciepłym silniku. Na zimnym na wszystkich tłokach ciśnienie wynosiło ok 7 bar, a na ciepłym ok 8,5. Z tego co znalazłem powinno być ona o wiele wyższe, ale trochę zgłupiałem bo na wszystkich tłokach jest bardzo zbliżone. Pytanie czy silnik jest już przelatany, czy coś jeszcze może być nie tak. Generalnie podejrzewam że upadek nie miał większego znaczenia na silnik. Proszę o podpowiedź czy warto bawić się dalej z tym silnikiem przy takich pomiarach, czy zwalać głowice i sprawdzać zawory i uszczelniacze ?? Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Jeśli manometr był wkręcany i odkręciłeś manetkę przy pomiarze to takie ciśnienie kwalifikuje silnik do remontu. No chyba że zawory są do regulacji. To należałoby sprawdzić najpierw. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
betus Opublikowano 22 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Manometr wkręcany i wszystkie pomiary z odkręconą manetką.Sprawdziłem jeszcze na zimnym z dodaniem oleju na tłoki, i ciśnienie było o ok 1 bar więcej (pomiary porównane z wynikami na zimnym silniku), nie wiem jak na ciepłym ...Jest jeszcze informacja że motor stał nie odpalany od 2014, czy może to mieć też wpływ na silnik ??Teraz tylko został odpalany na ok 15 min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 To w takim razie trzeba go przegonić i wtedy robić pomiary. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Jaki kolor mają spaliny? Sprawdź też luzy zaworowe to wtedy się okaże czy zawory nie są popodpierane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
betus Opublikowano 24 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Spaliny białe. Jeszcze zastanawia mnie sprawa płynu chłodniczego. Chciałem zrobić pomiar CO2 na korku wlewu chłodnicy , ale po dosłownie chwili płyn podniósł się na tyle że wleciał w rurkę. Zlałem dzisiaj płyn chłodniczy i z całego układu zeszło może 2 litry, fakt trochę bokami poszło, ale mimo to jakoś mi mało tego było ...Wyciągnięta pompa wody, zastanawiam się bo dość opornie chodzi jak się ją ręką kręci, ale myślę że i tak jak napęd idzie ze środka silnika to i tak się obraca. Jeszcze termostat do sprawdzenia .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 To silnik od sportowego motocykla nieduzej pojemnosci i dobija do 20 lat - czy sadzisz ze bedzie mial fabryczne osiagi ?Mysle ze on juz 10 lat temu byl w stanie "do remontu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba89 Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 (edytowane) To silnik od sportowego motocykla nieduzej pojemnosci i dobija do 20 lat - czy sadzisz ze bedzie mial fabryczne osiagi ?Mysle ze on juz 10 lat temu byl w stanie "do remontu". Moja Cb 600 2003 rok z przebiegiem na blacie 80 tysięcy, a ile było cofnięte tego nikt nie ogarnie a jednak da się 14 letni silnik cb 600 utrzymać z fabryczną mocą na co dowodem jest poniższy obrazek ;) 101,4 KM oraz 77 Nm A co do tematu to porządny serwis zaworów przede wszystkim kolego, te silniki na prawdę ciężko zajechać, przebiegi rzędu 150 tys. nie robiły większego wrażenia na tym silniku ;) Edytowane 29 Marca 2017 przez kuba89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
betus Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Luzy zaworowe sprawdzone - kilka do poprawki (poniżej dolnej granicy błędu).Sprawdzę jeszcze wałki i wtedy będę ustawiał luzy.Czy może mieć to również wpływ na kopcenie ??Na co jeszcze ewentualnie zwrócić uwagę jak będę miał ściągnięte wałki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 (edytowane) Po głowicy nic więcej nie wydumasz.Jak luzy były tylko lekko poza granicą to nie ten trop.Ale ustawic trzeba.Co raz bardziej wygląda mi to na uszczelkę pod głowicą.Została tylko do zrobienia próba olejowa ewentualnie.Jak nic nie wykaże to czapka do sciągnięcia i wyjdą kwiatki. Edytowane 11 Kwietnia 2017 przez MłodyWilk22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
betus Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Po obliczeniach podkładek generalnie wszystkie powinny być mniejsze (odpowiednio do pomiarów według średniej wartości) Na upartego można kilka zamienić tak że będą się mieścić w dolnym przedziale tolerancji. Pytanie czy dobrze policzyłem skoro podkładki są mniejsze niż były. Tak na moje to trzpień zaworu powinien się uklepać i zmniejszyć długość, czyli szklanka powinna zejść niżej. gdy luz jest mniejszy (szczelina pomiędzy krzywką a szklanką) to oznacza że zawór poszedł wyżej. Jak to jest rzeczywiście ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Jeżeli luz się zacieśnia to np zawór osiada w gnieździe a jak się zwieksza to coś się zużywa, sciera, uklepuje itp.Chcesz miec luz mniejsz to dajesz grubszą płytkę a jak większy to cieńszą i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
betus Opublikowano 1 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Luzy zaworowe ustawione, Złożony silnik i gaźniki. Po wstępnych kombinacjach z gaźnikami przestał dymić :)Mam tylko problem z ustawieniem silnika :/ Zmajstrowałem przyrząd do synchronizacji (rurki połączone) i za nic nie mogę ustawić gaźników.Cały czas musi chodzić na ssaniu nawet po rozgrzaniu. Pierwszy z drugim gaźnikiem nie bardzo dają się do końca wyregulować, niby jest ok , a po chwili trochę się zmienia podciśnienie.Śrubki od dawki wykręcane o 2 obroty, czy tak powinno być ??Całość reguluję bez filtra powietrza, chociaż raz założyłem żeby sprawdzić czy będzie jakaś różnica ... Specjalnie jeszcze raz posprawdzałem gaźniki czy pływaki zamykają się na tym samym poziomie i jest ok. Zastanawiam się jeszcze nad szczelnością króćców dolotowych, bo może gdzieś łapie lewe powietrze i musi cały czas mieć ssanie żeby wyrównać tą różnicę. Ale świece są delikatnie mokre i zauważyłem też że jest nagar na tłokach (przez otwór świecy). Co mogę jeszcze sprawdzić ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Jezeli nie ma roznic w pracy silnika z filtrem i bez to znaczy ze gazniki maja zablokowany uklad wolnych.Ten silnik musi miec zalozony fabryczny filtr powietrza z jego pudlem zeby prawidlowo pracowal i najlepiej fabryczny wydech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
betus Opublikowano 2 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 W jaki sposób i przez co może być zablokowany układ wolnych ??Jeszcze odnośnie przepustnic z iglicami, jak powinny się zachowywać przy dodawaniu gazu. Czy powinny całe się otwierać czy tylko trochę ?? Bo z tego co zaobserwowałem tylko trochę się otwierają, chyba że musi być zamontowany filtr i wtedy będzie miał opory i zacznie je otwierać ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.