Skocz do zawartości

CB 600 ocena stanu silnika - pomiar ciśnienia


betus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To jak Ty go synchronizujesz, na ssaniu?

To się nie uda :)

 

Synchro nar razie ustaw ,,pi razy drzwi" i zajmij się gaźnikami.

Rozbierz na atomy i dokładnie przedmuchaj każdy zakamarek... No chyba, że coś źle złożyłeś albo źle popodłączałeś podisnienia itp.

 

Silnik musi wstępnie chodzić prawidłowo na jałowych i dopiero później można brać się za synchro i regulację składu mieszanki.

 

Śruba od składu mieszanki na 2 obroty to jakaś tam pozycja wyjściowa. W zależności od zamontowanego filtra powietrza, wydechu jak i ogólnej kondycji silnika będzie trzeba ten skład skorygować.

 

Co do nieszczelności kóćców to psikach w okolice gaźników np. plakiem i patrzysz czy praca silnika się nie zmienia. Jeśli się zmienia to masz odpowiedź...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz, jak w gaźniku tworzona jest mieszanka przy wolnych obrotach. W samym gaźniku będziesz miał na pewno śrubę do regulacji mieszanki (tak naprawdę bezpośrednio regulować będziesz powietrze lub paliwo). Zablokowany układ wolnych oznacza, że kanały do prowadzenia powietrza/paliwa przy zamkniętej przepustnicy masz zatkane.

 

Co do zmiany śruby regulacji mieszanki, przy fabrycznym filtrze i wydechu producent podaje w instrukcji ustawienie wyjściowe (liczba obrotów od pozycji zakręconej) do regulacji mieszanki i prędkości wolnych obrotów. Zwykle wymiana typu filtrów powietrza, długości dolotu czy też wydechu będzie wymagała nie tylko zmiany ustawień mieszanki wolnych obrotów i pozycji spoczynkowej przepustnicy, ale również wymagana będzie zmiana dysz, a także wymiana/zmiana pozycji iglic. Po prostu zmiana przepływu powietrza i spalin wpłynie na charakterystykę gaźnika w każdym zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki rozebrane miałem w mak i przedmuchane wyczyszczone ile się tylko dało.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, czy powinien być zamontowany zawór regulacji podciśnienia, odma. Nie mam nic takiego zamontowanego, i pytanie czy bez tego może też być ok ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ok już wiem co jest grane.

Możliwe że regulacja zaworowa zmieniła stan rzeczy lub to że trochę pochodził, ale teraz pomiar ciśnienia na wszystkich cylindrach trochę ponad 8 bar, a po dolaniu oleju podbija do 13 bar :/

 

Czyli wychodzi na to że pierścienie. Prawdopodobnie przez to że nie ma kompresji musi działać cały czas na ssaniu :/

 

Pytanie teraz czy bawić się w remont silnika ?? Musiał bym zrobić szlif, wymienić tłoki i pierścienie ??

Szukałem tłoków i pierścieni, to jedynie na all... z demontażu. Czy jest jakaś opcja że ewentualnie zostały by stare tłoki tylko wymienić pierścienie i szlif ??

Czy może jednak szukać całego silnika, ale to jest koszt ok. 1000 zł kwestia ile wyjdzie remont ...

 

Proszę o pomoc, bo już sam nie wiem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się odpowiedzieć na takie pytanie bez zrobienia pomiarów. Jeśli pasowanie tłok / cylinder będzie w normie to wystarczy zrobić honowanie i wrzucić nowe pierścienie. Ale moim zdaniem lepiej szukac całego silnika.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie ma ciśnienia to swoje piec już przeżył i cała reszta też jest już mocno zmęczona...

Zrobisz tłoki, a zaraz okaże się, że głowica też już w nienajlepszym stanie. Wsadzisz nowa głowice, to dół silnika zacznie stukać.... I tak w kolo macieju :)

 

Większym pewniakiem jest próba znalezienia dobrego pieca niż inwestowanie w tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dalej z tym cisnieniem powinien normalnie chodzic tylko miec ew gorsze osiagi.

Jestem pewien ze uklad wolnych w gaznikach jest nieoczyszczony i to jest przyczyna.

Czy sprawdzles przeloty miedzy otworami dysz wolnych / otworow na sruby regulacji mieszanki a otworkami wylotowymi pod dnem przepustnic

podcisnieniowych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko na drobny mak miałem rozkręcony. Poza tym wstawiony miałem inny gaźnik (kupiony używany) bo już nie miałem pomysłu na to. Da drugim taki sam efekt, działa jedynie na ssaniu...

Silnik odpala bez problemu na zimnym i na ciepłym, ale zawsze musi mieć ssanie zaciągnięte ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...