Skocz do zawartości

Yamaha WR 400F 99 rok wyłączam ssanie to motor zaraz gaśnie


agro18
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem Yamahe Wr 400F z 1999 roku i jest mały problem z nią mianowicie chodzi o to że jak odpalam ją na ssaniu to wszystko jest ok ale jak wyłączam ssanie to motor zaraz gaśnie mimo że jest już ciepły kolejne odpalenie motor zapali ale zaraz zgaśnie a jak dodaje gazu to strzela co jakiś czas a na ssaniu normalnie chodzi. Motor został kupiony od mojego kolegi i bardzo długo stał może nawet z 7 miesięcy nie palony ani nie jeżdżony czy ma to jakiś wpływ nie wiem gaźnik się zapachał czy dysze i może dlatego tak się dzieje? I czy ktoś mi powie jeszcze jak zmniejszyć obroty na ssaniu bo dość wysokie są. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ssaniem to będzie problem z gaźnikiem, po takim czasie proponuję spuścić całą wachę z niego i zalać świeżą, można jeszcze przeczyścić gaźnik tak na początek to że musi chodzić na ssaniu znaczy że ma za mało paliwa/za dużo powietrza lub właśnie paliwo ma już w sobie dużo wilgoci i na ssaniu jest wstanie na nim pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem o co chodzi paliwo zalalem nowe ale fakt było jeszcze tam stare to może mieć jakiś wpływ? A czy może być silnik cos uszkodzonych jak tak jest bo motor normalnie jeździ na moc tylko gaśnie i nie wspomnę o tym że bardzo szybko się grzeje dziś odpaliłem na ssaniu ja i dosłownie po minucie była już gorąca a z korka na borygo aż para szła i nie wiem czego to może być wina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No będę dawał ja do mechanika aby coś zrobił a jeszcze mam do was pytanie odnośnie chłodzenia jeden oring jest chyba nieszczelny bo ucieka na borygo jak już cieśninie jest choć patrzyłem w korku to normalnie jest full skąd to uciekać może że stan boryga nie spada ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrobić pełny serwis: gaźniki, zawory i świeca. Do tego wymiana wszystkich płynów (silnikowy, chłodniczy, hamulcowy, w lagach), filtrów (oleju, powietrza, paliwa) i można latać.

 

Nijak ma to się do tego, najpierw trzeba znaleźć usterkę, a nie pchać się w eksploatacyjne rzeczy które nie mają ze sobą nic wspólnego.

 

No właśnie nie wiem o co chodzi paliwo zalalem nowe ale fakt było jeszcze tam stare to może mieć jakiś wpływ? A czy może być silnik cos uszkodzonych jak tak jest bo motor normalnie jeździ na moc tylko gaśnie i nie wspomnę o tym że bardzo szybko się grzeje dziś odpaliłem na ssaniu ja i dosłownie po minucie była już gorąca a z korka na borygo aż para szła i nie wiem czego to może być wina

 

Masz za dużo powietrza w mieszance dlatego się grzeje, sprawdzałeś szczelność króćców? Śruba składu mieszanki w porządku? Jak nie masz pojęcia to oddaj to do kogoś kto się zna bo narobisz sobie więcej szkody niż pożytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiem tak gaźnik jedzie w Polskę do firmy co robi takie rzeczy myjka ultradźwiękowa i odrazu wymienia mi dysze i zawory i w ogóle wszystko do tego skalibruja aby to miało ręce i nogi bo jak chodzi na ssaniu motor to rura na początku gdzie jest chłodnica to aż czerwona się robi to chyba że dużo paliwa wywala pewnie ale to mówię mam nadzieję że serwis już zrobi ten gaźnik bo akurat naprawiają ten model co ja mam ale mam też do was inne pytanie czy ktoś wie czy jak zmieniam łańcuch rozrządu to czy trzeba też wymieniać prowadnice bo jednak kosztuje ona ponad 500 zł i tak właśnie się zastanawiam czy ona też idzie do wymiany bo łańcuch to koszt 200 zł ale już prowadnica to lekka przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadnice trzeba oglądnąć czy nie są wytarte.

 

Wysyłanie gaźnika to jakiś poroniony pomysł. Gaźnik trzeba ustawić do Twojego silnika.

Bez sensu też jest mycie ultradźwiękami jeśli gaźnik nie jest zarośnięty korozją.

 

Rozebrać, umyć i poskładać. Bedzie jeździł. Chociaż rób jak chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na jedno wyjdzie - serwis i tak trzeba zrobić.

 

No a jeśli zrobi serwis, a okaże się że np. króciec jest pęknięty albo jest uszkodzona śruba składu mieszanki to co wtedy? Poza tym w takich motocyklach jest serwis na bieżąco, to nie zwykły szosowy motocykl w którym wymienia się olej raz na sezon i sprawdza zawory co dwa..

 

 

Panowie powiem tak gaźnik jedzie w Polskę do firmy co robi takie rzeczy myjka ultradźwiękowa i odrazu wymienia mi dysze i zawory i w ogóle wszystko do tego skalibruja aby to miało ręce i nogi bo jak chodzi na ssaniu motor to rura na początku gdzie jest chłodnica to aż czerwona się robi to chyba że dużo paliwa wywala pewnie ale to mówię mam nadzieję że serwis już zrobi ten gaźnik bo akurat naprawiają ten model co ja mam ale mam też do was inne pytanie czy ktoś wie czy jak zmieniam łańcuch rozrządu to czy trzeba też wymieniać prowadnice bo jednak kosztuje ona ponad 500 zł i tak właśnie się zastanawiam czy ona też idzie do wymiany bo łańcuch to koszt 200 zł ale już prowadnica to lekka przesada.

 

Jak robi się czerwona rura to jest zbyt uboga mieszanka i temperatura spalania wzrasta, piszę Ci to chyba już trzeci raz i na tym zakończę bo nie chce mi się już tego opisywać jak krowie na rowie. Poza tym tak jak napisał Jackass, gaźniki się ustawia pod dany silnik, to co robisz mija się z celem.

Edytowane przez mort3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No a jeśli zrobi serwis, a okaże się że np. króciec jest pęknięty albo jest uszkodzona śruba składu mieszanki to co wtedy? Poza tym w takich motocyklach jest serwis na bieżąco, to nie zwykły szosowy motocykl w którym wymienia się olej raz na sezon i sprawdza zawory co dwa..

 

 

 

Przecież ja o tym samym. Takie sprzęty się serwisuje na bieżąco więc tym bardziej świeżo po kupnie trzeba sprawdzić wszystko. A jak zrobi serwis i nie znajdzie przyczyny to będzie kopał dalej. W drugą stronę będzie gorzej bo jak znajdzie przyczynę najpierw to o serwisie można zapomnieć.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda mi to na przyczyny z iglicą gaźnika tak jakby za dużo benzyny dostawał jak strzela.

Na pewno jak przegazujesz i puścisz manetke to w tym momencie jest strzał.

A mówisz ze mocno się grzeje tylko pytanie czy pompa pracuje normalnie jest obieg płynu?

Edytowane przez kryhol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...