Skocz do zawartości

Kawa GPZ 400 światła mrugają razem z kierunkami


AndrevGPZ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Po zimie pojawił się problem z elektryką. W moim Kawasaki GPZ 400 wymieniłem kierunkowskazy i lampę przód. Sytuacja wygląda tak, że gdy włączam same kierunkowskazy jest ok, natomiast gdy włączam światła pozycyjne i kierunki światła mrugają razem z kierunkowskazami. Posprawdzałem całą instalację, wszystko wygląda ok. Akumulator trzyma ponad 12V, na odpalonym moto te same objawy. Gdzie szukać przyczyny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...bo jej brak.Zawsze jak coś Ci mruga z kierunkami to brak masy i wtedy żarówka robi za podłączenie masy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciężarówkach czy przyczepach też często zamiast stopu czy pozycji włączają się kierunki lub zamiast nich mrugają stopy. Zawsze wynika to z braku masy na lampie. Sprawdź więc czy jest dobra masa w lampie przedniej i kierunkach. Jak nie to dołóż dodatkowe kable masowe lub doprowadź styk na połączeniach metalowych do porządku. Farba na nowych częściach mogła przerwać dotychczasowe dobre połączenie w obwodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa w przedniej lampie jest ok, po doprowadzeniu masy "na krótko" prosto z "-" aku jest to samo.

Zauważyłem jeden nowy fakt a mianowicie, że gdy mam włączony zapłon, świeci się tylko NEUTRAL i wcisnę hamulec, zapala się światło STOP to NEUTRAL delikatnie przygasa. Jednak po odłączeniu całkowicie tylnej lampy dalej robi to samo. Wszystkie kostki przeglądałem, wszystko wygląda w porządku. Jesienią zanim odstawiłem moto do garażu wszystko działało jak należy. Jakieś pomysły? Pruć całą izolację? Nie wiem już gdzie szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izolacji pruć nie musisz, sprawdź wszystkie doprowadzenia masy do ra my i świateł wszystkie kostki, puszkę bezpieczników. Waż e tę obejrzeć przewody wchodzące do kostki tuż przy konektorze. Potrafi je zeżreć po izolacją. Masz dobrze przejrzeć instalację.

Wymieniłeś lampę i kierunki. Kierunki led? Lampa oryginalna?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampa nie ori, ale przeróbka polegała na usunięciu ori kostki i polutowaniu trzech przewodów, nie ma opcji pomyłki. Z resztą już nie ufam sobie i odłączyłem to dla sprawdzenia. Kierunki ori Kawasaki. Jutro posiedze tak długo aż dojde z tym do ładu. Dzięki za wskazówki, każda jest cenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przerywacz kierunkowskazów, może on dokonał żywota i powoduje problemy. Trzeba wszystko przejrzeć. Zasugeruję jeszcze sprawdzenie czy któraś żarówka po włożeniu w swoje miejsce nie powoduje jakiegoś zwierania styków ze sobą albo na masę. Co prawda to mało prawdopodobne ale skoro awaria wystąpiła po wymianie konkretnych części to i w obrębie nich trzeba szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...