Skocz do zawartości

Dolniak, przerobka na bezolowiowa.


Gość dr.Big
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Za dwa tygodnie odbieram moje MW 750 z warsztatu i maja byc zalozone inne zawory tak, aby mozna bylo tankowac bezolowiowa. Mam pytanie czy moze ktos ma jakies wiadomosci w tym temacie? Czy wystarcza same zawory, czy potrzebne sa tez gniazda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wymienia sie gniazda zaworowe bo to one ulegaja wypaleniu:) Gniazda zaworowe musza byc wykonene ze specjalnego stopu aby sie nie wypalały (kiedys stosowano zawazki ołowiu teraz zwiazki potasu )W sumie mozna jeździć na na benzynie bezołowiowej tylko trzeba raz na 3 tankowania wlac bezyny uniwersalnej .

Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wytłumacz mi co maja prowadnice zaworów do paliwa?

 

róznica między paliwami ołowiowymi i bez są w temperaturze spalania , stąd bezołowiowe powinny miec utwardzane grzybki i gniazda zaworów . - jest to powód dla którego nie wolno stosować zasilania gazem (mają jeszcze wyższą temp. spalania niż benzyna bezołowiowa) do silników przystosowanych do paliw ołowiowych - bo wypala gniazda i brzegi zaworów .

żadne dodatki nie maja na to wpływu - liczy się temperatura spalania i twardość materiału.

jest to jeden z powodów dla którego nie dociera się już gniazd zaworowych ,ale szlifuje do grzybków zaworowych , tak aby zawór podczas pracy nadmiar materiału "zagęścił sie " - przez to staje sie bardziej odporny na wypalanie.

ot i tyle na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do benzyny bezołowiowej to mam juz pewne doswiadczenie. Jakis czas temu tankowalem tylko i wyłącznie benzynę rosyjska bo oczywiscie byla tansza i to o 1 zl na litrze. Nie zastanawiając sie bralem od czlowieka ta benzyne bardzo czesto, po jakims czasie jednak cos zaczelo byc nie tak, strzelal mi ural z wydechow i takie tam. Jezdzilem na tej benzynie okolo 1000 km i w koncu okazalo sie ze jest to bezołowiówka ( dotychczas pewien bylem ze jest to zwykla ołowiowa benzyna o niskim oktanie (ok 92 ) ). Dowiedziawszy sie ze jednak benzyna jest nie takia jaką chcialbym zacząłem znów tankowac w orlenie i moje problemy sie skonczyly. Swiece sie nie przegrzewały, z wydechu nie strzelał i przestał mi silnik przerywac i szarpać. Teraz jest ok, nic mi sie nie powypalało na szczeście.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezołowiowa benzyna silnikowa uniwersalna U-95 stosowana jest do napędu silników spalinowych z zapłonem iskrowym z wyjątkiem silników lotniczych. Przeznaczona jest w głównej mierze dla silników samochodowych nie posiadających gniazd zaworowych wykonanych ze specjalnych materiałów odpornych na zużycie, jednakże może być również eksploatowana w silnikach samochodów wyposażonych w katalityczne konwertory spalin. Posiada wszystkie właściwości benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 95 oraz zawiera dodatki zastępujące ołów, które chronią przez zużyciem gniazda zaworowe, co zostało potwierdzone w tzw. teście RICARDO.

 

A teraz trochę historii:

W połowie lat 30-tych zeszłego wieku ,kiedy pojawiło się zapotrzebowanie na benzyny o wysokiej wartości przeciwstukowej, zorientowano się że czteroetylek ołowiu (jedna z najsilniejszych trucizn) jest dodatkiem znakomicie podnoszącym liczbę oktanową.Znacznie później zorientowano się że związki ołowiu poza podnoszeniem liczby oktanowej spełniały jeszcze jedną funkcję ochraniały zawory przed wypaleniem(przyszpieszone korozyjnie zuzycie zaworów wydechowych).Po prostu osadzały się na zaworach wydechowych pozostawiając ochronną warstwę.

Jak rozwiazano ten problem ano jako że zawory wydechowe to jedyna część silnika narażona na zużycie z tego powodu.Podczas remontu można wymienić zawory wylotowe wraz z gnizadami na zawory przystosowane do pracy w warunkach"bezołowiowych".Pozatym do ochrony antykorozyjnej zaworów potrzebna jest znikoma ilość zwiazków ołowiu.Bez szkody dla silnika mozna tankować na przemian benzyne beołowiowa z ołowiową lub uniwersalną (dodatki potasu) bez potrzeby wymieniania gniazd zaworowych i zaworów.

 

Więc nie chodzi tutaj o temperaturę spalania benzyny.

Co do tankowania ruskiego paliwa Misza to pewnie trafiłeś na benzyne nieźle przechszczoną przez ruskich i dlatego silnik nie był zadowolony z niej.

Pozdrawiam

Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tankowania ruskiego paliwa Misza to pewnie trafiłeś na benzyne nieźle przechszczoną przez ruskich i dlatego silnik nie był zadowolony z niej.

 

Co to to owszem, zauważylem ze ta benzyna jest chszczona. Otworzylem któregoś razy komorę pływakową i widac bylo chamskie plamy wody :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim dnieperku zatarł mi sie zawór wydechowy - w lewym cylindrze. W zakładzie wymienili prowadnice i dodali uszczelniacz - co o tym sądzicie - dobre to rozwiązanie czy nie?

W zakładzie stwierdzili ze za duzo oleju tam jest i się przypala w prowadnicy i stąd przytarcie.

Zrobiłem od tego czasu około 1000 km i jeździ - więc teraz nie wiem - czy robić to w drugim cylindrze - czy zostawić - ponoć prowizorki najtrwalsze ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz używać benzyny uniwersalnej, gdzie związki ołowiu osadzające się na gniazdach zaworowych zostały zamienione bodajże na związki potasu (ale pewności nie mam). Ja jeżdże na tej benzynie i nic złego się z moim MW nie dzieje, poza tym że ostatnio padała mi instalacja k.. mać. :evil2:

Nawet do Yamahy czy BMW leję benzynę uniwersalną. Nie jest tak "sucha" jak bezołowiowa chociaż ma nieco niższą temp. spalania.

 

Ps. w Niemczech można kupić różnego rodzaju siuwaxy do weteranów. Spytam się mojego znajomego co leje do swojej Sahary to podeślę Ci nazwę specyfiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cze

co do zakladania uszczelniaczy na trzonki zaworowe to

ten patent już przerabiałem z miernym skutkiem. Trzxonki zaworowe chodziły w prowadznicach na sucho

i w czasie pracy wydawały przeraźliwy pisk. Po przejechaniu 300 km luz między prowadnicą a trzonkiem był ok. 1 mm. Uszczelniaczy nie zakłada SIĘ DO RUSÓW BO zawory ustawione są poziomo a nie pionowo i sama mgła olejowa nie jest w stanie przecisnąć się przez uszczelniacz.

GORĄCO NIEPOLECAM.

NARA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice robiłem ze 2 lata temu - potem mi zakładano uszczelniacz na wydech i..

 

ostatnio (700km temu) jak sprawdzałem zawory - nalałem benzyny do kanałów - to się pociły, w weekend zdjąłem głowicę - zawór ssący się sam dodatrł - nie puszcza wcale!!!

a z uszczelniacza który był na wydechu został kawałek węgielka.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...