Skocz do zawartości

Yamah YZF 250 Dławienie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam yamahe yzf 250 z 2001. Od początku miałem problem z dławieniem się przy niskich obrotach, gdy już się zbierze na obroty motor dostaje strzała i ciągnie prawidłowo. Oddałem do regulacji i trochę się poprawiło lecz gdy nasączyłem filer powietrza znów dławienie się pojawiło. Gdy założę suchy filtr powietrza jest dużo lepiej jest lekko zmulony na początku ale już nie przerywa jak na filtrze nasączonym. Z tego wynika że ma chyba za mało powietrza lecz regulacją powietrza na gaźniku nie ma większego wpływu na dławienie. W czym może być problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym i jak nasączasz filtr, kto Ci regulował, czy gaźnik był czyszczony, od jak dawna masz motocykl.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z filtrem powietrza to samo miałem w dwusuwie na prawdę dopływ powietrza musi być swobodny.
Czyszczenie gaźnika też nie zaszkodzi, a regulacja najlepiej na kolor świecy.

Yzf to akurat 4T, ale spróbuj dosłownie na chwile wyciągnąć filtr i zobacz.

Edytowane przez kryhol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasączam olejem do tego przeznaczonym (bel ray foam), wlewam około 30 ml do reklamówki rozprowadzam i wrzucam filtr i go sciskam. Moto miał czyszczony gaźnik i był regulowany w profesjonalnym serwisie. Posiadam go koło pół roku . Na suchym filtrze chodzi lepiej czyli bez filtra pewnie jeszcze lepiej by chodził.

Edytowane przez gargamel12321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie maszyny wyposażone w gaźnik Keihin FCR mają ten sam problem.

Problem leży w wyciągniętym łańcuszku rozrządu, pompce przyspieszenia i wycierającym się przez wózek przepustnicy korpusie gaźnika.

W internecie jest kilka sposobów,które poprawiają reakcję na gaz lecz nie eliminują dławienia do końca .

Na początek poczytaj o AP MOD w gaźnikach FCR. Kilka osób w sieci chwali sobie ten patent.Mi osobiście nie pomógł.

 

Borykałem się z tym problemem do momentu zakupu niemal nowego gaźnika,który miał 120 mth przebiegu od nowości i dopiero wtedy problem ustał na dobre.

Po rozebraniu starego gaźnika na atomy zauważyłem dość spore wytarcia w korpusie od ruchów wózka przepustnicy przez co przepustnica przepuszczała lewe powietrze i miałem spory problem z wyregulowaniem gaźnika i pozbyciem się dławienia przy wkręcaniu z wolnych

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się bo kolega chyba porzucił temat a mam podobny problem. Po wpakowaniu się w ciężkie błoto i paru minutach walki moto zaczęło gasnąć na wolnych obrotach. Przed jazdą zmieniałem filtr powietrza i myślałem że może przez to ale po włożeniu starego jest to samo. Luzy zaworowe są chyba w normie, 0.10-0.11 na ssących, 0.26-0.27 na wydechowych.

 

Macie pomysł co to może być? Trochę nie chce mi się wierzyć że mógł się przytrzeć. Jeszcze jedno co zauważyłem to obluzowana rura wewnętrzna w wydechu (Yoshi). Zmienię jeszcze świecę ale poza tym nie mam pomysłu co innego sprawdzić.

 

Pacjent to CRF 250 na wtrysku.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się bo kolega chyba porzucił temat a mam podobny problem. Po wpakowaniu się w ciężkie błoto i paru minutach walki moto zaczęło gasnąć na wolnych obrotach. Przed jazdą zmieniałem filtr powietrza i myślałem że może przez to ale po włożeniu starego jest to samo. Luzy zaworowe są chyba w normie, 0.10-0.11 na ssących, 0.26-0.27 na wydechowych.

 

Macie pomysł co to może być? Trochę nie chce mi się wierzyć że mógł się przytrzeć. Jeszcze jedno co zauważyłem to obluzowana rura wewnętrzna w wydechu (Yoshi). Zmienię jeszcze świecę ale poza tym nie mam pomysłu co innego sprawdzić.

 

Pacjent to CRF 250 na wtrysku.

 

Dioda MIL coś sygnalizuje ?

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie jednak oring mod nic nie dał, próbowałem z różnymi położeniami śrubki regulującej za każdym razem podobnie go dławiło. Pompka działa lecz regulując śrubką nie widziałem różnicy w długości podawania paliwa. W środkowym położeniu śrubki pompka podawała paliwo przez około 0.3-0.5 sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz dyszę wolnych obrotów ?

Zobacz też dyszę leak jet,która odpowiada za ilość paliwa podawaną do pompki przyspieszenie

 

Nr 24 na schemacie https://sklepmoto46.pl/yamaha/czesci-eksploatacyjne?yamaha_category=Motorcycles&yamaha_year=2001&yamaha_model=615&yamaha_schema=25756#scheme

Ps U siebie mam #80,ale to inny rocznik

 

 

Limo,zmiana świecy coś dała ?

Edytowane przez DZIKOWSKI

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzikowski- nie wiem jakie mam ale jak dawałem do regulacji to mechanik mówił że gaźnik nie był rozbierany to podejrzewam ze są wszystkie oryginalne dysze. Ja się za bardzo nie znam na tym to nie chce sam rozbierać gaźnika.

 

heniek 128 - odłączenie czujnika nic nie dało , miałem wrażenie ze jeszcze bardziej go trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc może mechanik nie zrobił tego gruntownie, ja mam teorie jeśli się czegoś samemu nie zrobi to nie wiadomo na czym się stoi.

Żeby dokładnie wyczyścić trzeba rozebrać go na części pierwsze i nawet rozkręcić każdą śrubkę. W moim gaźniku np najwięcej syfu było w gnieździe doprowadzającym paliwo (sitko zawalone syfem).

Edytowane przez kryhol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...