krzysiek9375 Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 (edytowane) Witam. Mam plan w tym sezonie pojeździć pierwszy raz na motocyklu. Zdecydowałem się na Hondę CBF 125. Poszedłem ze znajomym, oglądnęliśmy i sprawa wygląda tak: Fajnie chodzi, równo. Moto jest po szlifie widać, bo tłumik przyrysowany, plastik prawy też (i pęknięty przy śrubie), kierownica lekko wykrzywiona (prawdopodobnie od tego samego uderzenia, bo końcówka kierownicy po prawej jest przetarta). Więc leżał na prawej stronie, ale raczej lekko. Ale piszę to z innego powodu. Wyczailiśmy, że nie świeci kontrolka N - biegu jałowego czy tam luzu. To raz. Dwa to moto nie zapali bez naciśnięcia sprzęgła. Trzy to nie zapali na rozłożonej stopce. Cztery to gdy silnik pracuje, po rozłożeniu stopki zgaśnie. Nie mam pojęcia czy to normalne rzeczy. Niby gaśnięcie jest ok, bo to mogło by zabezpieczać przed jazdą z rozłożoną stopką (chodzi o boczną). Ale gdzieś znalazłem temat jak gość opisał te same objawy, ale nie było rozwiązania. Więc dmucham na zimne i moglibyście powiedzieć co to może być? Czy coś będzie do zrobienia? Dodam jeszcze, że gość przepalał moto przed naszym przyjazdem, bo było świeże błotko i ciepły silnik (możliwe, że chciał ukryć coś co dzieje się tylko na zimnym?). Ogólnie gość nie wyglądał na jakiegoś złego. Jazda próbna bez zarzutu, trwała ok 10min. Moto podobno na wtrysku (gość mówił, nie umiem sprawdzić, więc nic pewnego). Dodam, że nie mam pojęcia, czy odpalanie na sprzęgle to usterka czy ten model tak ma - to samo tyczy się stopki. Padła cena 5k. Pozdrawiam i dzięki Edytowane 5 Lutego 2017 przez krzysiek9375 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 zmarnowałeś czas, jadąc ze znajomym, który jako doradca (Ty nie musisz wiedzieć, ale zabierasz kogoś do pomocy, kto powinien) nie potrafi nawet powiedzieć, czy motocykl ma gaźnik?zapalanie na sprzęgle jest stosowane chyba coraz częściej w nowszych motocyklach. zabezpieczenie na stopce prawdopodobnie również nie jest uszkodzeniem. ściągnij sobie instrukcję użytkowania, sprawdź. do tego nie potrzebujesz pytać na forum, tylko trochę samodzielnościna kolejną wycieczkę zabierz lepszego mechanika, albo umawiaj się na oglądanie w warsztaciejsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vidon Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Jeśli jest wbity luz powinien palić na stopce Wysłane z mojego GT-P3100 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varg Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Uszkodzony czujnik luzu, a nie sama kontrolka. Wszystkie powyższe objawy są standardowe gdy motocykl jest na biegu, a przy uszkodzonym czujniku nie ma informacji, że nie jest: -Rozrusznik kręci jedynie przy wciśniętym sprzęgle-Rozłożona stopka odcina zapłon Cytuj Organizacja wycieczek motocyklowych po Mazurach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek9375 Opublikowano 5 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Witam. Popytałem ludzi z ogłoszeń na olx, którzy wystawili taką Hondę z tego samego rocznika i wychodzi, że normalnie powinna odpalać na biegu neutralnym bez sprzęgła i również na rozłożonej stopce. Gaśnie dopiero przy rozłożeniu stopki na biegu. Wydaje mi się w takim razie, że tylko ten czujnik biegu jałowego, bo elektronika "myśli", że moto jest na biegu więc rozłożenie stopki gasi silnik i nie pozwala odpalić. Dzięki panowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 Z tego samego powodu nie pali się kontrolka luzu. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 24 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 Następnym razem weź na oględziny kogoś, kto chociaż troszkę czai bazę, bo z Twoją wiedzą (z całym szacunkiem) to możesz kupić moto bez oglądania, bo i tak nie znajdziesz usterki. Na 100% jest coś nie tak z czujnikiem luzu, albo jego podłączeniem - jestem prawie pewien, że wystarczy polutować przewód, albo w najgorszym wypadku wymienić czujnik. W tym wypadku wszystkie objawy są w zupełności normalne. Bardzo nie lubię sytuacji kiedy przyjeżdżam i widzę ciepły silnik, dlatego przed oględzinami zawsze zaznaczam, że ma być nie palony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.