Skocz do zawartości

zaciski hamulcowe (bandit)


aziu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

prawdopodobnie mam zapieczone tłoczki co jest powodem szybkiego grzania sie tarczy i zużycia klocow mam pytanko czy jak rozbiore zaciski są tam jakieś oringi albo coś w tym stylu co by trzeba było wymienić. i jak tylko wyczyszcze to wystarczy bedzie działać. Morze jest jakiś sposób aby nie rozbierać zacisków???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Avalon, kto ci takich rzeczy naopowiadal ?

Do czyszczenia zaciskow i tloczkow uzywam tylko plynu hamulcowego i szmaty.

Zadne benzyny, czy rozpusczalniki - zniszcza gume uszczelek.

Bron Boze papier scierny - zostawi w ukladzie drobinki korundu i porysuje tloczki i cylinderki.

Ja robie to tak - odkrecam zaciski od goleni ( po 2 sruby 10 drobnozwojowe ), zdejmuje z tarcz ( u mnie do tego musze sciagnac kolo ) i wyjmuje blachy antywibracyjne, klocki i ich prowadzenia, wreszcie oslony przeciwpylowe tlokow i staram sie wycisnac tloki sama pompa hamulca/ Jest z tym troche zabawy bo nie wychodza rowno, ale wowczas blokuje kawalkami drzewa, te ktore ida za szybko i jak ktorys spozniony zostanie w cylinderku to wyciagam go lapiac za czesc nie siedzaca w cylinderku i wykrecam.

Trzeba to robic delikatnie bo tloki sa b.miekkie. Kazdy z tych zaciskow ( Bandit 600 ) mozna chyba rozkrecic na polowy i wowczas latwiej wyciagnac tloczki, ale trzeba wymienic oringi na laczeniu polowek.

Cylinderki i tloczki myje plynem i wycieram tak dlugo az osady brudu sie rozpuszcza ( zawsze jak do tej pory sie rozpuscily ), po czym skladam ( na plyn ) tloki z cylindrami.

Oczywiscie przed myciem wyjmuje uszczelki, ktore jesli nie sa zdeformowane, moga byc znowu uzyte.

Zwykle oslony przeciwpylowe sa podarte i trzeba je wymienic, ale jak sa OK to tez mozna je uzyc. Prowadnice klockow czyszcze i jesli sa zardzewiale wymieniam - klocki musza przesuwac sie bez przeszkod. Skladam zaciski z blachami i klockami, ustawiam na tarczach i przykrecam do goleni.

To wszystko.

 

Adam M.

 

W tych hamulcach nie ma prowadnic zaciskow - to uklad z plywajacymi tarczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Avalon, kto ci takich rzeczy naopowiadal ?  

Do czyszczenia zaciskow i tloczkow uzywam tylko plynu hamulcowego i szmaty.  

Zadne benzyny, czy rozpusczalniki - zniszcza gume uszczelek.

 

Zapewne słyszałes o czymś takim jak np."Bremsen Rainiger" firmy powiedzmy Wurth lub Brake Cleaner np.STP.

Twierdzisz że te środki uszkadzają gumę? U mnie jakoś ani w samochodzie ani w motocyklu nigdy niczego nie uszkodziły.Za to bardzo dobrze rozpuszczają stary zaschnięty brud i resztki wszelkich smarów.

 

W tych hamulcach nie ma prowadnic zaciskow - to uklad z plywajacymi tarczami.

Pływająca tarcza ma niewiele wspólnego z tym czy zacisk ma prowadnice czy nie.Chodzi raczej o to czy zacisk ma tłoczki z dwóch stron tarczy hamulcowej.Jeśli z jednej to prowadnice muszą byc bo jeden z klocków jest dociskany na zasadzie reakcji.Jeśli Bandit ma tłoczki z dwóch stron, wtedy prowadnic może nie być.

 

po czym skladam ( na plyn ) tloki z cylindrami.

 

Błąd. :!: Płyn hamulcowy jest bardzo higroskopijny, a osłonka przeciwpyłowa nie ochroni dobrze przed wodą. Stąd prosta droga do korozji tłoków .

Tłoki powinno sie składać na specjalną pastę (smar) odporny na płyn hamulcowy, temperaturę i wilgoć. Robi go np.firma Bendix lub Lucas.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandit ma zaciski pływające, dwutłoczkowe - na prowadnice doskonale się nadaje smar grafitowy, który nie dopuszcza wilgoci. Co do papieru ściernego - czasami nie ma wyjścia - jak tłoczek ma widoczne ubytki i jest zardzewiały to warto go lekko przeszlifować drobnym papierkiem, tylko wazne jest że nie powinny zostać resztki materiału ściernego - czystość jest tu bardzo ważna, nic nie moze zostać. Tu bardziej działa nie tyle zeszlifowanie grubości tłoczka, bo jest ono naprawdę mikroskopijne, co załagodzenie zadziorów, które niszczą uszczelnienia. Czasami to działa, niejednoktrotnie trzeba kupić nowe tłoczki bo stare puszczają na uszkodzonych miejscach. Całość składamy przy użyciu specjalnej pasty do zacisków.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje Pawel, spojrzalem do Motofishes i 600 ma rzeczywiscie plywajace dwutloczkowe. U siebie mam Nissiny 4 tloczkowe mocowane na sztywno do goleni, od pierwszej generacji Bandita 1.2, a myslalem ze 600 ma starszy typ 4 tloczkowego taki jak w starych GSXR. My bad, b. przepraszam. Do Avalona:

Zastrzeglem sie ze to moj sposob, jezeli skladacie na smar i czyscicie brake cleaner to swietnie.

Ja robie tak jak powyzej i w przeciagu ostatnich 15 lat tych kilkanascie motocykli ktore robilem nie mialo problemu z korozja tloczkow. Po prostu konserwatysta ze mnie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby sprawdzic jak dziala moja metoda wyjalem wlasnie stare zaciski z mego GS, ktore robilem 5 lat temu i je rozbiore. Jak bedzie jakas korozja pod oslonami to zaraportuje.

Moja niechec do uzywania smaru na warge uszczelki bierze sie stad, ze latwo mozna zostawic go troche za duzo, speckjalnie kiedy sie spieszymy i wowczas staje sie on magnesem dla pylu powstajacego przy pracy klockow.

Jezeli chodzi o plyn to ilosc jaka uzywam do zwilzenia uszczelki jest minimalna - tak zeby tylko tloczek sie przesuwal. Natomiast cala przestrzen miedzy szczytem uszczelki a wglebieniem na wejscie oslony przeciwkurzowej musi byc u mnie czysta i sucha.

Jesli chodzi o te zaciski to jezdzilem na nich 3 sezony, a od 2ch lat leza - jeden niestety trafil pod wylot suszarki i lekko przykorodowal powierzchniowo. Tak ze musze je rozebrac i oczyscic - przy okazji sprawdze czy korozja pojawila sie rowniez na tloczkach.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, chciałem Cie zapytac o jedną sprawe bo masz wieksze doświadczenie a ja mam watpliwości :arrow:

Jak czyściłem przed sezonem zaciski w swojej Kawce to miałem wrażenie że tłoczek wykonany jest brązu. Przynajmniej taki ma kolor ten metal.Pracowałem kiedys na obrabiarkach i miałem do czynienia z metalami kolorowymi stąd moje podejżenia.

Miało by to chyba sens. Brąż świetnie odprowadza ciepło, nie koroduje, jest twardy i ma wspaniałe właściwości cierne.

Spotkałeś sie z czyms takim :?:

A może tłoczek pokryty jest tylko jakąś warstwą tlenków jak np.lagi w niektórych (droższych) motocyklach

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do koloru - nie wiem jak to jest w przypadku tłoczków, ale lagi o podobnym kolorze są pokryte azotkiem tytanu. Teraz wyszła jeszcze nowsza rzecz - lagi pokryte są jakimś czarnym specyfikiem, zapomniałem nazwy - podobno jeszcze lepsze i trwalsze na zarysowania.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozebrałem zaciski wyczysciłem itd. a tarcze nadal mi sie cholernie grzeją (plyn też wymieniłem). Jak postawie moto na stopie centralnej i próbuje zakrecić przednim kołem to idzie dość cięzko a tak nie powinno być jeszcze nie wyminiłem klocków czy to morze mięc wpływ że są jusz dośc zyżyte i dłatego nie odbijają od tarczy tylko cały czas ocierają???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.... a spróbuj wymontować jeszcze raz zaciski z mocowań i pokręć samym kołem bez wspomnianych zacisków,tak na wszelki wypadek.........

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...