Jump to content
Michaelo000

Ograniczenie mocy w Kawasaki ZX-10R

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Pod koniec listopada dosyć spontanicznie stałem się szczęśliwym posiadaczem Kawy ZX10-R z 2005 roku zarejestrowanej na kategorie A2 (w jaki sposób nie wnikajmy :P ). Od paru miesięcy wstecz poszukiwałem sporta 600cm zarejestrowanego na A2,jednak pewnego dnia znajomy zadzwonił do mnie czy nie chciałbym odkupić jego motocykla,ponieważ musi pilnie wyjechać za granice na dłuższy czas a transport motocykla jest nie opłacalny. Bez namysłu zacząłem skakać po różnych portalach aukcyjnych i po tym co tam ujrzałem zrozumiałem,że mam okazję nabyć sprawdzony pewny motocykl w bardzo okazyjnej cenie.

Następnego dnia z samego rana motocykl był już w moim garażu,nie wnikałem nawet w jaki sposób poruszał się tym na kat.A2,po prostu rzuciłem pieniądze na stół,dostałem kluczyki,kwestie prawne załatwialiśmy w późniejszym okresie.

Podczas podróży do domu i pierwszym śmielszym odkręceniu manety (zakończonym nie zbyt bardzo kontrolowanym wheelie i pełnych gaciach :P ) dotarło do mnie co kupiłem i moja pierwsza myśl związana z tym motocyklem to zamiana na jakąś sześćsetkę.

Jednak podczas następnych podróży głównie po mieście motocykl sprawiał wrażenie bardzo wygodnego jak na sporta i głównie z tego powodu zakładam ten temat.Wszystkie motocykle klasy 600 na których jeździłem (przynajmniej sportowe) sprawiały wrażenie małych ciasnych i nie wygodnych,tutaj było co innego.Głównie to spowodowało myśl zblokowania kawy w celu szybszego oswojenia motocykla i większej pewności podczas jazdy na nim.

 

I teraz pytania związane z blokowaniem:

-Jaki mniej więcej byłby koszt ograniczenia mocy w takim sprzęcie,

-Czy blokowanie jest zdrowe dla samego silnika,

-Czy jest możliwość regulacji mocy po zablokowaniu w prosty sposób (bez wizyty u mechanika).

To by było raczej na tyle..

 

Możliwe,że pytania,które zadaje są banalne,ale nigdy nie bawiłem się w takie rzeczy i po prostu nie jestem w temacie więc dziękuje za wyrozumiałość :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazdy jeden szaman po wypowiedzeniu kilku zaklec i kilkukrotnym opluciu Kawy zdlawi Ci go do kat A1 wiec zaden problem

 

Koszt bedziesz musial obgadac z szamanem przelot z Afryki jest troche kosztowny

 

JAk chcesz mniec taniej wykrec dwie swiece - bedzie kat A2, jak wykrecisz 3 swiece bedzie kat A1 i obejdzie sie bez przylotu szamana

 

Dziecko

 

tym potworkiem bedziesz mial prawo poruszania sie za dwa lata o ile wczesniej zdasz kategorie " A "

 

I niegra roli czy ja zdlawisz czy tez nie !

 

P.S. Niema czegos takiego jak rejestrowanie na kategorie, kategorie sie ma lub nie

 

:crossy:

Edited by ks-rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazdy jeden szaman po wypowiedzeniu kilku zaklec i kilkukrotnym opluciu Kawy zdlawi Ci go do kat A1 wiec zaden problem

 

Koszt bedziesz musial obgadac z szamanem przelot z Afryki jest troche kosztowny

 

JAk chcesz mniec taniej wykrec dwie swiece - bedzie kat A2, jak wykrecisz 3 swiece bedzie kat A1 i obejdzie sie bez przylotu szamana

 

Dziecko

 

tym potworkiem bedziesz mial prawo poruszania sie za dwa lata o ile wczesniej zdasz kategorie " A "

 

I nie gra roli czy ja zdlawisz czy tez nie !

 

P.S. Niema czegos takiego jak rejestrowanie na kategorie, kategorie sie ma lub nie

 

:crossy:

Po pierwsze nie chodziło mi o to co sądzisz ani czy mam prawo do "prawo poruszania się tym potworkiem" to już moja indywidualna kwestia na czym jeżdżę na jakiej kategorii itp.

Po drugie jakbyś dokładnie doczytał chodziło mi o blokowanie mocy tylko dlatego że mi się tak podoba nie żeby zarejestrować go na jakąś kategorie.

Po trzecie jakbyś był chociaż trochę w temacie wiedziałbyś że niektóre kraje mają wprowadzone ograniczenia mocy przez co już z fabryki wychodzą np ze zmienionymi mapami zapłonu bo nie mogą przekraczać pewnego limitu.

A po czwarte głupie żarciki zachowaj dla siebie kolego :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzisz w przeciwienstwie do Ciebie nie toleruje gowniazeri ktora sra w pantalony podczas prowadzenia pojazdu i nie jest to absolutnie Twoja kwestia, bo nie poruszasz sie wokol swojej obory czy piaskwnicy.

 

Cos zle zrozumialem ? Nie sadze, mysle, ze to jednak Ty nie wiesz czym piszesz

 

Kawy ZX10-R z 2005 roku zarejestrowanej na kategorie A2

 

Od paru miesięcy wstecz poszukiwałem sporta 600cm zarejestrowanego na A2

 

nie wnikałem nawet w jaki sposób poruszał się tym na kat.A2

 

Misiu, akurat ten temat jest tym czym na zycie zarabiam, bo na codzien uzeram sie wlasnie z takimi jak Ty :icon_mrgreen:

 

I nie pisz prosze o inych krajach, bo nie masz o tym bladego pojecia Zfabryki jednoslady wychodza niedlawione, dlawia je o ile nie generalni dealerzy to Sub dealerzy. I napewno nie zestaw mappingu decyduja o tym, ze mozna sie nimi pruszac majac niepelna Kategorie, bo to wlasnie prawodawca wyelimonowal.

 

Gdybys o tym wiedzial, to nie zadawal bys tu pytan rodem z pierwszej klasy szkoly podstawowej.

 

Kolegow to wybieram sobie sam, Ty do tego kregu nigdy nie bedziesz nalezal.

 

:crossy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to legalne czy nie, ale motokofeina Ci to zrobi na pewno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

I nie pisz prosze o inych krajach, bo nie masz o tym bladego pojecia Zfabryki jednoslady wychodza niedlawione, dlawia je o ile nie generalni dealerzy to Sub dealerzy. I napewno nie zestaw mappingu decyduja o tym, ze mozna sie nimi pruszac majac niepelna Kategorie, bo to wlasnie prawodawca wyelimonowal.

 

 

Jesteś w błędzie, Kawa na np. Framcuski rynek szła już z Akashi z innym kompem. Inna mapa, i nie da się go przeprogramować, trzeba zmienić komputerek.

 

 

wysłane ze smyczy


-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to legalne czy nie, ale motokofeina Ci to zrobi na pewno.

Dzięki za pomoc popytam co i jak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś w błędzie, Kawa na np. Framcuski rynek szła już z Akashi z innym kompem. Inna mapa, i nie da się go przeprogramować, trzeba zmienić komputerek.

 

To moze podziel sie z nami jaka moca dysponuja motocykle na rynek Francuski :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Edited by ks-rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzisz w przeciwienstwie do Ciebie nie toleruje gowniazeri ktora sra w pantalony podczas prowadzenia pojazdu i nie jest to absolutnie Twoja kwestia, bo nie poruszasz sie wokol swojej obory czy piaskwnicy.

 

Misiu, akurat ten temat jest tym czym na zycie zarabiam, bo na codzien uzeram sie wlasnie z takimi jak Ty :icon_mrgreen:

Panu wszechwiedzącemu już dziękuję.Tak wiem wiem upierdliwość to cecha wrodzona Polaków więc życzę wszystkim żeby nie spotkali takiego pana Januszka na drodze jak ten poprawny obywatel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

To moze podziel sie z nami jaka moca dysponuja motocykle na rynek Francuski :icon_mrgreen:

 

:crossy:

 

OK, w poniedziałek, tylko dla jasności to był przykład i ja mówię o ZZR1400 - nie mam pojęcia jak jest w przypadku dychy, ale tez sprawdzę w poniedziałek.

 

Natomiast co do pełnych gaci - trzeba mieć poukładane pod kopułą a nie kastrować potwora. Nikt nie obetnie połowy mocy żeby to po ludzku chodziło.

Edited by Herdi

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natomiast co do pełnych gaci - trzeba mieć poukładane pod kopułą a nie kastrować potwora. Nikt nie obetnie połowy mocy żeby to po ludzku chodziło.

Rozumiem o co Ci chodzi.Na co dzień jestem raczej spokojnym człowiekiem i nie mam z tym problemów.Mój umysł po tamtej nazwijmy to wpadce zakodował że to jest wieelka moc i jedyna rzecz o jakiej myślę podczas jazdy to ostrożnie z gazem.Nie chcę go od razu kastrować o połowę mocy chodzi mi o to żeby złagodzić ten przyrost mocy bo jak narazie to nie jestem w stanie z niej korzystać w 20% nawet wtedy kiedy można.Nie zamierzam też się do niczego zmuszać boo wiadomo jak to się kończy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

OK, w poniedziałek, tylko dla jasności to był przykład i ja mówię o ZZR1400 - nie mam pojęcia jak jest w przypadku dychy, ale tez sprawdzę w poniedziałek.

 

Natomiast co do pełnych gaci - trzeba mieć poukładane pod kopułą a nie kastrować potwora. Nikt nie obetnie połowy mocy żeby to po ludzku chodziło.

 

 

Nie musisz

 

nie pamietam, czy jest to 107 czy 109 KM ( z tego co pamietam ). tipp'uje ze 109. Przynajmniej tak bylo, bo ADAC podaje obecnie 100 KM Sam wiec dedukuj, czy mapping, czy komputer a prawo do prowadzenia z kategoria A"

 

I tu jestes w bledzie, Alpha Technik to robi, motocykl nie wkreca sie na wyzsze obroty co blokuje jego moc i nie szkodzi silnikowi.

 

:crossy:

Edited by ks-rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tu jestes w bledzie, Alpha Technik to robi, motocykl nie wkreca sie na wyzsze obroty co blokuje jego moc i nie szkodzi silnikowi.

 

:crossy:

Do tego wystarczy zablokować manetkę :D


-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tego wystarczy zablokować manetkę :D

 

Ale nie jest zgodne z prawem.

 

:crossy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc bazowa nie może przekraczać 70 kW żeby móc zacząć dławienie pod A2 więc ZX-10R się chyba nie nada żeby go legalnie zdławić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc bazowa nie może przekraczać 70 kW żeby móc zacząć dławienie pod A2 więc ZX-10R się chyba nie nada żeby go legalnie zdławić?

W Polsce w pełni odblokowaną sztukę zarejestrowaną na A nie.

Natomiast francuzi blokowali te motocykle do tych 109km coś koło tego i tak jakby to była ich moc maksymalna na papierze i z takim motocyklem można coś kombinować znam wielu takich którym się to udało i obecnie sam posiadam taką sztukę na a2 z tym że poprzedni właściciel po rejestracji odblokował moc co mi średnio pasuje jak się domyślasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natomiast francuzi blokowali te motocykle do tych 109km coś koło tego i tak jakby to była ich moc maksymalna na papierze i z takim motocyklem można coś kombinować znam wielu takich którym się to udało i obecnie sam posiadam taką sztukę na a2 z tym że poprzedni właściciel po rejestracji odblokował moc co mi średnio pasuje jak się domyślasz

 

 

No to i tak chyba za dużo bo 70 kW to ~95 KM. W razie jakiegoś wypadku jak wezmą sprzęt pod lupę to może być bardzo ciekawie jeśli wyjdą kombinacje, ubezpieczyciel się o swoje upomni :) A swoją drogą - 175 KM na pierwszy motocykl? Ja po blisko 20 latach ujeżdżania motocykli bym czuł ogromny respekt do takiej maszyny i z pokorą odkręcał manetkę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Polsce w pełni odblokowaną sztukę zarejestrowaną na A nie.

Natomiast francuzi blokowali te motocykle do tych 109km coś koło tego i tak jakby to była ich moc maksymalna na papierze i z takim motocyklem można coś kombinować znam wielu takich którym się to udało i obecnie sam posiadam taką sztukę na a2 z tym że poprzedni właściciel po rejestracji odblokował moc co mi średnio pasuje jak się domyślasz

W zadnym kraju czlonkowskim EU nie bedziesz mial prawa poruszac sie zdlawionym.

 

I w dalszym ciagu nie dochodzi do Ciebie, ze motocykla nie rejestruje sie na Kategorie PJ wiec co ma sie udac lub nie udac ?

 

Idzie sie do urzedu komunikacji, przedstawia papiery o wyniku dlawienia i urzad rejestruje, przenosi ja na dowod rejestracyjny. Majac Taki dowod w dalszym ciagu nie masz prawa takim motocyklem sie poruszac po drogach publicznych.

 

Oprocz mocy dochdzi jeszcze wspolczynnik stosunku mocy do wagi ktory w kazdym wypadku jest znacznie przekroczony.

 

Moze zapoznaj sie Najpierw z tym !

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/72015-niszt-kombinirent-dzieciaki/

 

 

 

:crossy:

Edited by ks-rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

No to i tak chyba za dużo bo 70 kW to ~95 KM. W razie jakiegoś wypadku jak wezmą sprzęt pod lupę to może być bardzo ciekawie jeśli wyjdą kombinacje, ubezpieczyciel się o swoje upomni :) A swoją drogą - 175 KM na pierwszy motocykl? Ja po blisko 20 latach ujeżdżania motocykli bym czuł ogromny respekt do takiej maszyny i z pokorą odkręcał manetkę ;)

Może nie pierwszy trochę się pojeździło na mniejszych pojemnościach w każdym razie nie mam się za jakiegoś doświadczonego i ta moc przerasta więc mam wielki szacunek celowałem w 600cm trafił się litr w dobrej cenie dlatego teraz chce go zablokować żeby oswoić się z maszyną.

 

O kwestiach prawnych nie będe dyskutować bo wiadomo że większość ścigów 600cm nie mieści się legalnie w normach a2 nie ma co mówić o 1000cm gdzie tej mocy jest dużo więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jako osoba, która miała w swojej karierze 2 wypadki motocyklowe, jeden z mojej winy, drugi nie z mojej (tak, wypadki, bo w szpitalu leżałem powyżej 7 dni) napiszę Ci tak: nie warto mieć kombinacji w papierach. Po każdym wypadku motocykl był zabierany na dokładne oględziny, sprawa ciągnęła się przez ponad 3 miesiące. Tam wszystko wyjdzie w praniu i potem będziesz miał problemy. Oni dokładnie przejrzą każdy szczegół a debilami nie są bo to rzeczoznawcy z wieloletnim stażem i im kitu nie wciśniesz. O wypadek nie trudno, Ty możesz jechać ostrożnie, powoli i bezpiecznie a znajdzie się ktoś, kto wyjedzie z podporządkowanej i nawet nie zdążysz zareagować ;)

 

Aczkolwiek życzę powodzenia w blokowaniu, może się uda, może się nie uda, nie wiadomo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze jedno pytanko tak z ciekawości:

Za troszkę ponad rok będe mógł zrobić kat A i czy wtedy dałoby się w jakiś sposób przerejestrować ten motocykl z A2 na A?

W sumie nie słyszałem jeszcze o takich przypadkach a jestem ciekawy jak to jest :D

Edited by Michaelo000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...