Skocz do zawartości

Ekonomiczna jazda samochodem


ZIGGI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

he, he, jezeli nie do dechy to w koncu ile ?

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od samochodu i silnika. Jak masz koni i momentu pod dostatkiem, to można wcisnąć. Jak masz silnik od kosiarki to zechla więcej a efekt będzie znikomy.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomiczna jazda to jest płynna i równa.

Bez zbędnego przyspieszania bo to generuje największe zużycie.

Szybko osiągnąć zakładaną prędkość i trzymać.

 

Mi gulf bierze 5.6l ropy jak na trasie jadę zazwyczaj w okolicy 140 z 4 osobami.

Gdy jeżdżę po okolicy/ mieście samemu to 6 z hakiem bo ciężko zrobić eco drajwing

Edytowane przez fincher

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomiczna jazda to jest płynna i równa.

Bez zbędnego przyspieszania bo to generuje największe zużycie.

Szybko osiągnąć zakładaną prędkość i trzymać.

Ja uważam że lepiej jest trochę docisnąć i urwać z przejazdu te kilka czy kilkanaście minut, bo wtedy jest luźnej na drodze co przekłada się znowu na możliwość jazdy bardziej ekonomicznej. Najwięcej się przepala jak z każdej strony ktoś Ci przeszkadza.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie, można zauważyć że spalanie jest zależne od pory dnia.

Jadąc w nocy zawsze spali mniej niż w dzień, dziwne prawda?

Może by tak zakazać jazdy dniem skoro w nocy mniej pali???:)

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mongor, odstawiłeś leki, czy Ci się magia świąt udzieliła?

Nie wiem gdzie Ty żyjesz, ale czy w "zdaleka" nie macie dróg jednokierunkowych z kilkoma pasami ruchu? Chociaż z dwoma? Nie wiem co Cię ciśnie i w co Cię ciśnie, ale jeśli dynamika jazdy to dla Ciebie jest tylko chamskie wyprzedzanie na zatłoczonej drodze dwukierunkowej, to oznacza że na prowadzeniu samochodu znasz się tak samo jak na karpiach. :)

Na samej Modlińskiej w Warszawie, na odcinku 4km można urwać z przejazdu kilka minut. Wystarczy ruszyć ze świateł z pool position i załapać się na następne zostawiając resztę startujących na czerwonym. Warunkiem jest tylko to, żeby nie trafiać na skończone pi*dy na lewym, które nie wiedzą do czego ten pas służy.

Mógłbyś również doprecyzować, czy mówiąc "baranowi", miałeś na myśli mnie? Czy tak ogólnie napisałeś?

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie, można zauważyć że spalanie jest zależne od pory dnia.

Jadąc w nocy zawsze spali mniej niż w dzień, dziwne prawda?

Może by tak zakazać jazdy dniem skoro w nocy mniej pali??? :)

 

Bardzo prosta sprawa ....... temperatura powietrza ma duży wpływ na spalanie ........ no i w nocy mniej aut.

 

p.s. W trasie wystarczy spokojnie wyprzedzać, bez gazowania, "skakania", zajeżdżania i spalanie niskie a czas taki sam jakby się "szalało"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

temperatura powietrza ma duży wpływ na spalanie .

 

ja myślę że raczej niewielki , bez przesady mamy 21 wiek , auta mają wielopunkt z czujnikami w dolocie , nwet w astrze 1 wtrysk bierze poprawkę na temp powietrza podając paliwo a co dopiero w jakimś skomplikowanym wielopunkcie......

 

duży wpływ to może mieć w kaszlaku skodzie 105 czy ogarze 200 ale takich już nie ma.......

 

Wygląda to wtedy tak. Wjechał na siłę, chociaż tak nie uważa, pomimo tego że kierowca z przeciwka mało majtek nie zabrudził, no ale nic się nie stalo. Przecież jedziemy dalej. Ten, któremu zajechał drogę, hamuje. Ten, drugi za nim, też, trzeci widzi światła stopu i i znów, 4,5,6,7, ....100. Baranowi jednak sie wydaje, że nadrobił na 15 km 15 min. Prawda jest taka, że powkurwiał wszystkich, a tak naprawdę jest 1,5 sekundy wcześniej niż gdyby jechał normalnie jak cała reszta.

 

nic dodać nic ująć :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do otwierania przepustnicy tez sie zgadzam, jak napisal kolega kilka pieter wyzej cos kolo 75% zdaje sie byc optymalne jesli chodzi o ekonomiczna jazde.

Wazne zeby wszystkie manewry wykonywac plynnie, zdecydowanie, dostosowujac biegi do obrotow- czyli utrzymujac je w granicy maksymalnego momentu.

 

Co do eko. jazdy na to sklada sie wiele czynnikow, wiekszosc chyba juz padlo, ale mozna jeszcze kombinowac z cisnieniem w oponach- zawsze pare groszy do przodu.

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...