Skocz do zawartości

Traja VS ATV


Spaliniarz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od zawsze mnie nurtowało jak wygląda jazda taką trajką w warunkach terenowych w porównaniu do kłada jest łatwiej ? trudniej ? kiedyś widziałem na zawodach jak gość jeździł big redem ale jakoś nie dawał oznak szału , jak tym się skręca tak jak quadem ? łatwo wydachować ? Da radę latać szybko bokiem ?

Edytowane przez Spaliniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

do kłada jest łatwiej ?

 

trudniej :D

 

 

jak wygląda jazda taką trajką w warunkach terenowych

 

generalnie wygląda to jak taniec wynajętych masażystek na wieczorze kawalerskim -dużo kręcenia dupą , cały czas musisz balansować masą ciała , oprócz prawo lewo , to przód tył , bo bardzo chętna do gumy i niechętna do skrętu :D

 

 

jak tym się skręca tak jak quadem ?

 

W serii to jak nie przeniesiesz masy ciała do skrętu to quad nawet gówniany chiński bażant który jest wąski jak w tali chuda bez chłopa z slk z lublina to on Ci wybaczy najwyżej lekko podniesie koła albo niekoniecznie pojedzie tam gdzie chcesz a trajka nie wybaczy ci żadna i będzie rolka

 

 

łatwo wydachować

 

trudniej chyba oddychać niż tym dachować :D

-raz przy zjazdach pod kątem ( nie prostopadle do podłoża pod skarpą )

-dwa przy podjazdach zawsze

-trzy przy szybkim źle wziętym zakręcie

-cztery przy szybkim źle przyjętym hamowaniu

 

czyli w zasadzie zawsze łatwo fiknąc

 

 

Da radę latać szybko bokiem ?

 

serią w mojej opini nie da się :D choćby dlatego że zarówno napierdalacz spod znaku instrumentów jak i spod skrzydeł w serii do końca produkcji miały na tyle typowe balonowe ogumienie , czyli opona miała kształt jędrnego cyca ( tylko sutków dużo ) więc była duża ( duży prześwit , wysoko ) miała w sumie małą powierzchnię styku z glebą i była w sumie wąska , dlatego do mx zakładało się bardziej ,,kwadratowe '' opony na mniejszym kole a szerszym , do tego dystanse i szersza ośka i wtedy z odrobiną techniki da się zapodać drift zawstydzający quada

 

Ja 2 lata śmigam a mam ze 3 ( dobry rok stała bo nie umiałem jej zrobić ) ATC250R 1984 która tak powinna wyglądać w oemie

http://www.offroadvintage.com/USERIMAGES/ATC250R_1984_US_3.jpg

 

no a moja jest generalnie mocno zgruzowana

IMG_3389.jpg

z ziomkiem na niej .... no ale widać porównując te 2 foty o co chodzi z kołami , jeszcze przydałaby się oś dłuższa albo dystanse ale nie mam bo .........nie weszła by mi na szerokość do auta :laugh:

 

teraz niestety tłok się zjarał o

IMG_3394.jpg

 

i musi grzecznie poczekać na remont bo najpierw muszę quada yamahę blastera złożyć :D

 

najfajniejsza w całokształcie moim zdaniem jest tri-z250 , najlepiej dostępne graty ( zbliżony piec do yz , dzika jak niewyżyta nimfomanka , do tego typowa ch-ka crossowego 2T , zero dołu , nagle strzał jak z podtlenku i potwornie dzika góra ) najmocniejsza , najlepszy zawias , choć hamurbery na 3wheeleworld.com twierdzą że arc250R po lificie czyli 85 albo 86 chłodzona cieczą połyka wszystko jak spragniona awansu sekretarka w korpo , jest jeszcze tecate 3 czyli kxt250 tam masz praktycznie piec kx 250 też cholernie mocne i dzikie ale chla jak ja , plus jakieś totalne egzotyki nie do kupienia ( kiedyś na allegro była z piecem RM500 wykonana przez jakąś manufakturę za grosze żałuje że nie wziąłem :D ) albo polaris sport 3 czyli 2t w automacie w traji i inne takie raczej do zobaczenia w google niż na olx.

 

Frajda nie z tej planety szczególnie gumowanie -nie ma lepszego sprzętu do gumy, lekki przód , dużo mocy , dupa na 2 kołach czego chcieć więcej do lansu ? quad ma dupę na 2 kołach ale przód ma ciężki , a motocykl ma dupę na jednym kole i może glebnąć na bok a tu masz jak w salonie ery :D

 

ale w sumie -nie wjedzie tam gdzie quad i nie wjedzie tam gdzie motocykl :D

o ile plusy nad motocyklem sa oczywiste tak sensowne plusy nad quadem to jedynie niższa masa i szerokość w serii -wjedzie tam gdzie quad na szerokość nie wjedzie ...

 

Najszybszym środkiem lokomocji w offrodzie jest był i będzie motocykl , najszybszy w zakręcie i na prostej ale mnie miłośnikowi piachu po piachu ponad2kołowcem się jeździ po prostu lżej , mniej siły tracisz na walkę z kierownicą a nie rozwijam takich prędkości żeby trajka była dla mnie wolniejsza od moto, teraz sobie squadam quada bo mam zajawkę na jakieś lajtowe starty w CC gdzie niestety trajką nie mogłem bo ani to motocykl ani quad :D

 

,,Na dzielni'' zasłyszałem że traja jest zajebistym treningiem przed quadem -uczy dlaczego trzeba kręcić dupą jak spragniona łatwiej kasy panna, u nas był gościu co chyba 2 lata latał na seryjnej tri-z 250 na balonie z tyłu bez dystansów , jak wsiadł na raptora 660 po tej pierdzącej żabie to chłopaków z licencjami na CC łoił w zakręcie jak polacy krzyżaków pod grunwaldem gdzie raptor 660 w sumie do CC jest gówniany ( ciężki i w dobie quadów z silnikami 450 4T wcale nie taki mocny , zawias też w polu przy tym co jest teraz )

 

natomiast jak z trajki wsiądziesz na moto to jest masakra -człowiek oduczony że przód myszkuje w piachu czy w błocie i całość może glebnąć na bok przy prostym torze jazdy i całuje matkę ziemię jakby w grze wstępnej dobrego pornosa aktor aktorkę więc latać na traji żeby potem wsiąść na moto kiepski pomysł moim zdaniem :D

 

W sumie jak wsiądziesz na traję z moto też -mnie 2 razy nogę oskalpowała do kości prawie bo jak mi się zaczęła przechylać to odruchowo wystawiłem nogę zapominając że z tyłu mam 2 koła :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe no teraz widze dlaczego na jutubie tylko filmy jak walą na koło albo jeżdżą po prostej bąki też ktoś tam kręci ale prawie głową do ziemi dotyka żeby przechył był . odpuszcze jednak temat bo miałem zamiar tylko latać bokiem po płaskim a myślałem nad trają bo mniej roboty niż przy quadzie.

Edytowane przez Spaliniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

bo mniej roboty niż przy quadzie.

 

no jest sporo :D

ja teraz quada squadam to przód to w sumie jeszcze gorszy niż w samochodzie :D wahacz górny , wahacz dolny w nich tulejki na kalamicie jak ktoś nie dba to wszystko do roboty i wyciąganie w ognisku albo pod palnikiem albo na indukcyjnej :D , amory 2 sztuki , końcówki drążków ( do quadów drogie są szatańsko , mniejsza końcówka jak w maluchu a 50 zł sztuka , boję się sprawdzić ile do raptora choćby ) ustawianie zbieżności , siły hamulców żeby nie ściągało przy hamowaniu , sworznie, 2 opony i w sumie 4 łożyska kół jest z tym roboty i kosztów, nie mówiąc że to są takie mory których samemu nie zrobisz tanio a lagi motocyklowe jak najbardziej ....

 

a w traji masz 2 motocyklowe lagi i jak to jankesy mówi HUB czyli po naszemu chyba piasta do koła quadowego z łożyskami i uszczelniaczami

 

 

odpuszcze jednak temat

 

a tam nie wsiadłeś a się zesrałeś , tri-z albo atc , tokarz nie strugnie z 10 cm na stronę dystansu , atc ma typowy często spotykany quadowy rozstaw śrub felgi ( 4x110 ) więc pasują np zajebiście szerokie koła od ltz czy innego popularnego quada i kręcisz bąki jak po leczu a jak tri-z m inny to niech ci tokarz na dystansach zrobi przejście na 4x110 albo 4x112 jak dobrze kojarzę ( banshee i yamaha blaster ) i te koła bierz a mocy w takim 2T ci wystarczy :D zawias ok , byle poszerzyć i zrezygnować z oemowskich jajek

 

 

Fajne sliki w tym bugu :D

 

no gościu przedemną nim je*ał kapory do felgi , aż kolektor wydechowy świecił i przez to silnik zaorał , pije olej , upg ma wyjebaną i jego koniec jest bliski jak niemców w niemczech , a kapcie ja teraz zapodałem jodłe i jest niebo lepiej

 

a kupiłem te

http://allegro.pl/2-x-6-5-80r13-opony-bieznikowane-terenowe-bargum-i5940179888.html

zajebista sprawa są ciut węższe od 165/70 R13 ale bieżnik robi robotę w piachu i błocie :D

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pali pewnie jeszcze więcej , a zabieraki i przeguby co ile strzelają ?

 

na 100km to wychodzi jakieś 15l benzyny , 1.7l oleju i 2l wody do chłodnicy :D

 

nie no ten silnik jest już tak zgruzowany że jest bardzo słaby i narazie zabieraki i przeguby jedne od kupna, ale nie powiem od kiedy kupiłem jodełki staram się nie strzelać ze sprzęgła :D

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe no teraz widze dlaczego na jutubie tylko filmy jak walą na koło albo jeżdżą po prostej bąki też ktoś tam kręci ale prawie głową do ziemi dotyka żeby przechył był . odpuszcze jednak temat bo miałem zamiar tylko latać bokiem po płaskim a myślałem nad trają bo mniej roboty niż przy quadzie.

Jak chcesz bokiem trajką to nie te filmy na jutube oglądasz :P

 

Enduro kanał na YouTube: https://www.youtube.com/user/PrzYm

EXC 200 -> EXC 300

TDM 850

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...