Skocz do zawartości

Kilka pytań odnośnie sportu motocyklowego


Adix7858
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Mam kilka pytań odnośnie sportu (motocykl jakim zamierzam jeździć to Suzuki gsx-r srad 600).

 

Jeżeli napiszecie że powinienem zbierać doświadczenie i jak najwięcej jeździć docenie to, gdyż zamierzam wystartować dopiero wtedy, gdy nabiorę doświadczenia z maszyną.

 

1.Skrzynia biegów. Czy jej odwrócenie w czymś pomaga?

2. Zmiana biegów.

a) Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy też nie (i czy robić to z przegazówką)

b) Opłaca się zaopatrzyć w quickshifter czy jest to zbędny wydatek, który mogę przeznaczyć na opony?

3. Na kolano schodzić ostrożnie czy może od razu starać się uzyskać odpowiedni kąt nachylenia?

4.Licencja. Czy jest potrzebna do wzięcia udziału w zawodach?

5. Czy czas na Torze Poznań poniżej 1:50 można uznać za dobry?

6. Przygotowanie kondycyjne. Czy jest ważne i w jaki sposób można je poprawić.

Edytowane przez Adix7858
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1:50 jak nie wiesz jak się biegi zmienia?

 

Powodzenia ;). Lepiej zrób jak Limo napisał, albowiem mądrość wielka w jego poście tkwi.

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1:50 jak nie wiesz jak się biegi zmienia?

 

Powodzenia ;). Lepiej zrób jak Limo napisał, albowiem mądrość wielka w jego poście tkwi.

jeśli skuterem zrobił to 1:50 to chyba jest talent ;)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro został zauważony to droga do sukcesu stoi przed nim otworem :D

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę zupełnie poważnie - jeśli pytasz o schodzenie na kolano to nie zaczynaj od srada. Nauka pójdzie DUŻO szybciej na jakiejś 250-ce a i w pucharze Moto3 bedziesz mógł wziąć udział. Same plusy.

Planowałem schodzić na kolano zaczynając od 125, ale i 250 może być idealne.

 

 

1:50 jak nie wiesz jak się biegi zmienia?

Wiem jak się zmienia biegi na drodze (Przykład: Droga do pracy). A do końca nie wiem jak to robić na torze (chodzi mi o to czy lepiej ze sprzęgłem i przegazówką czy bez sprzęgła)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tirami jeździsz że przegazówkę robisz?

 

Quasimodoo

 

Musze Cie skarcic :icon_mrgreen: a zarazem spytac o roznice przedazowki a miedzygazu :icon_mrgreen:

 

Po prostu lubie czasami wsadzic kij w mrowisko :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek odwróć biegi i zmieniaj normalnie. Szkoda skrzyni.

 

Bierz Rinasa za przykład - on juz zszedł poniżej 1:40 na 600-ce ale żeby dojść do takiego poziomu to nie można tracić czasu na przegazówki. Zbijasz po kilka biegów na raz na wcisniętym sprzęgle a resztę robi antyhop. Tylko po pierwsze trzeba go mieć a po drugie trzeba sie liczyc z dużo wiekszym zużyciem skrzyni.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegi normalnie się zmienia, po jednym, jak za bardzo zarzuca dupą to wtedy międzygaz, do wyczucia wszystko.

Odwrócenie pomaga w szybszym wrzucaniu biegów, szczególnie w zakręcie. Można bez tego żyć, ale łatwiej na odwróconej.

1:49 robiłem Cebrą 600 z 99 roku, jakieś 3 lata temu, patrząc z perspektywy czasu, uważam że jak na 600 ccm nie jest to dobry wynik. Okolice 1:45 uważam za ok jak na tak wiekowe sprzęty.



Odnośnie przygotowania kondycyjnego to jeżeli mówimy o pucharze polski to wystarczy jeździć częściej niż raz na miesiąc. 10 okrążeń jest do zrobienia. Mówimy tu o normalnym trybie życia z odrobiną ruchu i braku nadwagi.

Strony internetowe i aplikacje www: www.seeyou.net.pl

Automatyzacja produkcji, kartoniarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała klasa Moto2 tak robi, wystarczy przyjrzeć się lewej nodze na dohamowaniach, a silniki mają seryjne od cebry. Na onboardach Rinasa nie widać nogi ale takie miałem wrażenie ze słuchu.

To by było bez sensu, bo przecież zrzucasz biegi również po to, żeby hamować silnikiem. Jeżeli nie puszczasz sprzęgła między kolejnymi przełożeniami, to nie hamujesz silnikiem. Różnica jest kolosalna i wie o tym każdy, komu wejdzie przez przypadek luz na hamowaniu. Nawet Ci, którzy używają tylnego hamulca mają pełne gacie w takich sytuacjach. Tak jak mówi Yuby - zrzucasz biegi i przy każdym puszczeniu sprzęgła antyhopping niweluje uślizg tylnego koła. Dlatego antyhopping powinno się ustawiać pod własny styl jazdy, ale taki level ma w Polsce pewnie jakieś 10 osób ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...