Borasek5 Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 (edytowane) Witam :)Jestem posiadaczem małej YBRy w wersji na gaźniku (2005 r.). Ostatnie dwa lata służyła mi głównie do nauki mechaniki (dzięki "inteligencji" poprzednich właścicieli) oraz do przemieszczania się do szkoły, czy w niedalekie trasy (najdalej ostatnio 200 km w jeden dzień). Zrobiłem nią łącznie około 7000 km. Wiele się nauczyłem na takim "podwórku", jednak chciałbym użyć motocykla także w dalsze trasy, głównie dlatego, że jest wygodny, mały i najzwyczajniej lubię nim jeździć :)Jednak tutaj pojawia się dodatkowa kwestia: nie chciałbym motocykla męczyć, dlatego ostatnio myślałem, jak by tu zrobić tak, żeby Yamaha przy takich samych obrotach osiągała większą prędkość. Pierwsza myśl? Zmiana rozmiaru zębatek :)Oryginalnie rozmiar zębatek prezentuje się tak: 14/45Natomiast ja chcę to zmienić na 16/43.Dlaczego? Otóż przy obrotach około 6200 w tym momencie prędkość licznikowa wynosi +/- 75 km/h.Natomiast przy zębatkach 16/43 przy 6200 rpm, prędkość licznikowa powinna wahać się w granicach 90 km/h.Co za tym idzie, nie muszę kręcić moto do 8,5-9k rpm, żeby uzyskać przyzwoitą prędkość na dajmy na to drodze ekspresowej, czy poza terenem zabudowanym.Jednak mam do Was kilka pytań:1. Czy przy ustawieniu 16/43 nie będzie problemu, by ruszyć z jedynki bez "dławienia się"?2. Czy elastyczność biegów drastycznie zmaleje?3. Czy w tym wszystkim powyższym są jakieś błędy myślowe, bądź jakiekolwiek inne, których ja nie dostrzegam?4. Jak innymi metodami delikatnie zwiększyć prędkość przelotową bez ruszania silnika? Większy gaźnik? (Tylko bez odpowiedzi, że większe moto, gdybym chciał większe i miał na to środki i czas na zrobienie prawka, to nie byłoby tego tematu :P ) Dodam, że nie jestem zawodowcem, a wszystko co napisałem powyżej jest na razie totalnie hipotetyczne, bo nie wiem czy to ma szanse powodzenia :)Proszę o Wasze rady ;> Edytowane 6 Października 2016 przez Borasek5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Pobaw się tą stroną: http://www.gearingcommander.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 to nie pojedzie Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borasek5 Opublikowano 6 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 (edytowane) Właśnie się bawiłem, sorry, nie wspomniałem o tym w poście :/Z niej wiem, że zyskam mniej więcej tyle ile napisałem w pierwszym poście :)Natomiast chciałem wiedzieć czy jakoś drastycznie wpłynie to na to ruszanie z jedynki czy elastyczność biegów, no i czy gdzieś w moje myślenie nie wkradł się błąd :Dto nie pojedzieA jaśniej? :P Konkretnie chodzi mi o to, że w tym momencie - jak na "125" - przyspieszenie jest satysfakcjonujące, więc mógłbym go sobie nieco oszczędzić, a w zamian właśnie zmniejszyć obroty do pożądanej prędkości. Edytowane 6 Października 2016 przez Borasek5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 (edytowane) Tak się składa, że kiedyś miałem YBR 125 z 2005r. :biggrin: W tym motocyklu przełożenia są dobrane optymalnie. Z moją wagą 100kg to ten motocykl osiągał 100km/h tylko w pozycji pochylonej, w wyprostowanej max. 90. Wyprostowany pod wiatr 80km/h, pod wiatr i pod górkę 70 :banghead: .Chcesz o dwa ząbki z przodu więcej a z tyłu dwa mniej?! Ten pomysł nie ma szans na powodzenie.Jeśli wstawisz zębatkę przednią 16z zamiast 15z to jedyne co możesz zrobić. Nastaw się jednak na mozolne rozpędzanie, bezwietrzną pogodę i równinny teren. Nie oszukuj się z 10,4KM - 80km/h to maksymalna prędkość przelotowa.... Edytowane 6 Października 2016 przez samolot Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Przejechałem tym motocyklem niemal 50 000 km-ów ( :D ). Zmiana przełożeń w kierunku większej prędkości nie ma sensu. Ten motocykl po prostu jest za słaby. Chłopaki z Yamahy dobrali przełożenia idealnie do tego silnika (nawiasem mówiąc, to włoska jednostka Minarelli :) ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borasek5 Opublikowano 6 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Dzięki za pomoc :D Chyba utwierdziliście mnie w przekonaniu, że jednak nic z tego xD Tak się składa, że kiedyś miałem YBR 125 z 2005r. :biggrin: W tym motocyklu przełożenia są dobrane optymalnie. Z moją wagą 100kg to ten motocykl osiągał 100km/h tylko w pozycji pochylonej, w wyprostowanej max. 90. Wyprostowany pod wiatr 80km/h, pod wiatr i pod górkę 70 :banghead: .Chcesz o dwa ząbki z przodu więcej a z tyłu dwa mniej?! Ten pomysł nie ma szans na powodzenie.Jeśli wstawisz zębatkę przednią 16z zamiast 15z to jedyne co możesz zrobić. Nastaw się jednak na mozolne rozpędzanie, bezwietrzną pogodę i równinny teren. Nie oszukuj się z 10,4KM - 80km/h to maksymalna prędkość przelotowa....O ile się nie mylę, to ja osiągam dokładnie te same prędkości przy takich samych pozycjach i takich samych warunkach XD .......Ale z drugiej strony nie byłbym sobą, gdybym nie spróbował :P Wymienię tylko przednią z 14 ząbków na 15 bądź 16 - nie jest to jakiś kosmiczny koszt, na tyle mnie stać a i wymiana takiego elementu nie pochłania dużo czasu. Kupię, zamienię, sprawdzę i dam znać :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.