Skocz do zawartości

YBR 125 zwiększenie prędkości przelotowej poprzez optymalizację zębatek


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Jestem posiadaczem małej YBRy w wersji na gaźniku (2005 r.). Ostatnie dwa lata służyła mi głównie do nauki mechaniki (dzięki "inteligencji" poprzednich właścicieli) oraz do przemieszczania się do szkoły, czy w niedalekie trasy (najdalej ostatnio 200 km w jeden dzień). Zrobiłem nią łącznie około 7000 km. Wiele się nauczyłem na takim "podwórku", jednak chciałbym użyć motocykla także w dalsze trasy, głównie dlatego, że jest wygodny, mały i najzwyczajniej lubię nim jeździć :)

Jednak tutaj pojawia się dodatkowa kwestia: nie chciałbym motocykla męczyć, dlatego ostatnio myślałem, jak by tu zrobić tak, żeby Yamaha przy takich samych obrotach osiągała większą prędkość. Pierwsza myśl? Zmiana rozmiaru zębatek :)

Oryginalnie rozmiar zębatek prezentuje się tak: 14/45

Natomiast ja chcę to zmienić na 16/43.

Dlaczego? Otóż przy obrotach około 6200 w tym momencie prędkość licznikowa wynosi +/- 75 km/h.

Natomiast przy zębatkach 16/43 przy 6200 rpm, prędkość licznikowa powinna wahać się w granicach 90 km/h.

Co za tym idzie, nie muszę kręcić moto do 8,5-9k rpm, żeby uzyskać przyzwoitą prędkość na dajmy na to drodze ekspresowej, czy poza terenem zabudowanym.

Jednak mam do Was kilka pytań:

1. Czy przy ustawieniu 16/43 nie będzie problemu, by ruszyć z jedynki bez "dławienia się"?

2. Czy elastyczność biegów drastycznie zmaleje?

3. Czy w tym wszystkim powyższym są jakieś błędy myślowe, bądź jakiekolwiek inne, których ja nie dostrzegam?

4. Jak innymi metodami delikatnie zwiększyć prędkość przelotową bez ruszania silnika? Większy gaźnik? (Tylko bez odpowiedzi, że większe moto, gdybym chciał większe i miał na to środki i czas na zrobienie prawka, to nie byłoby tego tematu :P )

 

Dodam, że nie jestem zawodowcem, a wszystko co napisałem powyżej jest na razie totalnie hipotetyczne, bo nie wiem czy to ma szanse powodzenia :)

Proszę o Wasze rady ;>

Edytowane przez Borasek5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się bawiłem, sorry, nie wspomniałem o tym w poście :/

Z niej wiem, że zyskam mniej więcej tyle ile napisałem w pierwszym poście :)

Natomiast chciałem wiedzieć czy jakoś drastycznie wpłynie to na to ruszanie z jedynki czy elastyczność biegów, no i czy gdzieś w moje myślenie nie wkradł się błąd :D



to nie pojedzie

A jaśniej? :P

 

Konkretnie chodzi mi o to, że w tym momencie - jak na "125" - przyspieszenie jest satysfakcjonujące, więc mógłbym go sobie nieco oszczędzić, a w zamian właśnie zmniejszyć obroty do pożądanej prędkości.

Edytowane przez Borasek5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że kiedyś miałem YBR 125 z 2005r. :biggrin: W tym motocyklu przełożenia są dobrane optymalnie. Z moją wagą 100kg to ten motocykl osiągał 100km/h tylko w pozycji pochylonej, w wyprostowanej max. 90. Wyprostowany pod wiatr 80km/h, pod wiatr i pod górkę 70 :banghead: .

Chcesz o dwa ząbki z przodu więcej a z tyłu dwa mniej?! Ten pomysł nie ma szans na powodzenie.

Jeśli wstawisz zębatkę przednią 16z zamiast 15z to jedyne co możesz zrobić. Nastaw się jednak na mozolne rozpędzanie, bezwietrzną pogodę i równinny teren. Nie oszukuj się z 10,4KM - 80km/h to maksymalna prędkość przelotowa....

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem tym motocyklem niemal 50 000 km-ów ( :D ). Zmiana przełożeń w kierunku większej prędkości nie ma sensu. Ten motocykl po prostu jest za słaby. Chłopaki z Yamahy dobrali przełożenia idealnie do tego silnika (nawiasem mówiąc, to włoska jednostka Minarelli :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc :D Chyba utwierdziliście mnie w przekonaniu, że jednak nic z tego xD

 

Tak się składa, że kiedyś miałem YBR 125 z 2005r. :biggrin: W tym motocyklu przełożenia są dobrane optymalnie. Z moją wagą 100kg to ten motocykl osiągał 100km/h tylko w pozycji pochylonej, w wyprostowanej max. 90. Wyprostowany pod wiatr 80km/h, pod wiatr i pod górkę 70 :banghead: .

Chcesz o dwa ząbki z przodu więcej a z tyłu dwa mniej?! Ten pomysł nie ma szans na powodzenie.

Jeśli wstawisz zębatkę przednią 16z zamiast 15z to jedyne co możesz zrobić. Nastaw się jednak na mozolne rozpędzanie, bezwietrzną pogodę i równinny teren. Nie oszukuj się z 10,4KM - 80km/h to maksymalna prędkość przelotowa....

O ile się nie mylę, to ja osiągam dokładnie te same prędkości przy takich samych pozycjach i takich samych warunkach XD

 

 

.......

Ale z drugiej strony nie byłbym sobą, gdybym nie spróbował :P Wymienię tylko przednią z 14 ząbków na 15 bądź 16 - nie jest to jakiś kosmiczny koszt, na tyle mnie stać a i wymiana takiego elementu nie pochłania dużo czasu. Kupię, zamienię, sprawdzę i dam znać :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...