Skocz do zawartości

Opony wielosezonowe.


HARPAGAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co do opon,

 

jak brakuje opon mozgowych,  to niestety i klejace sie opony nie pomoga ! 

 

🙂

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tommo napisał:

Opony mózgowe nie maja nic wspólnego z poziomem inteligencji.

Ja powiem tak. Oszczędzanie na oponach, to chyba najgłupsze co można zrobić z samochodem. Motocyklem tym bardziej...

Tomek, w motocyklowych nie stosuje sie opon powtornie bieznikowanych  🤣

Raz mi handlarz wcisnal jakies chinole ale popierwszej probie gdy doopa chciala mnie wyprzedzic ( wlasna doopa ) poszly na smietnik.

Obecnie od 5 lat jezdza na nowo bieznikowanych made in Germany i jestem b. zadowolony.

Opony sa bardzo przewidywalne i dobrze daja znac kiedy skonczy sie granica przyczepnosci.

 

🙂

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, cezsek napisał:

Sam mózg jako taki, też nie za wiele.

Ponoć są jakieś badania, które określają ścisły związek miedzy inteligencją a masą tkanki mózgowej organizmów żywych.

22 minuty temu, ks-rider napisał:

 

Obecnie od 5 lat jezdza na nowo bieznikowanych made in Germany i jestem b. zadowolony.

Opony sa bardzo przewidywalne i dobrze daja znac kiedy skonczy sie granica przyczepnosci.

 

🙂

Być może...ja miałem raczej przykre doświadczenia z bieżnikowaną oponą.

Wyjątkiem były Extreme Vr2 do użytku typowo torowego. Świetnie sie spisywały. Ale to były opony na sezon i do śmietnika.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, IZO napisał:

Sorry jeśli uznałeś mój post za podważanie twoich doświadczeń. Nie o to mi chodziło 🙂 chciałem tylko wtrącić swoje 3 grosze 😛

Ależ skądże, właśnie przyjemnie mi się dyskutuje i wcale tak go nie odebrałem.

7 godzin temu, Tommo napisał:

 

Ja powiem tak. Oszczędzanie na oponach, to chyba najgłupsze co można zrobić z samochodem. Motocyklem tym bardziej...

Kupienie dobrych opon wielosezonowych wcale nie jeste oszczędzaniem na oponach a na zbędnych manewrach i przechowywaniu drugiego kompletu. Tanie nie są a ludziki w stanowczej większości zamiast kupić dobre opony wielosezonowe kupują tanie zimowe i letnie co paradoksalnie wcale nie jest lepsze.
 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ks-rider napisał:

Obecnie od 5 lat jezdza na nowo bieznikowanych made in Germany i jestem b. zadowolony.

KS, to jest w sumie zrozumiałe z racji Twojej profesji.

Ile kilometrów rocznie nabijają Ci kursanci?

15 minut temu, _Monter_ napisał:

Kupienie dobrych opon wielosezonowych wcale nie jeste oszczędzaniem na oponach

Pewnie zależy od człeka i sytuacji - bo można z oszczędności kupić jakies budżetowki i jeździć na nich dopoki nie zrobisz z nich slicków. 😄

Ja pierwszy raz w życiu kupiłem wielosezonowki, glównie z dwoch powodów:

1) Aby sie nie pie**olić z wymiana opon, ich przechowywaniem i jeżdżeniem na wulkanizacje (jedynie rotacja co jakiś czas)

2) Opony ida do auta, które jeździ na krotkich odcinkach (głównie zona na zakupy czy do kosmetyczki), także spelnia idealnie warunki dla wielosezonówek.

Na wozie z większym kopytem mam dwa komplety. Nie planuję tam dawać wielosezonów, choć mnie kusiło.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Tommo napisał:

Być może...ja miałem raczej przykre doświadczenia z bieżnikowaną oponą.

Moj pierwszy kontakt z nowobieznikowana mial kontakt w 1988 roku w Grudniu. Przejechalem sie z gdanska do Zakopanego i z powrotem, w drodze powrotnej zachaczylem o strony Klod'a-

Ojciec co prawda pprzestrzegal mnie, ze do 120km/h i nie szybciej, ale co tam stary wie, , bylo pod 160 km/h i niestety klej puscil na prawej tylnej co odezwalo sie glosnym tluczeniem, Miedzy stara opone a nowybieznik wsadzilem cala dlon, 

Kola nie moglem wymienic na rezerwe, bo stary gdzies klucz wcisnal i goznalesc nie moglem.

Moje najwolniejsze 180 km ( od Gdanska )   jechalem 3 h  co dawalo 60 km/h srednia,. 

Dlatego tez obecnie kosztowalo troche przezwyciezenia obaw ale warto bylo, moge poleciec, za nofki place 114   € 

 

🙂

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, _Monter_ napisał:

 

Kupienie dobrych opon wielosezonowych wcale nie jeste oszczędzaniem na oponach a na zbędnych manewrach i przechowywaniu drugiego kompletu. Tanie nie są a ludziki w stanowczej większości zamiast kupić dobre opony wielosezonowe kupują tanie zimowe i letnie co paradoksalnie wcale nie jest lepsze.
 

To ja nie o takim oszczędzaniu pisałem.

Takie Crossclimate Plus to świetne opony i dość drogie jednocześnie. W większości przypadków w zupełności wystarczające do bezpieczniej jazdy.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym badziewiu Małżonki zapodaliśmy w ubiegłym roku całoroczne Pirelki Skorpiony Zero i muszę stwierdzić, że fajnie się na nich jeździ w różnych warunkach. 

Edyta: KS jak mi będziesz ciepał od głupich bez opon to.... 😁😉

Edytowane przez Rura_

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rura_ napisał:

W tym badziewiu Małżonki zapodaliśmy w ubiegłym roku całoroczne Pirelki Skorpiony Zero i muszę stwierdzić, że fajnie się na nich jeździ w różnych warunkach. 

Edyta: KS jak mi będziesz ciepał od głupich bez opon to.... 😁😉

 

Ja ? Tobie ? 

Przenigdy w zyciu bym sie nie odwazyl !  🤣

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ks-rider napisał:

 

Ja ? Tobie ? 

Przenigdy w zyciu bym sie nie odwazyl !  🤣

 

🙂

Weśśśśś... Bo jeszcze Ci uwierzę... 

 

🤣🤣🤣

  • Haha :) 1

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8:37 - w tej minucie widać podsumowanie, wielosezon jest na dole tabeli, w hamowaniu na suchej nawierzchni wynik dostateczny, ale w hamowaniu na płycie poślizgowej wyniki naprawde kosmiczne, kompletnie zniszczył opony letnie.

Edytowane przez Damian85
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Damian85 napisał:

8:37 - w tej minucie widać podsumowanie, wielosezon jest na dole tabeli, w hamowaniu na suchej nawierzchni wynik dostateczny, ale w hamowaniu na płycie poślizgowej wyniki naprawde kosmiczne, kompletnie zniszczył opony letnie.

Damian,

dzieki za wstawienie filmiku, tez zostalem zszokowany, jak dobre sa opony caloroczne, zwlaszcza gdy wezmie sie pod uwage, ze szpagat jaki musza zrobic jest najwiekszy ! 

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie rozumiem w tym teście jednego. Jaki jest sens testowania opony letniej na płycie poślizgowej? Ja tylko wspomnę, że płyta poślizgowa przyczepnością imituje lód i daje podobny efekt odczuwalny w jeździe. Więc ten wynik hamowania względem opony wielosezonowej zupełnie mnie nie dziwi.

Zamiast tej płyty brakuje zwykłego, mokrego asfaltu czyli sytuacji typowej dla opony letniej i porównanie jej z wielosezonówką. Wtedy można by obiektywnie ocenić jakie sa różnice w jeździe latem.

  • Lubię to! 1

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...