Skocz do zawartości

Problem, zapaliły mi się na tarczy licznika dwie ikony (czerwony-akumulator i silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Dzisiaj po przejechaniu kilometra,zapaliły mi się na tarczy licznika dwie ikony (czerwony-akumulator i silnik). Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu, czerwony akumulator znikł, lecz ikonka silnika często się pokazuje, pierwsze co zrobiłem to zmierzyłem napięcie na akumulatorze, na postoju ma 12,58 v, a na uruchomionym silniku ma 12,22 v i obojętnie przy jakich obrotach napięcie się nie zmienia, może macie jakieś podpowiedzi na temat tego problemu (jak sprawdzić regulator napięcia?). Pzdr Mirek.

Edytowane przez mirek59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam to sprawdź jakie parametry napięć mają być na wyjściu z regulatora według manuala. Możesz też profilaktycznie sprawdzić alternator,odepnij kość od regulatora i sprawdzić czy napięcia bezpośrednio z alternatora zgadzają się z wartościami w manualu. Jakoś to tak było

Edytowane przez Dejv81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirek59, wkleiłeś nie kody błędów a numery części HD...

 

Kody błędów też mogą pomóc... może było chwilowe zwarcie lub jakiś element nie działa prawidłowo i powoduje upływność...

 

Ale zmierzyć i porównać z danymi z serwisówki nie zaszkodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmowa jak ze slepym o kolorach :).

Chodzi o kostke laczaca przewody regulatora z alternatorem.

Nie potrzebujesz sprawdzac numerow bledow zeby wiedziec ze nie masz ladowania.

Są dwie kostki przy regulatorze, jedna łączy się przewodem z alternatorem i chyba o nią chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirek59, z całym szacunkiem, ale chyba nie bardzo wiesz o co chodzi i powinieneś się udać do specjalisty - ale mówię to o kimś kto zna się na HD. To nie żaden wstyd, a często można sobie oszczędzić wydatków - HD bywa specyficzny i zwykły mechanik może narobić szkód...

 

Z przodu bloku silnika po lewej stronie jest gniazdo alternatora, do którego przypięty jest kabel od regulatora - to odpinasz i mierzysz alternator. Drugi kabel od regulatora jest wpięty dalej w instalację i on nas na razie nie interesuje.

 

Musisz zmierzyć cewki alternatora i jego wyjście, żeby wyeliminować lub potwierdzić uszkodzenie alternatora. Jak dokładnie to zrobić i jakie powinny być wyniki - odsyłam do serwisówki.

 

Możesz dać do sprawdzenia sam regulator, aczkolwiek szanse, że to on jest uszkodzony są nikłe...

 

A i daj te kody błędów, to może pomóc naprowadzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany.Okazało się, że regulator napięcia do wymiany. Najprościej sprawdzić jest alternator,na wyjściu powinno być 30-40 v. prądu zmiennego, przy 2 000 obrotów i u mnie tak było. samego regulatora elektryk nie był w stanie sprawdzić, chociaż to było zbyteczne, gdyż byłem pewny, że jest on do wymiany (kupiłem zamiennik za 320 pln.) Po podłączeniu regulatora, napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku było 14v :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

o jakiej kostce w bloku mówisz ?

 

Mam takie błędy : 34232-06, 68920-01, 67096-04A

Witam!

Podstawa to odczytanie błędów!!!

 

I tu mogę przyjść z pomocą, poczytałem, nauczyłem się i mogę zrobić taki kabel, dzięki któremu można się połączyć przez złącze OBDII np: bluetooth z kompem od H-D, odczytać i skasować błędy, podgląd obrotów silnika, temperatura silnika, itd itp., jeśli byłby ktoś chętny, kilka już dla kolegów zrobiłem.

Wszystko się robi przy użyciu aplikacji na Andreoida - darmowej!

 

Proszę nie brać tego jako reklamy, nie prowadzę żadnej firmy, no ale za darmo tego też nie robię, ktoś musi pokryć koszty. :)

Zapraszam na priv po więcej szczegółów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany.Okazało się, że regulator napięcia do wymiany. (kupiłem zamiennik za 320 pln.)

Nie chciałbym Cię martwić, ale ja też kiedyś kupiłem zamiennik regulatora napięcia, bo zależało mi na chromowanym...

Po niecałych 2 latach padł - oczywiście w najmniej oczekiwanym momencie. Dołożyłem parę groszy i kupiłem czarny oryginał, który działał do końca (tzn. do sprzedaży motocykla).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...