Skocz do zawartości

Zx6r... problemy po wymianie oleju.


Darius_zx6r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

Niedawno kupilem moto zx6r 2001r. Po pierwszej zmianie oleju mam problem ze zrzucaniem biegów oraz slizga mi się sprzeglo. Sprzedajacy nie wiedzial jaki olej jest w silniku. Co robic?

Czy przy wymianie sprzegla zalac tym samym olejem czy polecacie jakis konkretny?

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi skąd sprzedawca miał wiedzieć jaki masz olej w silniku zalany? Takie rzeczy powinien wiedzieć właściciel motocykla.

Olej powinien byc taki jak Kawasaki zaleca do tego modelu,sprawdzisz to w serwisówce. Do Suzuki GSX-R z tamtych lat zalecają 10W40,i taki właśnie stosuje. Marka nie jest istotna,liczy się lepkość i klasa oleju, w tym sezonie jeżdzę na typowo samochodowym Elf Evolution STI 700 10W40 i wszystko jest wporządku,a za 4 litry zapłaciłem 62 zł,czyli połowe mniej niż np za Motula 5100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi skąd sprzedawca miał wiedzieć jaki masz olej w silniku zalany? Takie rzeczy powinien wiedzieć właściciel motocykla

 

Chyba chodziło tutaj o sprzedającego w sensie tego, od którego kupił motocykl :)

 

W ciemno strzelam, że został zalany Motul 5100 10W40 i po tym zaczęło się ślizgać sprzęgło. Nie pierwszy przypadek i nie ostatni, też przez to przechodziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chyba chodziło tutaj o sprzedającego w sensie tego, od którego kupił motocykl :)

Coś mi cięzko dzisiaj głowa pracuje :laugh:

Jeszcze dodam,że w Suzuki stosowałem oleje różnych marek, był Motul ,Castrol, Bel-Ray , wszystkie oleje drogie i z najwyższej półki. I jedno co zauważyłem,sprzęgło gorzej pracowało na nich, niż na zwykłych olejach typowo półsyntetycznych typu Elf Evolution 10w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi skąd sprzedawca miał wiedzieć jaki masz olej w silniku zalany? Takie rzeczy powinien wiedzieć właściciel motocykla.

Olej powinien byc taki jak Kawasaki zaleca do tego modelu,sprawdzisz to w serwisówce. Do Suzuki GSX-R z tamtych lat zalecają 10W40,i taki właśnie stosuje. Marka nie jest istotna,liczy się lepkość i klasa oleju, w tym sezonie jeżdzę na typowo samochodowym Elf Evolution STI 700 10W40 i wszystko jest wporządku,a za 4 litry zapłaciłem 62 zł,czyli połowe mniej niż np za Motula 5100

Ale ten ELF niema dodatków stosowanych w olejach do mokregło sprzęgła ... Edytowane przez DZIKOWSKI

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej jest rekomendowany do danego modelu. Podobno nie mozna przechodzić z syntetyka na pół.. czy zalanie pół syntetyka teraz zaszkodzi?? Czy zalac tym samym? Czy po wymianie sprzegla i zalaniem tym samym olejem problem pozostanie? Sorki za tyle pytan.... kazda strana mowi cos innego. Z gory Dziękuję.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten ELF niema dodatków stosowanych w olejach do mokregło sprzęgła ...

Może i nie ma,ale nie zauważyłem ,żeby w czymś to przeszkadzało,

 

Olej jest rekomendowany do danego modelu. Podobno nie mozna przechodzić z syntetyka na pół.. czy zalanie pół syntetyka teraz zaszkodzi?? Czy zalac tym samym? Czy po wymianie sprzegla i zalaniem tym samym olejem problem pozostanie? Sorki za tyle pytan.... kazda strana mowi cos innego. Z gory Dziękuję.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Oczywiście ,że można przejść z syntetyka na pół syntetyk, nie można robić to w drugą stronę czyli przejść z półsyntetyka na syntetyk,albo z mineralnego na półsyntetyk, dlatego że może dojść do rozszczelnienia silnika. Na twoim miejscu kupiłbym olej półsyntetyczny i nie bawił się w syntetyki,tym bardziej,że nie wiesz jaki olej był wcześniej w twoim silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ,że można przejść z syntetyka na pół syntetyk, nie można robić to w drugą stronę czyli przejść z półsyntetyka na syntetyk,albo z mineralnego na półsyntetyk, dlatego że może dojść do rozszczelnienia silnika. Na twoim miejscu kupiłbym olej półsyntetyczny i nie bawił się w syntetyki,tym bardziej,że nie wiesz jaki olej był wcześniej w twoim silniku

 

Bzdura. Można zmieniać z każdego na każdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bzdura. Można zmieniać z każdego na każdy.

Człowieku nie pisz takich bredni,skoro nie masz o tym zielonego pojęcia,tym bardziej że przeczyta to założyciel tego tematu i nie daj boże tak zrobi. Skoro jesteś taki pewny to zadeklaruj się odrazu ,że zrobisz mu póżniej silnik na swój koszt

Edytowane przez SamotnyWilk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapoznaj się z liczą TBN która odpowiada za czyszczenie silnika to zobaczysz, że często minerale więcej myją silnik niż syntetyki.

Już myślałem, że ten mit o olejach minął a okazuje się, że ciągle jeszcze pokutuje.

 

Skoro mi nie wierzysz to może to cię przekona:

http://www.mobil1.pl/co-to-sa-oleje-syntetyczne/przewaga-w-pelni-syntetycznego-oleju-silnikoweg/fakty-i-mity-na-temat-syntetycznych-olejow-silnikowych.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...