Darius_zx6r Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Siema. Niedawno kupilem moto zx6r 2001r. Po pierwszej zmianie oleju mam problem ze zrzucaniem biegów oraz slizga mi się sprzeglo. Sprzedajacy nie wiedzial jaki olej jest w silniku. Co robic?Czy przy wymianie sprzegla zalac tym samym olejem czy polecacie jakis konkretny? Sent from my SM-G920F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 A czym zalałeś? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Powiedz mi skąd sprzedawca miał wiedzieć jaki masz olej w silniku zalany? Takie rzeczy powinien wiedzieć właściciel motocykla.Olej powinien byc taki jak Kawasaki zaleca do tego modelu,sprawdzisz to w serwisówce. Do Suzuki GSX-R z tamtych lat zalecają 10W40,i taki właśnie stosuje. Marka nie jest istotna,liczy się lepkość i klasa oleju, w tym sezonie jeżdzę na typowo samochodowym Elf Evolution STI 700 10W40 i wszystko jest wporządku,a za 4 litry zapłaciłem 62 zł,czyli połowe mniej niż np za Motula 5100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Powiedz mi skąd sprzedawca miał wiedzieć jaki masz olej w silniku zalany? Takie rzeczy powinien wiedzieć właściciel motocykla Chyba chodziło tutaj o sprzedającego w sensie tego, od którego kupił motocykl :) W ciemno strzelam, że został zalany Motul 5100 10W40 i po tym zaczęło się ślizgać sprzęgło. Nie pierwszy przypadek i nie ostatni, też przez to przechodziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Chyba chodziło tutaj o sprzedającego w sensie tego, od którego kupił motocykl :)Coś mi cięzko dzisiaj głowa pracuje :laugh:Jeszcze dodam,że w Suzuki stosowałem oleje różnych marek, był Motul ,Castrol, Bel-Ray , wszystkie oleje drogie i z najwyższej półki. I jedno co zauważyłem,sprzęgło gorzej pracowało na nich, niż na zwykłych olejach typowo półsyntetycznych typu Elf Evolution 10w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darius_zx6r Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 A czym zalałeś? Sent from my SM-G920F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) Powiedz mi skąd sprzedawca miał wiedzieć jaki masz olej w silniku zalany? Takie rzeczy powinien wiedzieć właściciel motocykla.Olej powinien byc taki jak Kawasaki zaleca do tego modelu,sprawdzisz to w serwisówce. Do Suzuki GSX-R z tamtych lat zalecają 10W40,i taki właśnie stosuje. Marka nie jest istotna,liczy się lepkość i klasa oleju, w tym sezonie jeżdzę na typowo samochodowym Elf Evolution STI 700 10W40 i wszystko jest wporządku,a za 4 litry zapłaciłem 62 zł,czyli połowe mniej niż np za Motula 5100Ale ten ELF niema dodatków stosowanych w olejach do mokregło sprzęgła ... Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez DZIKOWSKI Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darius_zx6r Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Olej jest rekomendowany do danego modelu. Podobno nie mozna przechodzić z syntetyka na pół.. czy zalanie pół syntetyka teraz zaszkodzi?? Czy zalac tym samym? Czy po wymianie sprzegla i zalaniem tym samym olejem problem pozostanie? Sorki za tyle pytan.... kazda strana mowi cos innego. Z gory Dziękuję. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Zmień sprzęgło, olej zostaw. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darius_zx6r Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Dziękuję Sent from my SM-G920F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Ale ten ELF niema dodatków stosowanych w olejach do mokregło sprzęgła ...Może i nie ma,ale nie zauważyłem ,żeby w czymś to przeszkadzało, Olej jest rekomendowany do danego modelu. Podobno nie mozna przechodzić z syntetyka na pół.. czy zalanie pół syntetyka teraz zaszkodzi?? Czy zalac tym samym? Czy po wymianie sprzegla i zalaniem tym samym olejem problem pozostanie? Sorki za tyle pytan.... kazda strana mowi cos innego. Z gory Dziękuję. Sent from my SM-G920F using TapatalkOczywiście ,że można przejść z syntetyka na pół syntetyk, nie można robić to w drugą stronę czyli przejść z półsyntetyka na syntetyk,albo z mineralnego na półsyntetyk, dlatego że może dojść do rozszczelnienia silnika. Na twoim miejscu kupiłbym olej półsyntetyczny i nie bawił się w syntetyki,tym bardziej,że nie wiesz jaki olej był wcześniej w twoim silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Oczywiście ,że można przejść z syntetyka na pół syntetyk, nie można robić to w drugą stronę czyli przejść z półsyntetyka na syntetyk,albo z mineralnego na półsyntetyk, dlatego że może dojść do rozszczelnienia silnika. Na twoim miejscu kupiłbym olej półsyntetyczny i nie bawił się w syntetyki,tym bardziej,że nie wiesz jaki olej był wcześniej w twoim silniku Bzdura. Można zmieniać z każdego na każdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2016 I zmiana oleju raczej nie naprawi skończonego sprzęgła :P Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2016 (edytowane) Bzdura. Można zmieniać z każdego na każdy.Człowieku nie pisz takich bredni,skoro nie masz o tym zielonego pojęcia,tym bardziej że przeczyta to założyciel tego tematu i nie daj boże tak zrobi. Skoro jesteś taki pewny to zadeklaruj się odrazu ,że zrobisz mu póżniej silnik na swój koszt Edytowane 27 Sierpnia 2016 przez SamotnyWilk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Zapoznaj się z liczą TBN która odpowiada za czyszczenie silnika to zobaczysz, że często minerale więcej myją silnik niż syntetyki.Już myślałem, że ten mit o olejach minął a okazuje się, że ciągle jeszcze pokutuje. Skoro mi nie wierzysz to może to cię przekona:http://www.mobil1.pl/co-to-sa-oleje-syntetyczne/przewaga-w-pelni-syntetycznego-oleju-silnikoweg/fakty-i-mity-na-temat-syntetycznych-olejow-silnikowych.aspx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.