Skocz do zawartości

Co to za cagiva


Rekomendowane odpowiedzi

No uprzedziłeś mnie :icon_razz: :icon_mrgreen:

 

Produkowany w latach 1976- 1985( 1986), jako ciekawostkę można dodać, że motocykl będący kontynuacją H-D Aermacchi, co do logistyki dotyczącej tego modelu, nie mam dobrych wiadomości, bo nowych oficjalnych części brak, trzeba zdać się na e-baye, i inne aukcje internetowe, lub poprzez dopasowywanie podobnych części z nowszych modeli Cagiva ( ale jak to będzie pracować, nie wiadomo...), prawdopodobnie motocykl ma oddzielny zbiornik na olej do stworzenia mieszanki: albo pod boczkiem, albo pod siedzeniem, jeśli takowego nie ma, należy jeździć asekuracyjnie na bezpiecznej mieszance 30:1 ...

 

a najlepiej trzeba ściągnąć sobie serwisówkę z netu i poczytać...

 

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc. Odnośnie zbiorniczka na olej to jest, tylko tak jak już pisałem po odpaleniu strasznie dymi i zaraz gaśnie. Pali olej, że aż frytkami czuć więc zastanawiam się czy nie zaślepić wyjścia ze zbiorniczka i lać do zbiornika mieszankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wcale może nie być sprawa oleju do mieszanki, tylko wywalonych(ego) uszczelniacza na wale korbowym i olej przekładniowy może dostawać się do "wstępnej komory sprężania" jakim jest skrzynia korbowa...lub zbyt dużo paliwa jest w tejże skrzyni korbowej i teraz próbuje to przepalić, a że nie może to gaśnie (zalewa świecę?)...

Kiedyś chyba w MZ, albo WSK, była taka śruba na dole do spuszczania zbyt dużej ilości paliwa...tutaj tego pewnie nie ma, więc...

Ja to na początek zrobiłbym tak, zamknął dopływ paliwa oraz oleju do mieszanki ( najlepiej zdjęć gaźnik), oraz zdjął kolanko z cylindra, oraz wykręcił świecę, potem nie włączając zapłonu, albo kopniakiem( jak jest) albo na popych wygonić te hipotetyczne ilości paliwa, aż nie będzie wylatywać z wydechu lub otworu na świecę...jak bym już był pewny, że komora jest osuszona ( można dodatkowo przedmuchać sprężarką przez otwór świecy , kręcc wałe żeby tłok odpowiednio się ustawił), założyłbym kolanko wydechu ( sprawdzić należy czy jest nagar - od słabej jakości oleju- i jak dużo może warto wyskrobać skrobakiem?), dobrą pewną najlepiej nową świecę, o wartości wskazanej przez instrukcję, otworzyłbym dopływ paliwa i oleju mieszankowego i wtedy próbowałbym odpalić...

Jednak myślę, że i tak nie obędzie się bez czyszczenia gaźnika, w tak małej pojemności dysze nie są zbyt okazałe ( chociaż większe niż podobnej pojemności- 4 suw), i mogą być co nieco przytkane, należy czyścić przy pomocy sprayu do czyszczenia gaźników, specjalnych cienkich "druciczków" - mosiężnych in sprężonego powietrza... tutaj od razu ostrzegam, wszelkiego rodzaju domorosły tuning( np. rozwiercanie dysz) bez elementarnej wiedzy n/t silników 2 suwowych ( gaźnik, silnik- a w zasadzie rozwinięcie gładzi cylindrowej - rozmieszczenie i wielkości kanałów oraz sterowanie poprzez tłok) i układ wydechowy jest specjalnie parametrami dobrany do siebie) i parametrów tego konkretnego silnika nie dość, że prawdopodobnie zmniejszy moc, to jeszcze trwałość może drastycznie spaść...

 

Jeśli przedmuchanie silnika, czyszczenie gaźnika nic nie dało, należy jeszcze sprawdzi ciśnienie sprężania , manometrem, trza podjechać do zakładu z naprawą aut powinni mieć manometr z odpowiednimi końcówkami... Ciśnienie poniżej wartości wskazanych w serwisówce, predestynuje silnik do remontu i cała ta moja pisanina to "....abstrachowanie od punktu odniesienia..." jak powiedział Klasyk...

 

 

Pozdr. J-999

 

P.S. Może warto jednak zacząć od pomiaru ciśnienia sprężania....



http://sst125.altervista.org/manuals.html

 

 

 

Tutaj coś znalazłem....

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo jestem szybki, a w zasadzie najszybszy.... jak w Kargulu i Pawlaku jak byli w Ameryce, gdzie wszystko, było: największe, najlepsze, i najszybsze hahahahhahahahahah :icon_razz:

 

 

Pozdr. J-999

 

P.S. A poważnie dooopa tam żem taki szybki hahhahahahhahaha



Jednak to nie SST 125 ( starszy), a Aletta Electra 125 albo Classic( chyba Clasic miał szprychowane koła)... rok około 1985/86...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza, lata produkcji 1984 1986, potem były produkowane chłodzone cieczą...

 

Ten rok produkcji, to przy przeglądzie wpisali ostatnią rejestrację za granicą , albo rok sprowadzenia do PL , tym się nie ma co przejmować...

Najważniejszy to stan techniczny i ewentualna logistyka...

Masz ją opanowaną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na ktorym modelu stanelo ? bo classic to chyba nie.



No bo jestem szybki, a w zasadzie najszybszy.... jak w Kargulu i Pawlaku jak byli w Ameryce, gdzie wszystko, było: największe, najlepsze, i najszybsze hahahahhahahahahah :icon_razz:

 

 

Pozdr. J-999

 

P.S. A poważnie dooopa tam żem taki szybki hahhahahahhahaha



Jednak to nie SST 125 ( starszy), a Aletta Electra 125 albo Classic( chyba Clasic miał szprychowane koła)... rok około 1985/86...

Ty to normalnie czlowiek orkiestra jestes :P

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem z tą logistyką. Mój ojciec jest mechanikiem samochodowym więc z narzędziami nie ma problemu. Ogólnie to miałem robić przy elektryce, właściciel mówił żeby naprawić kierunki, założyć akumulator i coś tam jeszcze z elektryki oraz stwierdził, że coś z iskrą jest nie tak, bo gaśnie po przejechaniu jakiegoś kilometra, a jak go zapaliłem to mi cały warsztat zadymił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z logistyką - znaczy części, skąd weźmiesz do motocykla nie produkowanego ...dziesiąt lat ???

 

W 2-suwie wymiana tłoka/ szlif cylindra, pierścieni, łożysk, simmeringu na wale to podstawa ect..dodatkowo bardzo są wrażliwe na właściwą mieszankę paliwowo-powietrzną...( nie mylić z mieszanką palia i oleju)

 

To mi przypomina, los pewnej Cagivy Elefant 650 z podobnego wątku umieszczonego tutaj... chłopak oraz ojciec, nawet mechanik nie mieli pojęcia o podstawowych parametrach motocykla, notabene chciałem odkupić na części - stwierdził, że napewno go naprawią... a potem, że sprzedał i to bardzo korzystnie, a mój wywiad ( bo to było w moich dawnych rodzinnych stronach), stwierdził, że stoi w stodole przykryty ciukami słomy, bo tak się wkurzyli na wydane 500 zł ( a motocykl dalej nie działa - a ja wiem dlaczego) , że nie pokazują i czekają ...na co nie wiem....może aż zgnije(?)... tak...są tacy ludzie na świecie, sam to wiem, sami nie użyją i nikomu też nie dadzą, żeby się "pożywił"....

 

 

Nati ...chyba Aletta Electra, mało o tym jest informacji, oprócz tego, że produkowany w latach 84-86, i e... tam zaraz orkiestra hahhahahahhaha

 

 

 

P.S. Jak domyślam się zapewne chcesz odkupić od obecnego właściciela, mój Śp. Ojciec miał bardzo mądre powiedzenie: ...co masz kupić gó...o nie kupuj nic..." i ja się z tym w zupełności zgadzam... lepiej odłożyć nieco więcej grosza i kupić jakiegoś starszego japońskiego 125 w 4 suwie : Suzuki GN 125, Yamaha SR125 lub XT 125... to moje zdanie, a koledzy z Forum mogą potwierdzić, że nieczęsto się mylę....

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny właściciel dopiero co go kupił. Stwierdził, że tłok był zmieniony i cylinder po szlifie u poprzedniego właściciela. Nie jestem na kupnie, a gdybym nawet był to takiego czegoś bym nie kupił, bo nawet w dowodzie nie ma modelu. Tak samo mógłbym kupić kota w worku. Miałem simsona kiedyś, to najmniejsze części można kupić, a tu znalazłem jedną linkę do licznika na ebayu za niecałe 200 zł. W grubsze naprawy nie mam zamiaru się pchać, jedynie co przy elektryce no i to kopcenie, z którym pewnie go odeślę do kogoś kto się tym na codzień zajmuje. Aa i pod deklem od pompki olejowej jest nakrętka od napędu i śruba z nacięciem. Możliwe by to była regulacja?

 

Mój ojciec ma podobne zdanie. To on mi doradził simsona i w sumie nie żałowałem tamtego zakupu.

Edytowane przez jabol97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...