_Monter_ Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Mam nadzieję, że bez koła masz lagi. Ewidetnie coś jest krzywe i luzowanie lag w dolnych półkach nie pomoże bo rozstrzał jest spory. Jeśli rury są sprawdzone i jesteś na 100% pewien górnej półki to dolna krzywa i na odwrót. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abrakadabra66 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 (edytowane) Niee, przyznaje bez bicia, strzeliłem babola i wyciągałem górną półkę kiedy motocykl stał na kołach. W życiu bym nie pomyślał że zawiecha też pracuje w takich płaszczyznach :D człowiek się uczy całe życia... Kiedy uniosłem przód motocykla na lewarku i ściągałem górną półkę, to wtedy bez problemu mogłem ją założyć z powrotem. Czyli z przodem jest na 1000000000% wszystko ok, górna i dolna półka jest wymianiona, PROSTA (de facto stare też były proste).Lagi milion procent proste, trzy osoby sprawdzały. Pojawiła się opcja opony, bo stara wyglądała tak: http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/178713-zuzycie-przedniej-opony-co-tu-sie-stalosie/?p=2298448Dzisiaj zmieniłem na nową i zobaczymy czy to coś dało. Generalnie skoro przód jest prosty, to co zostaje?1. Krzywy kierownik czyli ja 2. Opona3. Tylne koło nie jest w linii 4. rama... choć w to nie wierze. Widziałem krzywą ramę o 3cm z jednej strony i motocykl jechał prosto. Edytowane 5 Sierpnia 2016 przez abrakadabra66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannex Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Mam obiekcje do metody sprawdzania lag, do tego są specjalne przyrządy a nie płyta szklana i dobre oko, cena usługi sprawdzenia także głowy nie urywa.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanek Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 (edytowane) Tylko się nie śmiejcie, bo piszę poważnie. Zanim sprawdzisz cokolwiek w motorze (ja obstawiam tutaj, że tylne koło nie jest równoległe do osi motocykla), to sprawdź, czy masz obie ręce równej długości. I to naprawdę nie jest żart - ten ból w nadgarstku z niczego się nie wziął. Nie miałeś kiedyś złamanej, skręconej, wybitej którejś ręki w stawie? Stań plecami przy ścianie. Zamknij oczy i wyciągnij obie ręce do przodu i niech ktoś Ci zmierzy zasięg jednej i drugiej. Może znajdziesz rozwiązanie :)Powtarzam - to nie jest żart. Ja po źle zrośniętym złamaniu w łokciu, mam krótszą prawą rękę. I też po dłuższej jeździe napiernicza mnie nadgarstek - aż do zdrętwienia. Motocykla mi co prawda nie ściąga, ale mam takie głupie wrażenie, że jadę co prawda prosto, ale za to z minimalnie skręconą kierownicą. Co ja się nie nawydziwiałem. Ale jak się okazało, że kolejna nówka sztuka też tak ma :biggrin: to sobie odpuściłem. Gdybym chciał tę kierownicę w czasie jazdy na siłę "prostować", to jeździłbym tylko w kółko :biggrin: Edytowane 5 Sierpnia 2016 przez Stefanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 (edytowane) Mam nadzieję, że bez koła masz lagi. Ewidetnie coś jest krzywe i luzowanie lag w dolnych półkach nie pomoże bo rozstrzał jest spory. Jeśli rury są sprawdzone i jesteś na 100% pewien górnej półki to dolna krzywa i na odwrót. TTJezeli przed demontazem pasowalo, to musial wprowadzic gdzies niepotrzebne naprezenia. Nic nie musi byc krzywe. Trzeba bylo usunac te naprezenia i po problemie. Edytowane 5 Sierpnia 2016 przez rambi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Jezeli przed demontazem pasowalo, to musial wprowadzic gdzies niepotrzebne naprezenia. Nic nie musi byc krzywe. Trzeba bylo usunac te naprezenia i po problemie.Problem się rozwiązał bo pakował lagi z kołem.Jeśli na sucho lagi taki rozstrzał maja do półki co na zdjęciu to cos jest krzywe i zapakowanie lag w poluzowane półki na siłę dopierow wprowadzi napręzenia o których piszesz a nie odwrotnie.Lagi musza równiutko wejść w półki bez żadnych problemów. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 (edytowane) Problem się rozwiązał bo pakował lagi z kołem.Jeśli na sucho lagi taki rozstrzał maja do półki co na zdjęciu to cos jest krzywe i zapakowanie lag w poluzowane półki na siłę dopierow wprowadzi napręzenia o których piszesz a nie odwrotnie.Lagi musza równiutko wejść w półki bez żadnych problemów. Jezeli wczesniej pasowalo, to znaczy ze ten"roztrzal" zostal wywolany przez blad mechanika.Jezeli lagi sa proste i polki sa proste to roztrzalu nie bedzie.A nie wiem co sie musi stac zeby skrzywic polke.Co innego lagi, one sa dlugie i stosunkowo wiotkie, ale polki? Edytowane 6 Sierpnia 2016 przez rambi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Wystarczy, ze motocykl doślizga się do krawężnika i wcale nie musi być mocno, dostanie się lagom i półkom. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Kiedyś miałem klienta który zaliczył szlifa, z tym że niefortunnie zahaczył o dziurę albo krawężnik mocowaniem stopki i pogięło ramę w bandicie, a prędkość miał może z 30 km/h więc półki i lagi mogą szybko polecieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanek Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Panowie, przecież te półki to nie wytłoczki z blachy 1,5 mm. To solidny, pancerny odlew. Główka ramy i półki to najtrwalsze części w całym motocyklu. Jeśli ten motocykl miał kiedyś przyjąć naprężenie takie, żeby mu półki zgięło, to przecież najpierw lagi powinny się zwinąć w chińskie "S". Poza tym taki odlew prędzej pęknie, niż się zegnie.Jak dla mnie, to tylne koło stoi bokiem w wahaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abrakadabra66 Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 (edytowane) Rambi, nie drąż, Monter ma racje. Pisałem już w poprzednim poście, że strzeliłem babola - przyznaje się i nie będę nikomu pudrował że się na tym znam, bo jakbym się znał to by tego tematu nie było. Zawiecha przód jest sprawna, prosta, co do metody sprawdzania lag, wiadomo że każda domowa metoda ma duży margines błędu, ale tutaj, gdy idealnie równa powierzchnia szklana nic nie wykazała, to mikrometrowe skrzywienie lag nie będzie miało żadnego wpływu na linię jazdy motocykla... Rozmawiałem z paroma osobami z większym doświadczeniem w rozbijaniu motocykli i większość stwierdziła to samo - najpierw krzywią się lagi, następnie półki, rzadko na odwrót. Najczęściej podczas uderzenia czołowego. Ale ja mam natomiast wszystko proste Zmieniłem tę nieszczęsną oponę, ale jeszcze nie miałem okazji się przejechać, bo 14*C i deszcz słabo mnie napawają do jazdy :D Determinacja lvl max, ja to naprawię! Stefanek tak na poważnie tą opcję też brałem pod uwagę, mam lekko skrzywiony kręgosłup właśnie w lewą stronę, ale z rękoma akurat nie trafiłeś :D nadgarstek mi wymięka ewidentnie od ciągłego pochylania prawej kierownicy. I w zasadzie wątpię aby moja krzywizna aż tak wpływała na prowadzenie motocykla, tym bardziej, że chowając się za owiewkę problem również występuje :P Edytowane 6 Sierpnia 2016 przez abrakadabra66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Panowie, przecież te półki to nie wytłoczki z blachy 1,5 mm. To solidny, pancerny odlew. Główka ramy i półki to najtrwalsze części w całym motocyklu. Jeśli ten motocykl miał kiedyś przyjąć naprężenie takie, żeby mu półki zgięło, to przecież najpierw lagi powinny się zwinąć w chińskie "S". Poza tym taki odlew prędzej pęknie, niż się zegnie.Jak dla mnie, to tylne koło stoi bokiem w wahaczu.Małe masz doświadczenie w tej kwestii. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 (edytowane) Panowie, przecież te półki to nie wytłoczki z blachy 1,5 mm. To solidny, pancerny odlew. Główka ramy i półki to najtrwalsze części w całym motocyklu. Jeśli ten motocykl miał kiedyś przyjąć naprężenie takie, żeby mu półki zgięło, to przecież najpierw lagi powinny się zwinąć w chińskie "S". Poza tym taki odlew prędzej pęknie, niż się zegnie.Jak dla mnie, to tylne koło stoi bokiem w wahaczu.W pelni sie zgadzam ze zdaniem przedmowcy. Sprobojcie zgiac polki. Małe masz doświadczenie w tej kwestii.Mozesz rozwinac temat. Stefanek ma racje. Polki sa masywne, mocowane blisko glowki ramy. Jezeli cos sie gnie to lagi. Edytowane 7 Sierpnia 2016 przez rambi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Nie będę rozwijał bo już napisałem. Wy wiecie swoje ja wiem swoje. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 (edytowane) Nie będę rozwijał bo już napisałem. Wy wiecie swoje ja wiem swoje.Nic nie napisales. Jak chcesz przy pomocylagi, ktora jest rura (pusta w srodku) zgiac masywny odlew polki posiadajacej jeszcze zebra wzmacniajace? Edytowane 7 Sierpnia 2016 przez rambi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.