Skocz do zawartości

wielkosć luzu na gumach zabieraka napędu Suzuki


Rekomendowane odpowiedzi

Hmmmm no takie mam pytanie do doświadczonych kolegów prakykujących mechanicznie. Luz na gumach zabieraka we względnie nowym motocyklu powiedzmy takim prawie nowym, albo inaczej po wymianie gum 5 - kompletu czy ten luz jest jakiś nominalny czy na ścisło tu jest. Próbujac obrócić zembatkę oczywiście z wyjętym kołem leżacym na podlodze nie wyczuwamy luzu, czy on jest. Jeśli jest to w zdrowym układzie zabierak-gumy jaką on może mieć wartosć w stopniach obrotu, albo tak powiedzmy w milimetrach. Przy rozbiórce tylnego kola cenem wyważenia opony wydaje się ze ten luz tam mam, powiedzmy w prawo w lewo tak łącznie 3-4mm . Warosć normalna ? Wyjąłem koło to może wymienić te gumy, kasa spora cyrka 300zł, ale może sens jest bo roboty z demontazem koła sporo ?

Dzięki z góry za poradę.

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś nagrałem filmik, gumy z tego nagrania były wybite i powodowały duży luz. Najbardziej odczuwalny był przy powolnej jeździe na pierwszym biegu albo ruszaniu. Później je wymieniłem, luzu prawie nic nie ma a komfort jazdy o niebo lepszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za filmik.Tak na kompletnym napędzie to u mnie absolutnie nie wyczuwalny, ale jak koło zdemontowane na podłodze to tak na oko z blisko połowe tego luzu co na filmiku mam. Drapie się po czuprynie, czy warto 300 zł w wymianę włóżyć, gdy na dzień dobry po zamontowaniu te luzy już tycie tyci przecież mogą być, a może nawet i powinny, a po 2-4 tys km luz będzie taki sam jak był.

ps.

Na dziś w czasie jazdy nic nie czuje jakiegoś problmu z luzem na zabieraku.

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy między gumy upychają dodatkowo kawałki dętki, możesz spróbować. Takie trochę druciarstwo i półśrodek ale może coś da :)

Nie do konca druciarstwo. Bezpieczenstwo od tego nie zalezy, a luz jakos zlikwidowac trzeba. Gdyby ceny fabrycznych wkladek zabieraka tylnego kola nie byly wziete z sufit, nikt nby sie nia bawil w prowizorki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wymienię te gumy i ile czasu one wytrzymają do luzu takiego jak mam teraz który w zasadzie sie chyba już nie powieksze. Technika jazdy bardzo spokojna, bez ekscesów. Nowe gumy siedzace pod zabieramiem mają luz w nowym moto ? czy to jest praktycznie na ścisło przy nowych elementach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą - Suzuki tak ostro winduje ceny oryginalnych części?

Dramatyczne są ceny części do Suzi. Złożyć motor z części wyjdzie najmniej z 10 razy drożej niż kupić gotowy. Cena tych gum, 5 szt klocków gumowych za prawie 300zł to więcej niż rozbój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dramatyczne są ceny części do Suzi. Złożyć motor z części wyjdzie najmniej z 10 razy drożej niż kupić gotowy. Cena tych gum, 5 szt klocków gumowych za prawie 300zł to więcej niż rozbój

Dlatego nalezy szukac rozwiazan zatepczych aby ich oduczyc windowania cen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...