filipr Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Bardzo dobrze. Chlopaki dobrze Ci radzą. Zapier...anie po zakrętach zostaw sobie na tor a na ślepych zakrętach miej większy margines niż na tych, na których widzisz. Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LordElrond Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 To i ja mam pytanko do bardziej doświadczonych Kolegów, podepnę się tu bo nie ma sensu zakładać nowego podforum.Wczoraj spotkało mnie dziwne doświadczenie i nie wiem, czy to ja cos zawaliłem i robię coś nie tak, czy oponę przednią mam nie taką (choć bieżnik spełnia normy i nie jest – przynajmniej na pierwszy (bardzo długi) długi rzut oka – jakoś zużyty), czy w końcu tak to ma właśnie być.Kiedy drogowcy punktowo łatają dziurę to bardzo często wycinają w jezdni prostokąt albo kwadrat różnej wielkości, zalewają środek masą bitumiczną a boki na styku ze starą nieremontowaną nawierzchnią zalewają czymś na kształt smoły chyba – w każdym razie to przypomina asfalt i wyraźnie odcina się od starej połaci drogowej:http://scr.hu/3xpl/kprav . Spotyka się też niekiedy takie paski smołowe, które chyba łatają pęknięcia wzdłużne masy bitumicznej, nie tworzą figury tylko przypominają prostą, biegnąca wzdłużnie i w różnej odległości od osi jezdni.Wczoraj podczas pokonywania zakrętów (prędkość zgodna z przepisami, zdrowym rozsądkiem i wiekiem motórzystyJ) poczułem wyraźne uślizgi przodu – dość krótkie, bo same paski nie są zbyt szerokie – wtedy, gdy wjeżdżałem na rzeczone asfaltowe pasy na jezdni. Gdy opona łapała zwykłą nawierzchnię – było po staremu czyli nie tak źle, przyczepność wracała do normy, żadnych ślizgów, szarpnięć, etc.O tym, że farba na drodze to zmora motorzystów, zwłaszcza na zakrętach, wiedzą wszyscy. Czy te asfaltowe pasy/brzegi remontu/sklejające (niepotrzebne skreślić) działają tak samo czy wina tego jest po mojej stronie/motocykla stronie?Pozdrawiam serdecznie Cytuj 1. Nigdy nie kłóć się z głupcem. Ludzie mogą nie dostrzec różnicy2. Jeśli podejmiemy walkę, możemy przegrać. Jeśli jej nie podejmiemy - już przegraliśmy. Leonidas - król Spartan 3. "Czasem wygrywasz, czasem przegrywasz, ale zwycięstwa nie mogą być powodem do wywyższania się a porażki powodem do załamywania, bo wygrywać i przegrywać trzeba umieć z klasą" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 Niestety smoła jest śliska. Też warto odpuścić. A założycielowi tematu proponuję treningi na drogach szutrowych. Wbrew pozorom dość szybko można jechać. Tylko nie po piasku, jest zdradliwy. Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 Dbaj tylko o to żebyś miał luźne ręce. Być może spinasz się widząc coś takiego i usztywniasz ręce. Jeśli nie, to po prostu najwidoczniej tak musi być :) Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 A jak stara jest opona? To, że ma jeszcze "sporo" mięcha o niczym jeszcze nie świadczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LordElrond Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 Dbaj tylko o to żebyś miał luźne ręce. Być może spinasz się widząc coś takiego i usztywniasz ręce. Jeśli nie, to po prostu najwidoczniej tak musi być :) Pozdr.F.Niewątpliwie się spinałem w momencie uślizgu koła - zupełnie mimowolnie, taki odruch i tyle. Rozumiem, że należy to wyeliminować, ale akurat ze zjawiskiem uślizgu na smole zetknąłem się pierwszy raz. Farbę omijam najszerzej jak się da a jak już nie ma wyjścia to jazda w tempie mniejszym i zakręty kwadratowo do kwadratu :biggrin: . Potestuję jak się da w najbliższy weekend, o ile pogoda i czas plus rodzina pozwolą :wink:@tadeoGdzieś tu na forum pisałem o wieku tych gum, jest różnica w rocznikach na pewno. Od tego sezonu mam założony do tyłu nowy Metzeler Marathon a z przodu jeszcze Bridgestone'a , zostawiłem, ze względu na bieżnik właśnie... Jesli dobrze pamiętam jest bodaj z 2008 roku - tak czy siak pewnie się przymierzę do wymiany, zapewne tez Metza założę.Dzięki za rady - pozdrawiam. Cytuj 1. Nigdy nie kłóć się z głupcem. Ludzie mogą nie dostrzec różnicy2. Jeśli podejmiemy walkę, możemy przegrać. Jeśli jej nie podejmiemy - już przegraliśmy. Leonidas - król Spartan 3. "Czasem wygrywasz, czasem przegrywasz, ale zwycięstwa nie mogą być powodem do wywyższania się a porażki powodem do załamywania, bo wygrywać i przegrywać trzeba umieć z klasą" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 No i tu właśnie masz błędne myślenie. To przednia opona odpowiada za prowadzenie i to właśnie uślizg przedniego koła najszybciej pośle Cię do rowu. Sam czasem czuję, jak na drobnym piasku opona lekko się uśliźnie, ale dzięki jej jakości w ułamku sekundy odzyskuje przyczepność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 rozumiem, ale jeszcze wolniej?Jak potrzeba, to jeszcze wolniej. Zwłaszcza na drogach, których nie znasz. Dobrze jest stosować się do zasady, która mówi, żeby jechać z prędkością umożliwiającą zatrzymanie się na dystansie, który mamy czysty przed motocyklem - czy to na prostych, czy to w zakrętach - w każdych warunkach. Do tego jak już koledzy pisali - spokój, lekko ręce na kierownicy, żadnych gwałtownych manewrów czy nie daj borze hamowania i nie kombinuj z gazem na zakrętach. Naucz się też planować nieco do przodu. Jeśli moto w ciągu kilku sekund zabierze Cię tam gdzie wcale nie chciałeś się znaleźć, to jednak coś jest nie tak.No i pamiętaj - umiejętności nabywa się z doświadczeniem, a te z kolei przychodzi wraz z popełnionymi błędami. Czy te asfaltowe pasy/brzegi remontu/sklejające (niepotrzebne skreślić) działają tak samo czy wina tego jest po mojej stronie/motocykla stronie?I to, i to. Zwłaszcza na mokrym to będzie dużo bardziej odczuwalne. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LordElrond Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Metzeler wylądował na przednim kółku. Zobaczymy przy najbliższej okazji jak się będzie sprawował. Tak czy siak wymiana opony na nowsza chyba nikomu jeszcze nie zaszkodziła, być może to nie to, co Michelin Commander ale opinie o Metzlu i tak są niezłe.Pozdrawiam wszystkich - szerokości, przyczepności życzę :crossy: Cytuj 1. Nigdy nie kłóć się z głupcem. Ludzie mogą nie dostrzec różnicy2. Jeśli podejmiemy walkę, możemy przegrać. Jeśli jej nie podejmiemy - już przegraliśmy. Leonidas - król Spartan 3. "Czasem wygrywasz, czasem przegrywasz, ale zwycięstwa nie mogą być powodem do wywyższania się a porażki powodem do załamywania, bo wygrywać i przegrywać trzeba umieć z klasą" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.