pit Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 (edytowane) Płukanka to dość ostra chemia i oring nie dał rady. W zeszłym roku znajomy do swojego motocykla wlał płyn chłodniczy G12 (bo akurat od VW mu został) to dosłownie po tygodniu jazdy puściły oringi przy termostacie oraz pompie wody i pojawiły się wycieki. Akurat G12 jest dość "agresywnym" płynem i układ nie przystosowany do tego płynu może to odczuć. Jak wyjęliśmy uszczelnienia to guma wyglądała tak jak by została czymś zmiękczona i odkształcona. Wymiana oringów + 3 krotne przepłukanie układu zwykłą wodą destylowaną a potem zalanie zwykłego, zielonego płynu chłodniczego K2 i jak na razie jest dobrze.Nie do końca się z tobą zgodzę G12 to norma którą spełnia wiele płynów chłodniczych różnych producentów.Dynagel można mieszać i zastąpić G12, VW nawet olej sprzedaje jako swój a jest to Castrol.Jako ciekawostkę dodam że płyn chłodniczy Castrola to Dynagel z innym brandem bo maja umowę z producentem tego drugiego.Kolor płynu to tylko trend a nie specyfikacja, oryginalny zielony hondy tak zabarwia zbiorniczek wyrównawczy że wydaje się pełny, a może być pusty.Po prostu pecha mieliście przy wymianie, ale dodam ze sam też nie pchałbym do układu G12 z Auchan, ale już Dynagel tak.. Edytowane 9 Czerwca 2016 przez pit Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Nie do końca się z tobą zgodzę G12 to norma którą spełnia wiele płynów chłodniczych różnych producentów.Dynagel można mieszać i zastąpić G12, VW nawet olej sprzedaje jako swój a jest to Castrol.Jako ciekawostkę dodam że płyn chłodniczy Castrola to Dynagel z innym brandem bo maja umowę z producentem tego drugiego.Kolor płynu to tylko trend a nie specyfikacja, oryginalny zielony hondy tak zabarwia zbiorniczek wyrównawczy że wydaje się pełny, a może być pusty.Po prostu pecha mieliście przy wymianie. No akurat to nie była moja teoria z tym, że G12 do układu nie przystosowanego do tego typu płynu może narobić szkód. Zagłębiłem się kiedyś w ten temat i na różnych forach motoryzacyjnych znalazłem dziesiątki takich przypadków, że G12 źle wpłynął na układ (m.in. uszkodził węże chłodnicze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maroFX Opublikowano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 U mnie nie było to uszkodzenie powodowane chemią tylko uszczelniacz był wyraźnie rozerwany. Tylko dzięki zasyfieniu kamieniem był szczelny. Obstawiam, że w wielu motocyklach tak sie skończy jak ktoś zalewał wodę :/btw. Wczoraj wyjazd na autostrade i trochę treningu manewrowego i nadal pod moto suchutko. Uszczelniacz trzyma :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Obstawiam, że w wielu motocyklach tak sie skończy jak ktoś zalewał wodę :/ Jeśli wode z kranu to tak. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.