Skocz do zawartości

KTM 640 LC4 zalewa się


Wiesuaf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Napiszę to raczej jako anegdotkę ale w yamaszce 1200 miałem kiedyś problem który mój wierzący ojciec uznał za interwencję boską ;) Na drogach szybkiego ruchu motor chodził o niebo lepiej nawet niż oryginał, ale kiedy skręcałem w boczną uliczkę by wrócić do miejsca zamieszkania (peryferia miasta, asfalt o strukturze świeżo zaoranego pola) moja Yama zwalniała do 50 km/h bez względu na to ile gazu odkręciłem. Znalazłem problem (nie chodziło o anioła stróża jednak). Pytanie czy ktoś zgadnie co to było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do lokalnego mechanika, aby sprawdził co i jak bo ja już wyczerpałem możliwości. Jak już zajechałem to nie dało się dziada odpalić, zostawiłem go na pół dnia i wróciłem. Mechanik stwierdził że prawdopodobnie to za małe luzy zaworowe, i podczas nagrzania się ścieśniają - miałoby to odrobinę sensu, bo po nocce moto odpala z kopa i chodzi równo, jednak i tak po mocnym hamowaniu, nawet na zimnym silniku, zdycha. Zastanawia mnie tylko jedno - jakim cudem stało się to tak nagle. Plus o ile się orientuje z czasem luzy mogą się ewentualnie zwiększyć a nie zmniejszyć :D Ale co ja tam wiem...

Mechanik stwierdził że może się pobawić, ale uważa że nie będzie mnie naciągał na kasę, bo godzina jego pracy to £50 a ja jestem Polakiem to w końcu dojdę co jest z nim nie tak.

 

Jakoś wróciłem do domu, męcząc się jak cholera i zaraz biorę się za kompleksowe sprawdzanie wszystkiego od nowa. Wyciągne też ten nieszczęsny rozrusznik, bo zaraz sobie nogę złamię od kopania tego gruza.

 

Sprawdź dokładnie pływaki(czy nie dziurawe), zaworek iglicowy, sprawdź poziom paliwa(nie tylko wysokość pływaków), spróbuj obniżyć i sprawdź co się dzieje.

 

Kolego, a możesz po krótce opowiedzieć jak zmniejszyć poziom paliwa w komorze? Bo nie bardzo się akurat w tym orientuję. Potrafię pięknie rozłożyć, wyczyścić i złożyć gaźnik, ale jeśli chodzi o jego regulacje to jestem noga.

Edytowane przez Wiesuaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w LC4 napewno zaciesniaja. Zreszta mialem juz kilka mototocykli i w kazdym sie zaciesnialy.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nie ma reguły na luzy zaworowe. Trzeba sprawdzić i tyle.

 

Co do poziomu paliwa:

http://www.ducatitech.com/2v/inside_fcr.html

 

Wydedukowałem, że siedzisz na wyspach to powinieneś rozczytać. Jak coś to wal na PW.

 

Ale przed regulacją trzeba SPRAWDZIĆ poziom paliwa i wysokość pływaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ok widzę że wcale nie rozebrałem tego gaźnika jak trzeba. Nie wiedziałem że to ma aż tyle części. Jeszcze nie zabrałem się za rozbieranie, ale gaźnik znów wyciągnę i rozbiorę jak na obrazku. Wsadzę spowrotem po rozebraniu i zobaczę czy pomogło, zanim zabiorę się za karkołomne ustawianie zaworow.

 

No dobra, po prostu nie chce mi się robić tych zaworów i szukam łatwiejszego sposobu :)

 

Dobra, rozgrzebalem go znów, ale zaobserwowałem że śrubka regulacji mieszanki jest w tragicznym stanie i nie idzie hej ruszyć. Ani w lewo ani w prawo. Jakiś pomysł jak to ruszyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ok widzę że wcale nie rozebrałem tego gaźnika jak trzeba. Nie wiedziałem że to ma aż tyle części. Jeszcze nie zabrałem się za rozbieranie, ale gaźnik znów wyciągnę i rozbiorę jak na obrazku. Wsadzę spowrotem po rozebraniu i zobaczę czy pomogło, zanim zabiorę się za karkołomne ustawianie zaworow.

 

No dobra, po prostu nie chce mi się robić tych zaworów i szukam łatwiejszego sposobu :)

 

Dobra, rozgrzebalem go znów, ale zaobserwowałem że śrubka regulacji mieszanki jest w tragicznym stanie i nie idzie hej ruszyć. Ani w lewo ani w prawo. Jakiś pomysł jak to ruszyć?

 

 

 

ale tam zawory są chyba na śrubkach to co to za problem to skontrolować i ustawić ? dłużej ten gaźnik chyba to prujesz jakbyś luz zaworowy ustawił ....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale tam zawory są chyba na śrubkach to co to za problem to skontrolować i ustawić ? dłużej ten gaźnik chyba to prujesz jakbyś luz zaworowy ustawił ....

 

Problem typu ruszenia dupy w piękny słoneczny dzień :) Człowiek jest leniwy jak robi 60 godzin w tygodniu i ma dzień wolnego :D

 

Ale jest dobra wiadomość - po wyjęciu gaźnika znowu, wyczyszczeniu go na złoto, no po prostu świeci się jak psu jajca i cała puszka Carb Cleanera poszła - KTM idzie jak wściekły, nie zalewa się i można robić nawet stopale i silnik dalej chodzi. Pokonowałem skur...syna :D

 

Dziękuje bardzo wszystkim za pomoc. Zawory czy tak czy tak sprawdzę w najbliższej przyszłości (teściu przyjeżdża za dwa tygodnie, jest mechanikiem więc będzie w razie czego "support") a teraz czas zapie**alać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...