Jackass Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 (edytowane) Yamaha YP 400 Majesty 2006r(silnik 07).Przerywa w zakresie 2-3 tys obrotów. Nie jest to odczuwalne kiedy koło jest w górze i trzyma się w tym przedziale obroty silnika.Kiedy koło stoi i przytrzyma się na obrotach około 1800 wypadają zapłony, potrafi zgasnąć. Pomiędzy 2 a 3 tys obr. przerywa. Jadąc w tych obrotach też jest to odczuwalne. Rzadko przy odkręceniu gazu potrafi zgasnąć. Powyżej 3 tys. obr. Wszystko jest OK. Podmiana świec(na używane) nie pomaga. Kolor świecy raczej OK. Może trochę za jasna.Żadnych błędów w ECU. Odczyty z czujników raczej OK.Luzy zaworowe OK. Moje podejrzenie pada na któryś czujnik w okolicy przepustnicy. MAP sensor?? Napięcie na środkowym pinie na zgaszonym silniku 3.5V(według serwisówki sprawny) Napięcie zmienia się przy dmuchaniu i zaciąganiu powietrza. Odczyt na wyświetlaczu z tego czujnika 98 i spada przy kręceniu rozrusznikiem. Odczyt z czujnika położenia przepustnicy: zamknięta manetka 13, otwarta 90(nie powinno dochodzić do 100??).Czy może ustawienie zapłonu?? Czego się złapać?? Pozdrawiam. Edycja:Przekopałem jeszcze raz serwisówkę.Wskazania czujnika p. przepustnicy powinny wynosić: zamknięta manetka 15-16, otwarta 97-102MAP sensor: wskazania na wyświetlaczu najprawdopodobniej w kPa. Podczas kręcenia rozrusznikiem powinno zawierać się w przedziale 0-126kPa. Jutro wyjmuję przepustnicę. Edytowane 14 Marca 2016 przez Jackass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackass Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 (edytowane) Wszystko sprawdzone według serwisówki. Cewka, kapturek, MAP, TPS, czujnik położenia wału. Wszystkie wartości zmierzone zgodne z serwisówką. Podmieniony MAP i TPS. (cz. podciśnienia i położenia przepustnicy).Przerywa nieregularnie w zakresie 1800-3000 obr, pod lekkim obciążeniem, po rozgrzaniu. Co jeszcze sprawdzić?? Regulacja zapłonu?? Podpowiedzcie coś. Edytowane 16 Marca 2016 przez Jackass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Masz jakiś zawór ciśnieniowy w zasilaniu wtryskiwacza? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackass Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Nic takiego tam nie ma. Przewód paliwowy bezpośrednio od pompy do wtryskiwacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zulus Opublikowano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 Jak tam - poradziłeś sobie? Pytam bo mam to samo:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackass Opublikowano 13 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2016 Wymiana świecy pomogła na jakieś 1000 km i od nowa to samo. Przy ruszaniu z pod świateł np. potrafi się zadławić i zgasnąć. Podkręcenie Exhaust Gas Volume na nic się zdało. Wymieniłem teraz świecę na zimniejszą i czekam na efekty.Właściciel raczej załamany z nastawienie na sprzedaż rzęcha.Mieszanka ewidentnie jest uboga w przedziale 2-3tys. Słychać strzały przy schodzeniu z obrotów tylko w tym zakresie,Przegrzebałem anglojęzyczne fora i nie jest to odosobniony przypadek. Nawet próbowałem się dowiedzieć czy była jakaś akcja serwisowa yamahy z tym związana ale nic nie znalazłem.Nie wiem co więcej można zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Primo to sprawdź wszystkie łączenia na drodze airbox > głowica, ze szczególnym uwzględnieniem filtra powietrza.Drugą kwestą jest stopka czy nie rozłącza/drga, trzecią wszystkie główne połączenia prądowe i masy (tutaj warto na próbę dorzucić masę).I prócz tego co może dziwne, ale zmierz kompresję. Z wszystkimi w/w przyczynami się spotkałem w związku z podobnymi objawami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackass Opublikowano 16 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Wszystko to było sprawdzane, oprócz podprowadzania dodatkowej masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zulus Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Z tego co ja wyczytałem to objawy są typowe dla padającej/zacierającej się pompy paliwa. Bardzo powszechny problem w T-Maxach i bywa również w Majkach. Ja nie będę kombinował tylko ją wymienię w wolnej chwili. Tylko skąd wziąć pół dnia wolnego :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackass Opublikowano 17 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Pompę sprawdzałem i ciśnienie było książkowe. U mnie to raczej nie będzie pompa, dlatego że po wymianie świecy problem ustaje. Fakt, roboty przy wymianie pompy w majesty jest na pół dnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Może trafiłeś na podróbkę. NGK? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Jak masz możliwość do załóż denso bądź beru jeśli jest dostępne. Podobnie kombinowałem w aprilli di-techu gdzie jedynie beru dawało radę jak dobrze pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zulus Opublikowano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2016 Pompę sprawdzałem i ciśnienie było książkowe. U mnie to raczej nie będzie pompa, dlatego że po wymianie świecy problem ustaje. Fakt, roboty przy wymianie pompy w majesty jest na pół dnia. To daj znać koniecznie jak znajdziesz przyczynę. Ja co prawda świecy nie wymieniałem ale nie wykluczone, że mam to samo.Z ciekawości - jak wygląda sprawdzanie ciśnienia pompy? Bo książkowe może w istocie dawać ale powyżej 2,5 k.obrotów a poniżej dzieje się to co mamy :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackass Opublikowano 12 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 (edytowane) Może trafiłeś na podróbkę. NGK? Biorę z raczej pewnego źródła i problemów nigdy nie miałem. Właściciel tez kupował NGK(kilka sztuk) To daj znać koniecznie jak znajdziesz przyczynę. Ja co prawda świecy nie wymieniałem ale nie wykluczone, że mam to samo.Z ciekawości - jak wygląda sprawdzanie ciśnienia pompy? Bo książkowe może w istocie dawać ale powyżej 2,5 k.obrotów a poniżej dzieje się to co mamy :( Ciśnienie pompy nie zależy od obrotów. Sprawdzałem wpinając manometr trójnikiem na wężu do wtryskiwacza. W czasie jazdy nie sprawdzałem bo ciężko jechać i patrzeć na manometr, a po za tym i tak bym nie wyłapał tego spadku. Może zacznij od nowej świecy. Daj o numer zimniejszą. Edytowane 12 Lipca 2016 przez Jackass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.