Skocz do zawartości

Yamaha YP 400 Majesty-przerywa, gaśnie.


Jackass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Yamaha YP 400 Majesty 2006r(silnik 07).

Przerywa w zakresie 2-3 tys obrotów.

Nie jest to odczuwalne kiedy koło jest w górze i trzyma się w tym przedziale obroty silnika.

Kiedy koło stoi i przytrzyma się na obrotach około 1800 wypadają zapłony, potrafi zgasnąć.

Pomiędzy 2 a 3 tys obr. przerywa. Jadąc w tych obrotach też jest to odczuwalne. Rzadko przy odkręceniu gazu potrafi zgasnąć.

Powyżej 3 tys. obr. Wszystko jest OK.

 

Podmiana świec(na używane) nie pomaga. Kolor świecy raczej OK. Może trochę za jasna.

Żadnych błędów w ECU. Odczyty z czujników raczej OK.

Luzy zaworowe OK.

 

Moje podejrzenie pada na któryś czujnik w okolicy przepustnicy. MAP sensor?? Napięcie na środkowym pinie na zgaszonym silniku 3.5V(według serwisówki sprawny) Napięcie zmienia się przy dmuchaniu i zaciąganiu powietrza. Odczyt na wyświetlaczu z tego czujnika 98 i spada przy kręceniu rozrusznikiem.

Odczyt z czujnika położenia przepustnicy: zamknięta manetka 13, otwarta 90(nie powinno dochodzić do 100??).

Czy może ustawienie zapłonu??

Czego się złapać??

Pozdrawiam.

 

 

Edycja:

Przekopałem jeszcze raz serwisówkę.

Wskazania czujnika p. przepustnicy powinny wynosić: zamknięta manetka 15-16, otwarta 97-102

MAP sensor: wskazania na wyświetlaczu najprawdopodobniej w kPa.

Podczas kręcenia rozrusznikiem powinno zawierać się w przedziale 0-126kPa.

 

Jutro wyjmuję przepustnicę.

Edytowane przez Jackass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprawdzone według serwisówki. Cewka, kapturek, MAP, TPS, czujnik położenia wału. Wszystkie wartości zmierzone zgodne z serwisówką.


Podmieniony MAP i TPS. (cz. podciśnienia i położenia przepustnicy).


Przerywa nieregularnie w zakresie 1800-3000 obr, pod lekkim obciążeniem, po rozgrzaniu.


Co jeszcze sprawdzić?? Regulacja zapłonu?? Podpowiedzcie coś.

Edytowane przez Jackass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wymiana świecy pomogła na jakieś 1000 km i od nowa to samo. Przy ruszaniu z pod świateł np. potrafi się zadławić i zgasnąć.

Podkręcenie Exhaust Gas Volume na nic się zdało. Wymieniłem teraz świecę na zimniejszą i czekam na efekty.

Właściciel raczej załamany z nastawienie na sprzedaż rzęcha.

Mieszanka ewidentnie jest uboga w przedziale 2-3tys. Słychać strzały przy schodzeniu z obrotów tylko w tym zakresie,

Przegrzebałem anglojęzyczne fora i nie jest to odosobniony przypadek. Nawet próbowałem się dowiedzieć czy była jakaś akcja serwisowa yamahy z tym związana ale nic nie znalazłem.

Nie wiem co więcej można zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo to sprawdź wszystkie łączenia na drodze airbox > głowica, ze szczególnym uwzględnieniem filtra powietrza.

Drugą kwestą jest stopka czy nie rozłącza/drga, trzecią wszystkie główne połączenia prądowe i masy (tutaj warto na próbę dorzucić masę).

I prócz tego co może dziwne, ale zmierz kompresję. Z wszystkimi w/w przyczynami się spotkałem w związku z podobnymi objawami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wyczytałem to objawy są typowe dla padającej/zacierającej się pompy paliwa. Bardzo powszechny problem w T-Maxach i bywa również w Majkach. Ja nie będę kombinował tylko ją wymienię w wolnej chwili. Tylko skąd wziąć pół dnia wolnego :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę sprawdzałem i ciśnienie było książkowe.

U mnie to raczej nie będzie pompa, dlatego że po wymianie świecy problem ustaje.

 

Fakt, roboty przy wymianie pompy w majesty jest na pół dnia.

 

To daj znać koniecznie jak znajdziesz przyczynę. Ja co prawda świecy nie wymieniałem ale nie wykluczone, że mam to samo.

Z ciekawości - jak wygląda sprawdzanie ciśnienia pompy? Bo książkowe może w istocie dawać ale powyżej 2,5 k.obrotów a poniżej dzieje się to co mamy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Może trafiłeś na podróbkę. NGK?

 

Biorę z raczej pewnego źródła i problemów nigdy nie miałem. Właściciel tez kupował NGK(kilka sztuk)

 

 

 

To daj znać koniecznie jak znajdziesz przyczynę. Ja co prawda świecy nie wymieniałem ale nie wykluczone, że mam to samo.

Z ciekawości - jak wygląda sprawdzanie ciśnienia pompy? Bo książkowe może w istocie dawać ale powyżej 2,5 k.obrotów a poniżej dzieje się to co mamy :(

 

Ciśnienie pompy nie zależy od obrotów.

Sprawdzałem wpinając manometr trójnikiem na wężu do wtryskiwacza. W czasie jazdy nie sprawdzałem bo ciężko jechać i patrzeć na manometr, a po za tym i tak bym nie wyłapał tego spadku.

 

Może zacznij od nowej świecy. Daj o numer zimniejszą.

Edytowane przez Jackass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...