Skocz do zawartości

świeczki:(


DAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ledwo uporałem się z amorami gdzie wlałem już możliwie najmiększy olej, a tutaj znowu problem.Sprawa wygląda następująco po kupnie zauważyłem że moto chodzi na 3 cylindy, wymieniłem wszystkie świeczki i git, po 2 dniach znowu jedna padła, po tygoniu następna inna padła(tak mi się wydaje) dzisiaj wymieniłem kolejną i zawsze pada na innym cylindrze. Najlepsze że świeca nie umiera całkiem tylko zaczyna mi szarpać na wolnych obrotach, tak do 3 tyś, tak jakby co któryś suw gubiła się iskra. Powiedzcie miu co może być przyczyną???PRzecież nie wyrobie na świece jak tak dalej pójdzie.

Dodam że gażniki wyczyszczone, synronizowane, jedyną rzeczą która mnie dziwi to to że podczas jazdy temp. trzyma się przy min. ale termostat działa bo w miarę szybko się nagrzewa a i jak postoje w korku to temp idzie do góry, a więc niby wszystko OK a jednak świece padają

Macie jakieś pomysły???

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jesli naprawde z gaznikami jest wsio OK , to sprawa jest banalnie prosta- za wolno jezdzisz , taki sprzet jak GSXr musi byc przegoniony(po wczesniejszym rozgrzaniu), bo jak wolno jezdzisz to swiece zarzucaja na czarno- a swieca czarna-los marny-znaczy przeczysc swiece rozgrzej moto i pogon troche po obrotach(tak pow 5000-6000) i zobacz co sie dzieje- jaki kolor po przegonieniu maja swiece jk sie poprawilo znaczy "krecic po obrotach" jak nic nie dalo - to trzeba gazniki regulowac- nie wiem moze dysze zmienic. Ostatnio przyjechal do nas chlopak spokojny na ZX9 R - po tuningu Dynojet+ strojony do tego wydech z podobnym problemem- ze jak jezdzi to swiece zarzucaja- pytalismy sie jak jezdzi a on ze spokojnie, bo oszczedza na paliwie itp. wyczyscilem swiece rozgrzalem i pogonilem troche "Gada" a swiece od razu zrobily sie jasniejsze. Pozdfr.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jesli naprawde z gaznikami jest wsio OK , to sprawa jest banalnie prosta- za wolno jezdzisz , taki sprzet jak GSXr musi byc przegoniony(po wczesniejszym rozgrzaniu), bo jak wolno jezdzisz to swiece zarzucaja na czarno- a swieca czarna-los marny-znaczy przeczysc swiece rozgrzej moto i pogon troche po obrotach(tak pow 5000-6000) i zobacz co sie dzieje- jaki kolor po przegonieniu maja swiece jk sie poprawilo znaczy "krecic po obrotach" jak nic nie dalo - to trzeba gazniki regulowac- nie wiem moze dysze zmienic. Ostatnio przyjechal do nas chlopak spokojny na ZX9 R - po tuningu Dynojet+ strojony do tego wydech z podobnym problemem- ze jak jezdzi to swiece zarzucaja- pytalismy sie jak jezdzi a on ze spokojnie, bo oszczedza na paliwie itp. wyczyscilem swiece rozgrzalem i pogonilem troche "Gada" a swiece od razu zrobily sie jasniejsze. Pozdfr.Janek.

 

Wiesz fakt faktem jeżdze dosyć spokojnie bo to nowy sprzęt i ma 155km a ja chce jeszcze troche pożyć :mrgreen: najdziwniejsze jest to że za każdym razem pada inna świeca,gażniki były wyczyszczone i nic nie grzebałem przy ustawieniach mieszanki bo są orginalnie ustawione a mam już nauczke z poprzedniej gsxr że jak pogrzebałem przy ustawieniach składu to raz nie było wolnych obrotów a raz palila 10L i był rebus :(

Ale postaram się ją teraz przegonić tak jak mówisz i zerkne jak świeczki :clap:

Pozdro, narazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W.G. mnie to nie problem swiec, a raczej stylu jazdy i mnogosci kumpli ktorzy chca obejrzec w garazu moto jak pali. Takie palenie i gaszenie bez ostrego przegonienia(po rozgrzaniu!) , to nic dziwnego ze nowe swiece padaja. Panowie czy naprawde myslicie ze w swiecie gdzie panuja wilcze prawa kapitalizmu(nie mozna stracic ani jednego kilenta), takie firmy jak NGK, Nippodenso, czy inne odwalałyby LIPĘ!! W zyciu. Jak kiedys kumpel opowiadał o dyskusji na innym forum o wyzszosci NGK nad innymi to mi sie smiac chciało.. Problem kolegi mozna obejsc na wiele sposobow: dawanie po obrotach no niestety cos za cos- dlatego moto jak GSXR musi duzo palic, dobrac wartosc cieplna do stylu jazdy(jak radził Paweł), wymiana zestawu dysz- ale to wieksza robotka i komplikacja, albo zmienic moto na czoppera:-)))). Sorki za ironie , ale prosze nie piszcie na tym forum o wyzszosci jednych swiec nad innymi- moze to bylo dobre w czasach gdy benzyna byla na kartki, ale nie teraz.Jak zalozyles nowe swiece i Ci padaja, to na probe wykrec je , oczysc: sprężone powietrze +twarda szczoteczka do zębow+Carbucleaner(do czyszczenia gaznikow), potem zobacz jak moto pali. Potem obserwuj kolor swiec- swieca czarna-los marny-za bogato jak mokra zalewa(sprawdzic iskre po oczyszczeniu swiec), zbyt jasna -zołto biała- mieszanka za uboga.Zycze powodzenia.Janek.P.S. Problem gażnikowy gdzies wczesniej był opisany- tam tez poczytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie na cieplne odpowiedniki Denso wszystko wróciło do normy, więc musiały być to świece (podejrzewam wadliwą serię, bo słyszałem już od innych o problemach z NGKmi/ wcześniej nie miałem z nimi żadnych i zawsze uważałem je za b. dobre świece, aż do tej feralnej wymiany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był czysty przypadek, byc moze te NGK mialy nieodpowiednia wartosc cieplna. Nadal twierdze z uporem maniaka(i ten kto "siedzi w mechanice to potwierdzi) ze wadliwie dzialanie swiecy to skutek a nie przyczyna- znam wypadek ze chlopak kupil nowy motocykl i przyszedl do nas bo mial problem ze swiecami, a okazalo sie ze sie chwalił kumplom nowym nabytkiem i odpalal co jakis czas moto bez konkretnego rozgrzania, az zamulał swiece.Po odpalaniu trzeba zrobic motocyklem runde dla rozgrzania i zeby swiece porzadnie sie samooczyscily.Dlatego jestem przeciwnikiem przepalenia moto w zime( no chyba ze do jazdy:-))) ), w garazu.Mogl byc tez problem z wartoscia cieplna. Dywagacji jest mnostwo, ale jak mnie pamiec nie myli to zdarzylo sie przez 8 lat w warsztacie moze ze 3 razy ze swiece byly wadliwe. Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem trzeba bylo wykrecic swiece i sprawdzic kolor , jak byl prawidlowy-jasno-brazowy- to problem byl byc moze na kablach(z elektryka). Nie ma co czarowac na odleglosc, bo tak mozna i miesiacami, jak mam moto pod reka to wiem co i jak. Ostatnio(wczoraj), przyjechal gosc z problemem i okazalo sie ze problem nie tkwil w gaznikach, a w module -jak jest zimny nie dziala jeden cyl(moto ma 2 moduly0, jak sie nagrzeje zaczyna dzialac i wszycho jest O.K. Ale goscia stac na nowy modul, wiec nie ma problemu. Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...