_Monter_ Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Olej należy wymieniać i najlepiej dynamicznie z wymianą filtra.Najistotniejsze jest użycie właściwego oleju i z tym nie ma żartów bo właśnie to potrafi zabić skrzynię w bardzo krótkim czasie.Jeśli nie ma wiarygodnego źródła na potwierdzenie zamiennika to stosować tylko oryginalny...choć droższy to zapewni sprawność skrzyni po wymianie.Faktycznie jak Tadeo napisał producent nie zakłada remontu skrzyni a wymianę na nową co może powalić na kolana a niejednokrotnie przekracza wartość pojazdu.I jeszcze jedna ważna rzecz...jak skrzynia zacznie już świrować to nowy olej jej nie naprawi.Zgubiłem trochę zębów na automacie hondy i nissana. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Zgubiłem trochę zębów na automacie hondy i nissana. A powiesz coś o automacie montowanym w Hondzie Odyssey z okolic roku 2008, silnik 3.5 V6? Rodzina się powiększa i ta Honda to jeden z moich typów. Drugi typ to Accord VIII kombi, silnik 2.4, również automat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Przykro mi ale nie. Jednak honda poległa na skrzyni do Prelude i w zasadzie inne automaty hondy cieszyły sie zaufaniem co nie znaczy, że nie ulegały usterkom.Problem polegał na zbyt słabych sprzęgłach do mocy silnika i temp. skrzyni.Po drogach przez męke i majątek zanim kupiłem nissana murano zacząłem szukać informacji o tym aucie i w zasadzie były pochlebne...dopiero jak skrzynia zaczęła mi szwankować dowiedziałem się o nawet pozwie zbiorowym w USA za te skrzynie... Teraz przesiadlem się do niemieckiego automata i na razie głowa mnie nie boli...i oby tak zostało.Ja kupujac automat najpierw szukam modelu skrzyni jaki pracuje w danym aucie, potem sprawdzam ceny na allegro i ebay a potem wpisuję model auta z dopiskiem "problem ze skrzynią"...cała prawda wyjdzie na jaw.Jeśli skrzynie są trudno dostępne i drogie to znaczy, ze chodliwe (tak było w murano i hondzie). Jak skrzynie tanie i dostępne to i mało chodliwe czyli i mało psujące się.... Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 I jeszcze jedna ważna rzecz...jak skrzynia zacznie już świrować to nowy olej jej nie naprawi.. Prawda, jak kupiłem auto z zajechanym automatem to po wymianie samego oleju zaczęły się jaja do kwadratu, auto nie zrobiło 2 tys i skrzynia padła całkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 31 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Tutaj wlasnie sa rozbieznosci; jesli auto ma nakulane 200kkm i wiecej i nie wiadomo czy byl w ogole wymieniany olej, to niektorzy sugeruja zeby nie wymieniac bo po wymianie zaczynaja sie problemy ze skrzynia. Nie wiem na ile to sa wiarygodne informacje, wydaje mi sie ,ze powinno sie wymienic olej na nowy razem z filtrem oczywiscie dobrego producenta o specyfikacji zalecanej w instrukcji. Najgorsze opinie sa o skrzyniach DSG VW i Multitronic Audi.Faktycznie jak kiedys przegladalem ogloszenia to bylo duzo audi z uszkodzonym automatem multitronic.Tip tronic zdaje sie przewaznie wytrzymywal duze przebiegi. Generalnie ma ktos informacje ile przebiegu przecietnie wytrzymuja automaty w autach do 10 lat ? I jeszcze jedna ważna rzecz...jak skrzynia zacznie już świrować to nowy olej jej nie naprawi.. Prawda, jak kupiłem auto z zajechanym automatem to po wymianie samego oleju zaczęły się jaja do kwadratu, auto nie zrobiło 2 tys i skrzynia padła całkiem. Jakie to bylo auto ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Mam w A6 tip tronic nakulane 280 tysi i na razie wszystko dzierży jak należy. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Tutaj wlasnie sa rozbieznosci; jesli auto ma nakulane 200kkm i wiecej i nie wiadomo czy byl w ogole wymieniany olej, to niektorzy sugeruja zeby nie wymieniac bo po wymianie zaczynaja sie problemy ze skrzynia. Nie wiem na ile to sa wiarygodne informacje, wydaje mi sie ,ze powinno sie wymienic olej na nowy razem z filtrem oczywiscie dobrego producenta o specyfikacji zalecanej w instrukcji. Najgorsze opinie sa o skrzyniach DSG VW i Multitronic Audi.Faktycznie jak kiedys przegladalem ogloszenia to bylo duzo audi z uszkodzonym automatem multitronic.Tip tronic zdaje sie przewaznie wytrzymywal duze przebiegi. Generalnie ma ktos informacje ile przebiegu przecietnie wytrzymuja automaty w autach do 10 lat ? Jakie to bylo auto ?Renault espace 3l v6, model skrzyni jakoś na 0 się zaczynał Skrzynia była już słaba, ja wylałem stary olej i zalałem zwykłym atf'em z orlenu. Stary filtr prawdopodobnie został wypłukany z dużej ilości opiłków i zaraz mi się skrzynia rozszczelniła, zaczęła gubić mnóstwo oleju i coraz gorzej biegi przerzucała, nie mając ciągu. Niestety na auto w automacie trzeba mieć sporo $, a jak ktoś szuka sztrucla do 10k to chyba jednak lepiej zostać przy manualu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 31 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Niestety na auto w automacie trzeba mieć sporo $, a jak ktoś szuka sztrucla do 10k to chyba jednak lepiej zostać przy manualu ;) Raczej nikt ogarniety nie kupi auta za 10k z automatem.To ze na auto w automacie trzeba miec sporo kasy, to dzisiaj raczej mit.Jak skrzynia dobra to zapominasz ,ze masz a to ze pali ok.1L wiecej na 100km to nie jest duzy koszt, tymbardziej ze odpadaja problemy z dwumasem, i z ciaglym wachlowaniem lewarkiem zmiany biegow ,co przeklada sie na komfort jazdy.Z drugiej strony, ze wzgledu na stopien skomplikowania automat chyba nie dociagnie do takiego przebiegu jak manual. Co do manualow, to kiedys nikt nie bawil sie wymiane oleju, i rzadko sie zdarzalo,ze skrzynia sie wysypala, predzej auto sie konczylo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Raczej nikt ogarniety nie kupi auta za 10k z automatem.To ze na auto w automacie trzeba miec sporo kasy, to dzisiaj raczej mit.Jak skrzynia dobra to zapominasz ,ze masz a to ze pali ok.1L wiecej na 100km to nie jest duzy koszt, tymbardziej ze odpadaja problemy z dwumasem, i z ciaglym wachlowaniem lewarkiem zmiany biegow ,co przeklada sie na komfort jazdy.Z drugiej strony, ze wzgledu na stopien skomplikowania automat chyba nie dociagnie do takiego przebiegu jak manual. Co do manualow, to kiedys nikt nie bawil sie wymiane oleju, i rzadko sie zdarzalo,ze skrzynia sie wysypala, predzej auto sie konczylo.Chodziło mi o cenę zakupu:) Jak auto z automatem to tylko ze sprawdzoną historią. A co do wymiany oleju w manualu, to ja w swoich autach zmieniam jak widzę, że jest mało albo nie klarowny :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Amerykanie, prekursorzy automatów mówią tak; jeżeli skrzynia ma pow. 100tyś mil i nigdy nie był wymieniany w niej olej, to tak ma zostać. Pierwsza wymiana przy takim przebiegu, załatwi skrzynię w mig. Natomiast, jezeli olej był regularnie wymieniany, to należy tak dalej czynić. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Jeżeli układ będzie przepłukany, a wymiana dynamiczna to nic się nie stanie. Gorzej jeżeli będzie to zwykła wymiana "grawitacyjna" czyli spuszczenie połowy oleju i uzupełnienie braku świeżym olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Renault espace 3l v6, model skrzyni jakoś na 0 się zaczynał Skrzynia była już słaba, ja wylałem stary olej i zalałem zwykłym atf'em z orlenu. Stary filtr prawdopodobnie został wypłukany z dużej ilości opiłków i zaraz mi się skrzynia rozszczelniła, zaczęła gubić mnóstwo oleju i coraz gorzej biegi przerzucała, nie mając ciągu. Niestety na auto w automacie trzeba mieć sporo $, a jak ktoś szuka sztrucla do 10k to chyba jednak lepiej zostać przy manualu ;)Typowy błąd to zalanie skrzyni ATF pierwszym lepszym.Filtr nie wypłucze się z opiłków tylko niewłaściwy olej zabił skrzynię lub tez juz była zabita.Np. renault velsatis ma ta sama zjebaną skrzynie co murano czyli bezstopniowy CVT co się przegrzewał powyżej 120km/h.Murano kosztuje już tylko 30 tysi....a skrzynia nadal 10 tysięcy. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzall Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Przykład skrzyni c5 z 2004 4hf20 cy jakoś tak... Olej max co 40- 60 tys wymiana zwykła niekoniecznie dynamicznie ale żeby wymienić na dobry parametrami :-). Nie słuchać serwisów że się nie zmienia. Serwis chętnie wymieni skrzynie na nową... Odpłatnie :-P Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machajos Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 (edytowane) Nissan maxima '98 3.0 V6 GLE automat od nowości do 380.000 km wymieniany wylacznie olej w silniku i podstawowe filtry. Nie do zdarcia. Jak ci przekladnia nie "huczy", nie szarpie lub nie podcieka to bym nie ruszał, nie znajdziesz nic lepszego niż oleje lane fabrycznie.... Edytowane 31 Stycznia 2016 przez machajos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Nissan maxima '98 3.0 V6 GLE automat od nowości do 380.000 km wymieniany wylacznie olej w silniku i podstawowe filtry. Nie do zdarcia. Jak ci przekladnia nie "huczy", nie szarpie lub nie podcieka to bym nie ruszał, nie znajdziesz nic lepszego niż oleje lane fabrycznie....A co oleje lane w fabryce są sprzedawane jedynie producentom spod lady ;p ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.