bungy Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Porównując ten stary model ze zdjęcia do passata b6 lub b7 to w zasadzie nie ma porównania. Przy b6 octavia modelowa 2010 to dużo gorsze auto zawieszeniowo, wytłumieniem, jakością wykonania i ogólnym odbiorem. Zrobiłem ok. 1 mln km octą, taką jak na zdjęciu. Pisząc nowy, bezpieczny program do paska za ca 1200 (z hamowaniem), mamy auto odstawiające octavię o całą klasę.Nowy model 2013 octavii to już inna bajka, ale i tak wg mnie passat to auto o klasę wyżej. Zrobiłem b7 40tys km, jakieś tam porównanie mam.Podesłałeś link do b7 w comforcie i fotę do starej octy. Zrobisz jak zechcesz, ale tu nie ma czego porównywać. W starej skodzie jest zawieszenie na belce, nawet w rs, dopiero w nowej po 2013, w wersjach z silnikiem 150+, z tyłu jest wahacz. Paski w standardzie mają b dobre zawieszenie. Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Stycznia 2016 przez bungy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 No jasne, że Passat jest autem wyżej - co by nie mówić, to Octavia to trochę wyciągnięty golf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Dokładnie. Porównujemy tu dwa zupełnie inne auta. Konkurencją dla Passata jest Superb a nie Octavia. Jednak mimo wszystko wersja RS trochę się broni i jestem pewien, że założyciel tematu będzie zadowolony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Lepiej jest mieć mniejsze, ale bardziej wypasione auto, niż duże, ale biedną wersję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bungy Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Ryzykowna teza. Krążąc w około omawianych modeli, porównując wypasionego, aktualnego Golfa 7 i Paska starego B7 w standardzie, wybrałbym Golfa. Jeździłem, porównywałem. Natomiast porównując tegoż Golfa z Paskiem B8 w serii, to nie chcę wiedzieć, że Golf istnieje. Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Stycznia 2016 przez bungy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Bungry nie masz racji bo każda Octavia II ma z tyły zawieszenie wielowahaczowe, natomiast Octavie III tylko te z silnikami powyżej 150KM.Powiedz mi Bungry co nadzwyczajnego widzisz w golfie 7 (lub blizniaczym Loenie III)? Jeździłem golfem VI i leonem III na wypasie i jakichkolwiek pozytywnych różnic trudno się doszukać, ba golf miał wielowahacz z tyłu Leon niestety go nie ma. Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Wy mi lepiej powiedzcie, czego wy chcecie od tej tylnej belki? 90% z Was, gdyby nie wiedziało jaki zawias ma z tyłu, nigdy by nie zgadło, że w Octavi III jest z tyłu belka. Swoją tezę opieram na własnym doświadczeniu sprzedażowym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Belka nie jest złym rozwiązaniem jak się spokojnie jeździ. Natomiast jak się szybko wchodzi w zakręt w samochodzie z belką a na tym zakręcie będą nierówności lub pofalowanie nawierzchni to reakcja takiego zawieszenia jest nieciekawa. Dużo bezpieczniej jedzie się w tych samych warunkach na wielowahaczu - tam podskoczenie koła z jednej strony nie powoduje gwałtownej reakcji koła z drugiej strony. Na belce przy podobnej twardości sprężyn tył bardziej "przestawia się" na nierównościach drogi na zakręcie co jest nie za bardzo bezpieczne. Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Znajomy miał do wyboru Golfa VII, Octavie III i Leona III (wszystkie 1.6TDI 105KM). Wybrał Leona bo w najniższej cenie (70tys.zł) miał najlepszy wygląd oraz wyposażenie - miedzy innymi wszystkie światła LED :biggrin: Golf VII w kombi jest fajny, ale zwykły - jakis taki mały, krótki, słabo wyglądający :cool: ? Co fajniejszego jest w Golfie VII niż w Leonie III?Jechałem golfem VI i Leonem III - wierz mi na wyboistych zakrętach dużo pewniej czułem się w golfie. W Leonie ma się wrażenie "przeskakujacego" w bok tyłu. Edytowane 4 Stycznia 2016 przez samolot Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Belka nie jest złym rozwiązaniem jak się spokojnie jeździ. Natomiast jak się szybko wchodzi w zakręt w samochodzie z belką a na tym zakręcie będą nierówności lub pofalowanie nawierzchni to reakcja takiego zawieszenia jest nieciekawa. Dużo bezpieczniej jedzie się w tych samych warunkach na wielowahaczu - tam podskoczenie koła z jednej strony nie powoduje gwałtownej reakcji koła z drugiej strony. Na belce przy podobnej twardości sprężyn tył bardziej "przestawia się" na nierównościach drogi na zakręcie co jest nie za bardzo bezpieczne. Samolot, jak ja lubię czytać Twoje teoretyczne wypociny :biggrin:Miałem przyjemność porównać wszystkie wersje Octavi III (oprócz RSa) na szkoleniu produktowym i możesz mi wierzyć, że zawieszeniowo przy bardzo dynamicznej, ulicznej jeździe nie zobaczyłbyś różnicy pomiędzy belką a wielowahaczem. Dopiero skrajne wykorzystanie osiągów samochodu wskazałoby wyższość tego drugiego.Najbardziej lubiłem słuchać na jazdach próbnych teorii "rasowych kierowców" i obserwować ich wyraz twarzy, kiedy dowiadywali się, że jadą samochodem z belką skrętną :) Mina - bezcenna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bungy Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Fakt, w Octavii II popieprzyłem, jest wielowahacz, w III generacji zróżnicowali a w I była skrętna.Golf VII jest świetnie wykończony w highlinie. Fotele, deska, materiały, wyciszenie, ogòlne odczucia. Świetnie wybiera nierówności, przejazdy kolejowe. Przez kilka tygodni miałem jako zastępczy, w wersji z dsg. Dla mnie miodzio jak na tę klasę auta. Wracając do meritum, oceniając dwa pojazdy twórcy tematu, bez dwóch zdań wybrałbym Paska VII. Przy nim Octavia II prezentuje się jak chińczyk , rs tego nie zmienia. IÌI generacja jest lepsza, ale też szału nie ma. Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszJ Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Pasek w kombi za diabła mi się nie podoba, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Bungy, ale przecież Octavię II i Passata b7 dzieli z 8 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bungy Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 A to ja wybieram pomiędzy nimi?? Zapoznaj się z wątkiem. Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Masz rację, przepraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.