Skocz do zawartości

Kawasaki klx 650r jak zwiększyć moc


Demonklx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

post-83429-0-40617800-1442764909_thumb.jpgwitam mam motor klx650 r chciałem zwiększyć moc tego motoru czytałem na wielu forach że jest to możliwe i motor będzie latał prawie jak xr 650 r a nie chce zmienić moto bo mi się dobrze jeździ i ost zrobiłem remont całego silnika i teraz ciekawią mnie informację jak przerobić ten motor bo być może ktoś na tym forum już robił takie przeróbki i się podzieli się wiedzą wiem ze zmieniają gaźnik na mechaniczny ale nie wiem na jaki i co trzeba przerobić widziałem filmik ze koleś założył body od kxf 450 może ktoś wie co trzeba przerobić lub ma większe informacje jak to zrobić co trzeba zmienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne SM i w widzę z moich okolic :D ......

 

Gaźniki mechaniczne dobre do tuningu masz 2 popularne modele , myślę że jak wstawisz któryś i dobrze wyregulujesz( może być potrzeba zmiany wydechu ) to pojedzie jak xr650R bo seryjny klx 650R jest już zajebiście mocny....

Keihin FCR albo mikuni TM ......

 

w Keihinah fcr padają blaszki przepustnicy za 500 zł , więc kupując używkę zwróc uwagę na stan tejże , szukaj też gaźnika z ciepłym ssaniem co ułatwia palenie po glebie , to bardzo popularny gaźnik bo jest w zasadzie w co 2 hard enduro czy crossie i łatwo o używkę.......stałej recepty na wielkość dysz nie ma to wyjdzie w trakcie strojenia więc naszykuj się na $ na zestawy dysz........

 

Mikuni TM40 jest lepszy od keihina bo nie ma żadnych wad fabrycznych , ale seryjnie nie był w żadnym motocyklu i ciężko o używkę a nówka 1500 zł chyba ( też myślałem nad nim do xr600 ) http://mikuni.istore.pl/pl/gaznik-mikuni-tm40-6.html o 1320 zł :blink:

 

Obstawiam że ani jeden ani drugi nie są plug&play , trzebaby pomierzyć jaką masz średnicę ori gaźnika od króćca do cylindra , ale może być koniecznie przerabianie i jednego i drugiego króćca no i napewno długie strojenie tego dyszami i kombinowaniem , dobrze jeszcze sprawdzić czy inny gaźnik wejdzie mechanicznie żeby nie okazało się że np nie wejdzie bo siedzenie przeszkadza czy rama :D

 

plus zakupu nowego mikuni jest taki że nie będzie wyrobiony i zużyty a keihin może być wyrobiony i zużyty i nigdy tego prawidłowo nie wyregulujesz ale róznica w cenie spora...........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To można sobie za żonglować gaźnikami i uzyskać jeszcze jakieś zyski ? w sensie że gaźnik nie jest jakoś szczegółowo dopasowany do reszty silnika ?
I na co można liczyć przy takim akcesoryjnym gaźniku np. w takiej xr600 jak ty masz Michoa ? Na pewno byś zrobił upgrade o pompke przyśpieszającą a reszta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie dziś znalazłem na amerykańskim forum ze gaźnik mikuni tm40 będzie łatwiej wpasować bo wystarczy zrobić plastikową tuleje i wcisnąć na gaźnik bo jest mniejsza średnica a jeżeli chodzi o połączenie z filtrem to niby mikuni jest krótszy o 1 cm ale jeszcze poczekam na więcej podpowiedzi na pewno będę szukał gdzieś gaźnika mikuni tm40 ale raczej nie nowy za dużo kosztuje i wiadomo ze nowe zawsze będzie lepsze od starego i wtartego lub już kombinowanego może coś się trafi bo dużo ost sprowadzają ludzie motory i rozbierają na części zastanawia mnie co trzeba przerobić pod bakiem żeby założyć od kxf450 bak i tylny stelaż o ile jest węszy bo będę chciał odciąć stary i zrobić na nowo z podobnych rurek tylko odpowiednio dogięte mam już 2 ramę z papierami tylko szukam jeszcze całego body od 450 i będę wdzięczny za każde podpowiedzi co trzeba zrobić jak przerobić i na pewno będę tu zaglądał bo chce na nowy sezon już mieć zrobiony motor i znajdą się tu ludzie co mają jakąś wiedzę w tym temacie.

 

 

michoa na tej stronie co podałeś są od razu gaźniki dedykowane dla danego motoru za parę złoty więcej niby model ten sam jeśli nie znajdę tanio używki to być może kupie nowy http://mikuni.istore.pl/pl/kawasaki-klx650-tm40-6.html

 

 

Edytowane przez Demonklx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnych parę lat temu jak miałem KLXa to robiłem konwersje z podciśnieniowego mikuni na wersje TM. Gaźnik pasuje prawie P&P ale jest mały problem z gumą pomiędzy airboxem a gaźnikiem (za krótka i średnica inna), mocowanie linek jest za wysoko usytuowane i zawadza o zbiornik oraz sama długość linek jest inna ale można przerobić oryginalne. W wersji C nie ma problemu bo bak jest stalowy i metodą siłową można zrobić miejsce, natomiast Rka ma plastikowy wiec jedynie opalarka i bawienie się w plastykę (uwaga na opary paliwa). Właściciele wersji C muszą pozbyć się małego obiegu cieczy bo TM nie ma możliwości podłączenia obiegu "wody".

Co do różnicy w jeździe pomiędzy tymi gaźnikami to kolosalna przepaść na korzyść TM. Silnik reaguje na gaz błyskawicznie, chętnie "wstaje na gumę" i ogólnie poprawia się fun z jazdy ( a widzę ze masz zrobione SM z tego moto wiec sie jeszcze bardziej spodoba). Jeżeli chodzi o spalanie to jak się nie wariuje i nie kręci za dużo manetką to jest takie samo jak na podciśnieniowym gaźniku. Gaźnik ma jedną wadę w porównaniu do konkurencyjnego FCR, nie jest za bardzo odporny na błoto (zacina się pompka przyspieszająca). Nie był on projektowany do motocykli offroad jak to ma miejsce w przypadku FCRa a bardziej do amerykańskich HD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I na co można liczyć przy takim akcesoryjnym gaźniku np. w takiej xr600 jak ty masz Michoa ?

 

Ja bym liczył na osłabienie efektu boggingu przy gwałtownym otwarciu manety ( do zera pewnie nie wyeliminuje , ale przy gaźniku bez pompki ten efekt jest bardzo wyczuwalny ) i lepsze odpalanie tego po glebie( tego nie potrafię wytłumaczyć czemu pomaga ale według thumpertalków i innych hamburgerowych forów o xr600 dużo pomaga ) i zimnej w niskich temperaturach ( TM ma normalne ssanie z osobną dyszą ssania , a nie blaszkę co zasłania wlot powietrza :D ) skok mocy dla mnie to znaczenie trzeciorzędne , jej w sumie tej mocy styka :D

 

To można sobie za żonglować gaźnikami i uzyskać jeszcze jakieś zyski ? w sensie że gaźnik nie jest jakoś szczegółowo dopasowany do reszty silnika ?

 

dużo można uzyskać kwestia na ile żywotny chcesz mieć silnik :D jak chcesz mieć jeden wyścig i remont to z xr600 pewno i 60KM jest do zrobienia :D tylko tyle że nie samym gaźnikiem.....

 

Kiedyś zajebiście się interesowałem tematem swapu gaźnika do xt600 , rozważaliśmy z kumplem nawet 2 małe gaźniki od 2T ( ciekawe czy to by działałało jak myślisz Asmodan ? taki prosty mechaniczny gaźnik jak jest w xr600 różni się od takiego gaźnika od choćby dt125 tylko tym zaworem air cut off , dużo by zmienił brak tego zaworu ? ) ale finalnie on xt600 sprzedał i pomysł umarł........

 

 

 

 

gdzieś gaźnika mikuni tm40 ale raczej nie nowy za dużo kosztuje i wiadomo ze nowe zawsze będzie lepsze od starego i wtartego lub już kombinowanego może coś się trafi bo dużo ost sprowadzają ludzie motory i rozbierają na części

 

Tylko tyle że mówię TM40 nie był w żadnym motocyklu w serii więc będzie ciężko ....

Bardzo często ludzie go wpychają do xr650R więc jak widzisz coś na oku na części to zaraz atakuj telefonem...........do xr600 też często.........mniejsze TM są popularne w klx i dr 350 ale do klx 650 będą za małe........

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michoa

blaszki przepustnicy pekaly tylko w pierwszym modelu FCR , juz od 2003 wyeliminowali ten problem

 

druga sprawa w czym TM lepszy od FCR-a ? widziales te gazniki z bliska ? miales je w reku ? bo ja mialem i TM 40 i teraz mam FCR MX 41 , TM jest delikatny i plastikowy troszke , do SM sie nada bo nie ma blota , ale do enduro zdecydowanie wolal bym FCR MX , jest lepiej zabezpieczony przed blotem i ma przepustnice na rolkach.

 

Wpychaja TM-a do XR bo FCR jest wiekszy i nie podejdze bez modernizacji baku ( ogrzwanie opalarka palstiku do jego uplastycznienia i robienia miejsca na gaznik , jest film na YT z tego) , TM tam wejdzie bez przerobek.

 

Ceny nowych gaznikow sa podobne , z tym ze FCR MX 41 kupisz z cieplym ssaniem , TM mozna kupic nowego zestrojonego pod dany typ moto ( nie wiem czy maja do KLX-a) , ale ja bralem FCR-a nowego z Allegro i sa duze dysze , wiec nic nie zmieniam, bo pracuje ok .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam może ktoś widział gdzieś tuleje cylindra 700ccz tłokiem do klx a jak już się bawić i moto ma być do końca swoich dni moje to może zainwestować trochę więcej kasy bo widziałem ze do kawasaki klr są takie zestawy i nawet dużo filmików jest jak to robią i ludzie piszą ze moto jest mocniejsze o jakieś 8 kucy i tak nie wibruje i nawet nie tak dużo kasy bo jakieś 1600 zl za tuleje do klr tłok uszczelki pierścienie tylko nie widzę nigdzie do klx 650R i tu jest pytanie czy ktoś widział taki zestaw bo być może niema do tego motoru bo nie da się rozwiercić cylindra na tuleje 700 i kto w pl robi takie rzeczy +- ile może kosztować montaż tulei i czy moto nie będzie się gotować i coś jeszcze trzeba zmienić do takiego cylindra ? wydech będzie raczej przelot ale nie wiem czy nie będzie szybko rozwalało zawory dodam jeszcze że cały silnika był zrobiony wszystkie łożyska tryby łańcuszek 0 luzu na wale ale i tak muszę go kręcić na obrotach na pewno po zmianie gaźnika będzie o dużo lepiej ale jak kupować gaźnik to czemu od razu nie zrobić cylindra, 4 tys starczy na te przeróbki heh żebym nie lubił tak firmy kawasaki to bym uzbierał na xr 650R i raczej mocy by mi nie brakło

 

a co do gaźnika teraz sam już nie wiem jaki wybrać bo raczej kupie nowy czasami też latam po lasach i polach co prawda moto nie topie do polowy w błocie lub wodzie to nie wiem tm czy fcr + dla tm ze gaźnik pasuje pod oryginalny filtr powietrza i króciec ssący Nie wymaga adapterów chyba że nie będą mieli do klx 650 to lipa będzie

 

Edit wyczytałem że klx 650R były na nikasie a moja jest na tulei czy wszystkie roczniki klx 650R były na nikasilu czy mój jest przerabiany już lub od wersji c

Edytowane przez Demonklx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

z tego co wiem wszystkie klx 650 z tego co wiem były fabrycznie na nicasilu czy to R czy C............

 

jak ci wibruje ci mocno to raczej coś źle poskładane on ma milion wałków i łancuszków napędzanych wałem i powinien w zasadzie tak chodzić że jajko na błotnik położysz i nie spadnie na wolnych.......

 

przelot a przelot to też różnica choćby w długości , masz tam samospaw z nierdzewki czy coś dedykowanego ?

on powinien z dołu brać jaki traktor jak musisz go kręcić to coś źle...........

 

na 700 rozwiercić chyba oem cylindra nie rozklepiesz bo ci ścianki tuleji braknie chyba że wypchnąć tuleje na prasie , ciąć cylinder i wstawić inną potem szukanie tłoka od innego moto co pasuje gabarytami ( głównie średnica sworznia , średnica tłoka , wysokość od osi otworu sworznia do najwyższego punktu denka )

 

 

blaszki przepustnicy pekaly tylko w pierwszym modelu FCR , juz od 2003 wyeliminowali ten problem

 

a skąd wiesz z którego rocznika moto będzie używany gaźnik z allegro ? bardzo dużo FCR pochodzi z wr/yz400f bo one były cholernie awaryjne a miały ten gaźnik a to moto było klepane od 1999 roku więc szansa trafienia na taki z wadliwą blaszką jest ogromna........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najskuteczniejsze podniesienie mocy to zwiększenie pojemności oraz stopnia sprężania. Jak chcesz zrobić sprzęcik już naprawdę na ostro to pomimo że to 4t jest sporo możliwości przede wszystkim układ wydechowy najlepiej dobrze wyliczony i odpowiednio układ zasilający to podstawa. Sprawa wydaje się być prosta ale też gaźnika o pierwszej lepszej średnicy nie warto zakładać gdyż każdy kanał ssący w głowicy ma daną powierzchnię i pojemność jak przeholujesz z średnicą spalanie może znacznie podskoczyć a przyrost mocy nie będzie wielki. Porting głowicy w 4t też daje spory przyrost mocy o ile będzie wykonany jak należy wiem to z własnego doświadczenia :) Wałki rozrządu z lepszym czasem otwarcia ale z tego co się orientuje nie ma do tego modelu tak samo jak modułu z ulepszoną mapą. Uzyskanie mocy na poziomie 60koni to kwestia kasy i chęci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Uzyskanie mocy na poziomie 60koni to kwestia kasy i chęci

 

ja myśle że w przypadku klx 650R big bore , wydech , gaźnik , dobre zestrojenie i jest 60KM nie trzeba się bawić w stopnie sprężania .......

 

zabawa w planowanie głowicy i zwiększanie stopnia sprężania jak nie bardzo masz pojęcie jest niebezpieczna , przegniesz to ci się korba urwie albo tłok nie wytrzyma , a częsci do tego modelu nie są tanie......

 

a big bore , gaźnik i wydech są raczej bezpieczne i proste w wykonaniu , pilnować tylko żeby świeca nie była biała.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...