wiciu_r Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 (edytowane) W swoim jednocylindrowym Suzuki Freewind XF650 mam 2 świece zapłonowe i 2 gaźniki. Jaki jest sens takiego rozwiązania? Czyżby nie było w produkcji jakiegoś gaźnika, który by zasilił 650 i producent kombinował z 2 mniejszymi? Po kiego grzyba 2 świece, zdaje się Pegaso 650 ma jedną i fajnie jeździ. Edytowane 12 Września 2015 przez wiciu_r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 Nie jestem pewien, ale zastosowanie dwóch świec ma chyba przyspieszyć czas wybuchu mieszanki, co z kolei ma zwiększyć moc. Mylę się? Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Visuz Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 Od przybytku głowa nie boli. :)W Transalpach czy Afryczkach jest tak samo. Kiedyś czytałem, że ta druga jest do dopalania mieszkanki czy jakoś tak.Zaleta taka, że jak ci jedna ze świec wysiądzie, to na drugiej dalej możesz jechać. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 No trzeba sobie to wyobrazić. Mając jeden, duży tłok jest ryzyko niedopalania mieszanki lub też opóźnione spalanie. Dwa gaźniki i dwie świece powodują, że proces ten jest zoptymalizowany. W dużym uproszczeniu dzięki takiemu rozwiązaniu silnik szybciej się wkręca na obroty i ma większą moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 12 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 No właśnie nie widzę związku w całości. Po naprawie rozrządu (zerwany łańcuch) moto zamiast normalnych 165km/h wyciaga 110 i szarpie. Był tylko wymieniony łańcuch, bez ruszania ustawień zaworowych i gaźników. Wg. mnie w systemie gaźnikowym trudno coś spieprzyć bo jest równie skomplikowany jak budowa cepa. Fakt że w obsłudze 4 suwów nie jestem mocny (za komuny CZ350 rozkręcałem na rowie zlewając olej do kasku i wracałem potem na 2 kołach do chaty), ale wnerwia mnie konieczność kolejnego demontażu owiewek i kombinowania. Centralna świeca, jeden gaźnik i byłoby spoko, a tak zamiast kulnąć z 300km niedziela z kluczami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 mogło się omsknąć o ząbek lub dwaa co z zaworami ? wystarczy minimalna odchyłka któregoś i masz "przeciek" w postaci braku mocy, głowica powinna obowiązkowo leżeć w kawałkach na stole i być sprawdzona, uszczelka głowicy nie kosztuje majątek, tak samo planowanie a gaźniki dwa bo zapewne wydajniejsze i łatwiejsze w strojeniu niż 1 duży i nie ulegną szybkiej destrukcji od rezonansu dużego singla Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fincher Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 Jak Ci się łańcuszek zerwał, to musisz od nowa ustawić rozrząd. W jakim stanie musi być silnik że aż do tego doszło? Cytuj Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 13 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 Podwójny gaźnik to kwestia czy są 2 takie same gaźniki bo obstawiam że nie są ? na oko wyglądają identyk ale napewno są identyczne ? ........ podwójny gaźnik był np w piecu jadźki 600 stosowanym w xt/tt /ttr -tam działało to na tej zasadzie że jeden gaźnik był normalnym gaźnikiem mechanicznym z przepustnicą cylindryczną o małej gardzieli i podawał paliwo do pewnych obrotów , potem pomagał mu drugi gaźnik o większej gardzieli z przepustnicą uruchamianą podciśnieniem. To nie były 2 samodzielne gaźniki , gaźnik z przepsustnicą podciśnieniową nie miał np układu wolnych obrotów bo ten był w małym gaźniku mechanicznym . Układ taki nazywał się YDIS ( yamaha dual intake system ) i miał zapewnić elastyczność motocykla i brak boggingu ( szpanerskie angielskie określenie , chodzi o ,,zamułę'' jaką dostaje motocykl z mechanicznym gaźnikiem bez pompki przyśpieszacza po gwałtownym otwarciu manetki takie coś jest np bardzo odczuwalne w dr600 bez pompki albo w xr600 ) no i boggingu nie było ale spalanie w sumie takie samo jak w reszcie singli 600 , a motocykl w sumie podle mułowaty jest :D Podwójny gaźnik był też w xl600R , RM , LM ( generalnie stary cap wiatrołap nie żaden trampek ) i pierwszych xr600 -tylko że tam były 2 gaźniki z przepustnicami otwieranymi mechanicznie , ale też jeden podawał paliwo do pewnych obrotów , drugi od pewnych, plus hondy jest taki że moto rwie jak pijana 16 latka w pozycji na jeźdzca , ale jest lekki bogging ( to wynika z tego że w momencie kiedy otwieramy przepustnicę na maks , silnik ma niskie podciśnienie i nie jest w stanie zassać sobie dużo paliwa , natomiast dostaje dużo powietrza w wyniku ,,dużej dziury'' od przepustnicy otwartej na maks no i wskutek złej mieszanki kaprysi -w xr600 jak zrobisz ruch manetą od zera do maks w trakcie jazdy to najczęsciej jest szarpnięcie i jedzie to słabiej niż jakbyś minimalnie otworzył przepustnicę , na koło tak nie poderwiesz :D ) nie wiem jak jest w suzuki ale obstawiam że to nie są 2 takie same gaźniki choć na oko wyglądają..... a podwójna świeca to same plusy -padnie ci jedna to pojedziesz na drugiej :D zdublowany układ zapłonowy ( 2 świece ) jest zawsze stosowany w silnikach lotniczych ( w 2T też ) z wiadomego względu -brak iskry i zbliżamy się do brzozy :D w lotniczych rotaxach 2T układ działa tak że teoretycznie czy pracuje na jednej świecy czy na 2 nie ma różnicy w pracy i osiągach , ale względy bezpieczeństwa i zdrowy rozsądek nakazują pilnować żeby na każdy wylot działały obie :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 13 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 Misiu, jak Ty pięknie piszesz? :blink:Gdyby nie ta pijana 16, to bym nie uwierzył, że to Ty :biggrin: Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.